MotoNews.pl
5 2 problemy: ładowanie/ brak tylnych świateł - polonez + (166187/27)
  

2 problemy: ładowanie/ brak tylnych świateł - polonez +

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Problem # 1
A więc tak po przekroczeniu około 3,5 na obrotku zaczyna się tak lekko świecić kontrolka ładowania po czym widać, że przygasają zegary, natomiast co mnie dziwi po 4 kontrolka gaśnie ale zegary dalej jakby ciemniej. Wszystko wraca do normy gdy obroty spadną poniżej tych "3.5"

Problem # 2
Co sprawdzić gdy brak tylnich świateł ( cofania i stop działają)

Pozdrawiam



[ wiadomość edytowana przez: Yanec dnia 2006-11-19 11:05:14 ]
  
 
1) Masz zwalony regulator (tzn to obstawiam)
2) Włącznik, bezpieczniki, kontroler świateł pozycyjnych. Równie dobrze możę on szaleć przy zmianach napięcia.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Bankowo regulator napięcia koszt 90dych nówka bo to ze szczotkami badziew jeden
  
 
w tytule powinno być tylnych świateł a nie tylnich
  
 
Cytat:
2006-11-19 10:35:14, LifeGuard pisze:
w tytule powinno być tylnych świateł a nie tylnich



Już jest
  
 
Problem ładowania aszczegulnie podany przykład wskazuje na zużycie szczotek poprostu na wyższych obrotach odbijają sie od wirnika.Co do tylnich świateł to bankowo trzeba wymienic włącznik świateł to bardzo częsta przypadłość w polonezach ,przednie świecą a tylnich brak.
  
 
Nie wiem jak w plusie ale w caro były po przekątnej.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Oluś, koledze zapewne chodziło o to, że w wyłączniku świateł padła sekcja pozycyjnych (kiedys tak miałem).

czasem wystarczy rozebrać wyłącznik, przeczyścić i pomaga - ale ja bym wymienił na nówkę

co do ładowania to też bym obstawiał regulator, natomiast nie zaszkodzi zerknąć na szczotki. Co do ceny (szczotek zintegrowanych z regulatorem) to nie da się tego zastąpić starszym układem szczotki i oddzielnie regulator (koszt w sumie max 40zł)?

żarzenie kontrolki ładowania to też może być uszkodzona jedna z diod (najczęściej wzbudzenia)


[ wiadomość edytowana przez: GRZALA dnia 2006-11-20 17:12:22 ]
  
 
chłopaki napisali juz wszystko na temat, wiec ja zapytam - jaki masz przebieg??
  
 
Skoro ktoś pisze że nei ma tylnych a nie wspomina o przednich to znaczy że są.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
hehe, tylko najczęściej przednich używa się razem z mijania i wtedy nie widać czy pozycyjne z przodu palą , a nie wszyscy wiedzą jak działają podstawowe instalacje w samochodzie

  
 
Cytat:
2006-11-20 17:09:53, GRZALA pisze:
Co do ceny (szczotek zintegrowanych z regulatorem) to nie da się tego zastąpić starszym układem szczotki i oddzielnie regulator (koszt w sumie max 40zł)?


nie, przebudowana obudowa nie pozwala na taki zabieg mechanicznie (choć elektrycznie jest to bardzo proste do wykonania). Można próbować zniszczyć stary szczotkotrzymaczo regulator i wyprowadzić z niego odpowiednie sygnały do zewnętrzengo regulatora napięcia, ale nie zawsze będzie to wykonalne.

Cytat:
żarzenie kontrolki ładowania to też może być uszkodzona jedna z diod (najczęściej wzbudzenia)


jeżeli kontrolka ładowania żarzy się po włączeniu dużej liczby odbiorników, zaś przy wyłączonych żarzenia nie widać, odpowiedzialnym może być przewód zasilający stacyjkę z akumlatora, gdyż spadek napięcia na nim powoduje występowanie żarzenia się żarówki ładowania.