Maf sensor w mk7 - gdzie, a moze zdjecie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,

jak w temacie....

i moze ktos wie jak go sprawdzic czy dziala - nie podalaczajac do kompa?

pozdr,
dymek


... zmienilem temat .. map na maf dzieki SLAWKO

[ wiadomość edytowana przez: dymek666 dnia 2006-11-17 23:15:55 ]
  
 
Cytat:
2006-11-17 22:24:03, dymek666 pisze:
witam, jak w temacie.... i moze ktos wie jak go sprawdzic czy dziala - nie podalaczajac do kompa? pozdr, dymek


najpierw musisz go kupić i sobie gdzies połozyc pod maską, wtedy mozesz przystapic do sprawdzania

Masz MAF'a. MAP'a niet.
  
 
Cytat:
2006-11-17 22:58:55, Slawko pisze:
najpierw musisz go kupić i sobie gdzies połozyc pod maską, wtedy mozesz przystapic do sprawdzania Masz MAF'a. MAP'a niet.


otóż to.. map sensor zostal zastapiony przepływomierzem
  
 
Cytat:
2006-11-17 22:24:03, dymek666 pisze:
witam, jak w temacie.... i moze ktos wie jak go sprawdzic czy dziala - nie podalaczajac do kompa?


http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=5327
http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=18036
  
 
Cytat:
2006-11-18 09:06:32, Slawko pisze:
http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=5327 http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=18036



HEHE no poprostu rewelacja ...
"...wyłamujemy ze srubki ten cycek .."

lece wylamywac i odkrecac konieczenie w tej kolejnosci. juz myslalem ze zwyklym torxem nie pojdzie .

dzieki
  
 
Cytat:
2006-11-18 17:27:43, dymek666 pisze:
HEHE no poprostu rewelacja ... "...wyłamujemy ze srubki ten cycek .." lece wylamywac i odkrecac konieczenie w tej kolejnosci. juz myslalem ze zwyklym torxem nie pojdzie . dzieki



tia wylamalem cycka x 2 ciekawe czy sie przykreci.

pytanie jesli jestescie zanim skrece czy w MAFie powinna znajdowac sie uszczelka? jesli tak to z czego - u mnie nie bylo!
  
 
tak, powinna być. taki gumowy oring.
  
 
Cytat:
2006-11-19 14:30:25, Slawko pisze:
tak, powinna być. taki gumowy oring.



to moze mi jeszcze powiesz jakie sa wymiary tego oringa?

szukalem, ale jedyne co znalazlem dokladniejszego to:


Przepływomierz powietrza - MAF

Powietrze zasysane przez silnik przechodzi przez główny przelot powietrza (1) z dyszą Ventouriego (5). Podciśnienie powstające w gardzieli wywołuje przepływ powietrza przez kanał bocznikowy (2). W kanale tym znajdują się: podgrzewany elektrycznie drut oporowy (3) oraz czujnik temperatury (4). Sposób umieszczenia elementów pomiarowych chroni je przed zanieczyszczeniem oraz wpływem ewentualnego tzw. cofnięcia się płomienia z silnika. Przepływające przez kanał bocznikowy powietrze chłodzi podgrzewany elektrycznie drut. Intensywność chłodzenia jest proporcjonalna do natężenia masowego przepływu powietrza. Elektroniczny moduł (6) stabilizacji temperatury drutu reguluje natężenie prądu nagrzewającego drut oporowy tak, aby jego temperatura była stała (o 200°C wyższa od temperatury czujnika). Układ elektroniczny przelicza natężenie prądu nagrzewającego drut oporowy na natężenie przepływu powietrza zasysanego przez silnik.



Przekrój masowego przepływomierza powietrza (MAF'a) z tzw. gorącym drutem

1 —główny przelot powietrza, 2— kanał bocznikowy powietrza, 3—drut ogrzewany, 4 —czujnik temperatury, 5 — dysza Ventouriego, 6 — moduł stabilizacji temperatury drutu
  
 
  
 
Cytat:
foto


rewelacja! ladna fotka wszystko jasne.

musze wiec sprawdzic - raz jeszcze rozkrecic bo juz zlozylem . teraz wiem o co chodzi. moze nie zauwazylem a na podstawie lezalo?? ... ciemno bylo ze hej.

wielkie dzieki


[ wiadomość edytowana przez: dymek666 dnia 2006-11-19 19:39:36 ]