| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
dymek666 FOKA KOMBI W-wa | 2006-11-17 22:24:03 witam,
jak w temacie.... i moze ktos wie jak go sprawdzic czy dziala - nie podalaczajac do kompa? pozdr, dymek ... zmienilem temat .. map na maf dzieki SLAWKO[ wiadomość edytowana przez: dymek666 dnia 2006-11-17 23:15:55 ] |
VinCe Sympatyk FEFK Audi RS4 B5 Warszawa | 2006-11-17 23:00:48
otóż to.. map sensor zostal zastapiony przepływomierzem |
Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2006-11-18 09:06:32
http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=5327 http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=18036 |
dymek666 FOKA KOMBI W-wa | 2006-11-18 17:27:43
HEHE no poprostu rewelacja ... "...wyłamujemy ze srubki ten cycek .." lece wylamywac i odkrecac konieczenie w tej kolejnosci. juz myslalem ze zwyklym torxem nie pojdzie .
dzieki |
dymek666 FOKA KOMBI W-wa | 2006-11-18 19:25:29
tia wylamalem cycka x 2 ciekawe czy sie przykreci. pytanie jesli jestescie zanim skrece czy w MAFie powinna znajdowac sie uszczelka? jesli tak to z czego - u mnie nie bylo! |
Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2006-11-19 14:30:25 tak, powinna być. taki gumowy oring. |
dymek666 FOKA KOMBI W-wa | 2006-11-19 19:06:43
to moze mi jeszcze powiesz jakie sa wymiary tego oringa? szukalem, ale jedyne co znalazlem dokladniejszego to: Przepływomierz powietrza - MAF Powietrze zasysane przez silnik przechodzi przez główny przelot powietrza (1) z dyszą Ventouriego (5). Podciśnienie powstające w gardzieli wywołuje przepływ powietrza przez kanał bocznikowy (2). W kanale tym znajdują się: podgrzewany elektrycznie drut oporowy (3) oraz czujnik temperatury (4). Sposób umieszczenia elementów pomiarowych chroni je przed zanieczyszczeniem oraz wpływem ewentualnego tzw. cofnięcia się płomienia z silnika. Przepływające przez kanał bocznikowy powietrze chłodzi podgrzewany elektrycznie drut. Intensywność chłodzenia jest proporcjonalna do natężenia masowego przepływu powietrza. Elektroniczny moduł (6) stabilizacji temperatury drutu reguluje natężenie prądu nagrzewającego drut oporowy tak, aby jego temperatura była stała (o 200°C wyższa od temperatury czujnika). Układ elektroniczny przelicza natężenie prądu nagrzewającego drut oporowy na natężenie przepływu powietrza zasysanego przez silnik.
Przekrój masowego przepływomierza powietrza (MAF'a) z tzw. gorącym drutem 1 —główny przelot powietrza, 2— kanał bocznikowy powietrza, 3—drut ogrzewany, 4 —czujnik temperatury, 5 — dysza Ventouriego, 6 — moduł stabilizacji temperatury drutu |
Slawko Escort Kombi 1.6 '99 Warszawa | 2006-11-19 19:21:13 ![]() |
dymek666 FOKA KOMBI W-wa | 2006-11-19 19:38:36
rewelacja! ladna fotka wszystko jasne. musze wiec sprawdzic - raz jeszcze rozkrecic bo juz zlozylem . teraz wiem o co chodzi. moze nie zauwazylem a na podstawie lezalo?? ... ciemno bylo ze hej.
wielkie dzieki
[ wiadomość edytowana przez: dymek666 dnia 2006-11-19 19:39:36 ] |