Problemy z wydajnościa matrixem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco

mam sirocco (KME diego reduktor standard) z czarnym matrixem. mam problem z wysokimi obrotami, brak zasilania w gaz, przez ok 2-3sek pow. 5tys obr bieg głównie 4-5. podobno w saabie 900 turbo 185KM, czasy wtrysku pow.5tys obr przy ładowaniu turbo są tak długie że listwa gazowa nie wyrabia

ale zanikania w zasilanie nie kumam, zmniejszoną wydajność jeszcze bym zrozumiał

gazownik stwierdził - proszę sie przyzwyczić - to ograniczenia technologii,

rozmyślam nad wymaną matrixa na:
- Taurus - podobno niezła wydajność,
- valtek żółty lub BFC (ale nie wiem czy sirocco pracuje z 1 Ohm),
- Keihin, ile to kosztuje, pewnie fortune ?

help




  
 
Matrix zazwyczaj się nie wyrabia przy takiej mocy z cylindra....

Przypuszczalnie przy dużych obciążeniach w połączeniu z wysokimi obrotami wtryskiwacze otwierają się na stałe a mimo to mieszanka robi się uboga. W sterowniku gazowym masz pewnie błąd " uboga mieszanka zbyt długo " a Diego/Sirocco w takich sytuacjach przełącza się na tryb "czekam" aż mieszanka się unormuje.

Po pierwsze sprawdź jakie masz dysze, powinny być 3 mm, więcej nie ma sensu w Matrixie, nic to nie da.

Po drugie, spróbuj na ciśnieniu ok 1,2 bara, można by więcej ale budowa matrixa sprawia, że przy wyższym ciśnieniu ma problemy z szybkim otwieraniem się. Pamiętaj tylko że powyżej 1 bar sterownik koryguje czasy w dół więc trzeba zwiększyć nachylenie, moze być tak, że nawet przy nachyleniu +25 % (mnożnik 1,25 ) przeliczony czas wtrysku gazu jest taki sam jak benzyny.

Valtek BFC i typ 30 różnią się wydajnością oba występują jako czerwone ( 3 Om ) i żółte (1 Om ). Pomocne może być jedynie BFC, dysze rozwierca się w nim do 3,5 mm , w typ30 do 2,75 mm.

Końcówki mocy i Sirocco nie obsłużą wtryskiwaczy 1 Om, więc musisz sprawdzić jakie czasy na biegu jałowym ( przy gorącym silniku i powyłączanych odbiorników typu światła, klima, szyba ogrzewana ) jeśli są ok 3 ms lub powyżej to jest szansa że czerwony Valtek da radę ( pracuje stabilnie na minimum ok. 3,5 ms, zółty na ok 2,4 ms ). Jeśli ma czas wtrysku poniżej 3 ms to może falować na biegu jałowym.

Jeśli nie da rady definitywnie z Matrixem , dyszami 3 mm i ciśnieniem ok 1,2 bar, pomoże listwa Taurus ( z literką D na końcu kodu na wtyczce ) i dyszami ok 3,3 - 3,5 mm.

Drugą opcją jest podwójny Matrix, tyle że to koszt ok 1000 zł. Jeśli instalację masz na gwarancji to idź do tego Zenona Bębenona ( w zdrobnieniu Zenka Bębenka ) i powiedz że albo zrobi porządek albo niech demontuje,powiedz również że jak Ci się spali głowica od zbyt ubogiej mieszanki to podasz go na Milicję tudzież do sądu o zwrot kosztów. Wyśmiej się z jego ograniczeń technologii. To są ograniczenia wiedzy. AGC ( dystrybutor Sirocco ) ma w ofercie podwójne Matrixy, i one powinny się znaleźć w twoim Aucie, teraz niech Bębenon Ci je bezpłatnie( ustaliliście cenę i wiedział że auto ma 185 koni więc jego strata teraz ) wymieni albo demontuje i zabiera w diabły. Ewentualnie może dołożyć drugiego matrixa, dać dwa króćce na cylinder i założyć do obu listew mniejsze dysze.

Keihin ma oporność 1,25 Om, więc nie dy rydy z Sirocco.

Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Gustaw6666 dnia 2006-11-19 20:03:54 ]

[ wiadomość edytowana przez: Gustaw6666 dnia 2006-11-19 20:06:13 ]

[ wiadomość edytowana przez: Gustaw6666 dnia 2006-11-19 20:08:31 ]
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: Gustaw6666 dnia 2006-11-19 20:04:45 ]
  
 
Aż się włos jeży co za specjalista założył do tego samochodu Diego do taczki niech se to założy bedzie hulać jak ta lala

Przy długich czasach to nie tylko matrix siada ale i cały system Diego !!! Matrix ma wydajność do 160KM, a w niektórych przypadkach mniej. Sterownik klęka przy czasach powyżej 20ms i tak można wymieniać... W tym aucie raczej bym widział Omegas'a. Kolejna rzecz to masz słaby reduktor, który właśnie przy ok. 5k rpm idzie spać na troche Niestety ja bym proponował pozbyć się tego jak najszybciej bo teraz jeśli jeden problem rozwiążesz to pozostanie Ci kilka innych tak żeby się nie nudziło
  
 
Cytat:
2006-11-19 23:45:14, orfeusz pisze: Niestety ja bym proponował pozbyć się tego jak najszybciej bo teraz jeśli jeden problem rozwiążesz to pozostanie Ci kilka innych tak żeby się nie nudziło



jest w tym torche racji, ale poza feralnymi porblemami wysokich obrotów sirocco radzi sobie dobrze, dlatego pokombinuje jeszcze z tą listwą



  
 
Cytat:
2006-11-19 23:45:14, orfeusz pisze:
Przy długich czasach to nie tylko matrix siada ale i cały system Diego !!! ....... Sterownik klęka przy czasach powyżej 20ms i tak można wymieniać... ......Kolejna rzecz to masz słaby reduktor, który właśnie przy ok. 5k rpm idzie spać na troche



Nie jest to prawda....
Ograniczeniem jest wyłącznie zbyt mała przepustowość wtryskiwaczy gazowych.
  
 
Cytat:
2006-11-20 11:45:41, Gustaw6666 pisze:
Nie jest to prawda.... Ograniczeniem jest wyłącznie zbyt mała przepustowość wtryskiwaczy gazowych.



rozumiem że Valtek BFC lub t30, nie bedzie się zawieszał jak matrix, w tym upatruję szansy
  
 
witam.
Lucardo dobieranie elementów instalacji i jej programowanie w twoim aucie bez hamowni nie ma sensu. szkoda tego silnika.
masz wtedy popdpięty analizator spalin i przyrzady diagnostyczne.
programuje sie na tescie obciążeniowym na benzynie i na gazie. potwierdzeniem są te same wyniki. nie trzeba wtedy jeździć po drodze.
do wyboru masz jastrzębie albo gliwice.
  
 
Cytat:
2006-11-20 11:34:47, lucardo pisze:
jest w tym torche racji, ale poza feralnymi porblemami wysokich obrotów sirocco radzi sobie dobrze, dlatego pokombinuje jeszcze z tą listwą


Możesz kombinować z listwą ale pamiętaj, że zostaje jeszcze reduktor nawet jak się uporasz z listwą - no chyba, że poprawili wade fabryczną. Ja mam 30 kucy mniej i też były problemy z reduktorem ale znalazłem sposób i nie jest to takie upierdliwe jak było (zadyszka koło 5k rpm). W pewnych warunkach Diego ma odczyty z kosmosu nie wiadomo jak u Ciebie jeździłeś z lapkiem, co się dzieje jak brakuje mocy?
  
 
Cytat:
2006-11-20 12:35:09, lucardo pisze:
rozumiem że Valtek BFC lub t30, nie bedzie się zawieszał jak matrix, w tym upatruję szansy



Jeśli Valtek to tylko BFC przy tej mocy, tam będą potrzebne dysze powyżej 3 mm a w typ 30 stosuje się do 2,75.

I pamiętaj sprawdzić jakie ma czasy wtrysku na benie bo czerwone mogą być za wolne. A żółtych nie możesz zastosować.
  
 
Cytat:
2006-11-20 18:00:51, croma1 pisze:
witam. Lucardo dobieranie elementów instalacji i jej programowanie w twoim aucie bez hamowni nie ma sensu.



croma1 - chętnie wpadne do Ciebie, ale mam instalacje na gwarancji, i chcę najpierw dojść do sprzętowego ładu, który powinien zapewnić jej instalator, jeżeli uważasz że korzystne elementy możemy dobrać tylko na hamowni, przemyśle to
  
 


Jeśli masz na gwarancji - daj mechanikowi do przeczytania mojego posta i pozdrów ode mnie. I powiedz że jeśli nie założy odpowiednio wydajnych wtryskiwaczy to oprócz już wymienionych reperkusji zamieścisz go w topicu "Omijajcie z daleka".
  
 
Cytat:
2006-11-22 08:11:50, Gustaw6666 pisze:
Jeśli masz na gwarancji - daj mechanikowi do przeczytania mojego posta i pozdrów ode mnie. I powiedz że jeśli nie założy odpowiednio wydajnych wtryskiwaczy to oprócz już wymienionych reperkusji zamieścisz go w topicu "Omijajcie z daleka".



dzieki gustaw6666, napewno wykorzystam to co napisałeś
  
 
Witam,

Przyłącze się, bo mam identyczną sytuację w Audi A4 V6... 2 x matrix + komp KME.

Gustaw6666 pisałeś wcześniej o podniesieniu ciśnienia do 1,2 bara. Ja mam w tej chwili 0,85. W jaki sposób regulujemy ciśnienie? ... Wiem, że pytanko może dla niektórych banalne, ale proszę o wyrozumiałość .

Pozdrawiam gaziarzy ,
Damian.

Ps. Dodam, że u mnie zjawisko "braku gazu" jest większe przy zimnym silniku, a zmniejsza się jak motor osiągnie 90C.

[ wiadomość edytowana przez: westcoastcustom dnia 2006-11-22 14:40:43 ]
  
 
Ciśnienie zmienia się śrubą na środku reduktora, kluczem imbusowym, z podpietym laptopem obserwując wartość ciśnienia.
Trzeba pamiętać, że po zmianie ciśnienia trzeba przeprowadzić ponowną regulację w pełnym zakresie obciążeń.
Ile koni ma Twoje A4 V6, 193 ???
W Diego proponuje ciśnienie oscylujące wokół 1 bar. I ważna sprawa, musisz sprawdzić jaką średnicę dysz posiadasz.

Pozdrawiam.
  
 
Witam,

Dzięki Gustaw za szybką odpowiedź.

Audi ma 193 konie...

Pytasz o średnicę dysz, ale mierzymy tę w kolektorze, czy tę w listwie wtryskowej?

Generalnie uda się to normalnie uruchomić na tym sprzęcie, czy mam podobny problem nie do przedkoczenia na matrixach? W sumie moc z cylindra jest mniejsza niż w aucie autora wątku.

Pozdrawiam,
Damian.

Ps. Mam jeszcze problem z interfacem... Działa ślicznie na przekręconej stacyjce, a jak odpalę silnik, to program do diagnozy KME na laptopie się zawiesza (Interface USB). Spotkaliście się z czymś takim?

[ wiadomość edytowana przez: westcoastcustom dnia 2006-11-23 08:39:14 ]
  
 
Niestety elektronika KME współpracuje póki co bezbłędnie tylko z interfejsami RS-232.

Co do wydajności Matrixa to bez problemu powienien obsługiwać ok 240 KM z 6 cylindrów ( czarny ) i ok 200 ( srebrny ). Zatem 193 KM nie sprawia żadnego problemu.

Co do dysz to chodzi o średnicę tych wkręconych w listwy wtryskiwaczy.

Zrób ciśnienie 1 bar i napisz później jakie masz dysze...
  
 
Cytat:
2006-11-19 19:54:25, Gustaw6666 pisze:
Jeśli nie da rady definitywnie z Matrixem , dyszami 3 mm i ciśnieniem ok 1,2 bar, pomoże listwa Taurus ( z literką D na końcu kodu na wtyczce ) i dyszami ok 3,3 - 3,5 mm. Pozdrawiam



czy do Tausrusa jest jakaś specjalna przejściówka, gazownik nie chce nic lutować itp

sprawdzałem, czas na jałowym jest ok 2,5-2,8 (prawdopodobnie będzie problem z valtekiem BFC), błedów w strowniku nie ma żadnych, ciśnienie na reduktorze ok 1, dysze 3.

  
 
Taką przejściówkę produkuje KME