Hałas silnika z okolic rozrządu lub nieco niżej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Miał ktoś takie hałasy z okolic rozrządu - prawa strona bloku silnika czyli okolice rozrządu albo tuż pod nim.
Hałas jest największy jak silnik jest zimny, występuje chyba od dawna, ale ostatnio się nasilił i zwróciłem już na niego dokładniejszą uwagę, raczej jest stały, dość głośny, coś w rodzaju głośnego tarcia (jakby jakieś łożysko) bez metalicznych stuków i chyba nie wzrasta wraz ze wzrostem obrotów silnika (albo mi się zdaje bo wtedy go silnik zagłusza). Pasek był zmieniany 3 lata temu przy 98 tys. km nie wiem tylko czy razem z rolką (mam teraz 125 tys.), nie jest to chyba pompa wody bo wiem jak ona hałasuje. Pokrywa rozrządu jak się ją dotknie to tak lekko drży (ale może to tak ma być). W poniedziałek dam go do obejrzenia mechanikowi, ale zastanawia mnie co to może być.
Dodam że silnik chodzi normalnie, moc bez zmian. Głośniejszy zrobił się po tym jak wróciłem z Niemiec 1100km w obie strony za jednym razem i na autostradzie nie żałowałem mu mocy, ale nie przesadzałem (prędkość 130-140, tylko momentami do 180)
  
 
Łożyska w alternatorze ?
Sprzęgiełko na sprężarce klimy ?
  
 
Wy naprawdę nie macie co robić, tylko nasłuchiwać dziwnych wg was dźwięków dochodzących z auta? Jeździ - znaczy się sprawne!
  
 
Kumpel miał taki hałas przy kończącym się łożysku w alternatorze.

Cytat:

Wy naprawdę nie macie co robić, tylko nasłuchiwać dziwnych wg was dźwięków dochodzących z auta? Jeździ - znaczy się sprawne!



No tu się nie zgodzę. Ja wiem, że jestem troszkę walnięty i wymieniam wszystko co jeszcze działa ale może paść (bez przesady oczywiście) ale...
Kumpel ma fiaciora 125. Stosował się do zasady "Jeździ - znaczy się sprawne" w hardcorowej wersji i pewnego dnia wyciekł mu olej. Okazało się, że łańcuszek rozrządu tak się wyciągnął, że przetarł obudowę
  
 
a moze pompa wody?
  
 
mechanicy na razie stwierdzili luźny pasek rozrządu, szukają dalej...
  
 
Cytat:
mechanicy na razie stwierdzili luźny pasek rozrządu, szukają dalej...



Że co? Luźny pasek rozrządu powoduje hałas? Się znaczy trze o obudowę i szumi? Gdyby tak było już byś miał silnik do roboty przez zerwany pasek. Pasek nie ma prawa być luźny. Może ewentualnie przeskoczyć o ząbek lub 2 ale nie być luźny. Luźny to może być pasek klinowy w malcu. Proponuję zmienić mechaników.
  
 
Mam to samo...
Łożysko alternatora wydaje taki dźwięk, ale tylko gdy jest zimne...
po kilku minutach od uruchomienia silnika już go nie słychać...

...ale podobny dźwięk wydawało też u mnie sprzęgło sprężarki klimy gdy mi jeszcze klima działała... (po stłuczce w tamtym roku padła mi doszczętnie sprężarka, więc i łożyska już nie słychać... odkładam naprawę do wiosny...)
  
 
Sprawdź łożysko na kole pasowym sprężarki.Znam ten dźwięk
  
 
27 tysiecy w 3 lata.

Zazdroszcze
  
 
Cytat:
2006-11-23 20:07:24, Zoltar pisze:
27 tysiecy w 3 lata. Zazdroszcze


nie do końca, to Niemka zrobiła 10 tys w ponad 2 lata a ja 15 tys w 9 miesięcy.
Sprawdziłem dokładnie. Rozrząd i pompa wody wymienione 3 lata temu ponad przy 96 tys. km.
Teraz wymienili mi rolkę napinacza (szumiała), pasek (był luźny) i pompę wody (miała też mały luz).
W sumie może za wcześnie trochę bo raptem 30 tys. na poprzednich zrobione, ale fakt że ponad 3 lata temu założone były w Niemczech.
Lekko jeszcze puka coś tam, mechanik mówi że to może być popychacz albo jakaś krzywka na wałku rozrządu i da się z tym żyć, ale jak będe miał chwilę to go wstawię i niech to też zrobią.
  
 
miałem podobnie.
obudowa rożrządu delikatnie ocierała o koło dolne paska rozrządu.
podłożona cieniutka podkładka i spoko
objawy identyczne = nie zawsze i głównie na zilnym silniku