MotoNews.pl
  

Podwojne Gazniki - Ich potencjal i mozliwosci.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Jak wiadomo modeli podwojnych gaznikow jest dosc sporo.
Ich zasada dzialania jest podobna - konstrukcyjne takze sa zblizone jednak posiadaja miedzy soba roznice.

Interesuje mnie ktore z podwojnych gaznikow maja najwiekszy potencjal w wyciaganiu jak najwiekszej mocy oraz momentu obrotowego. Pionowe ? Poziome ?

Weber czy Dellorto czy moze jeszcze jakies inne ?

Jak jest dostepem czesci : dysze oraz zwezki ?
Beda wdzieczny za wszelkie info - nie tylko teoretyczne ale takze praktyczne.

Pozdro

Rider
  
 
solex, delorto , weber poziome czy pionowe 2 gardzielówki wszystkie mają tą sama zasade i wszystkie dają kopa o ich możliwości nie tyle mozna mówić ze ten czy tamten jest lepszy jak o umiejętności ich ustawienia , gażnik jak każdy inny za co będe pewnie skrytykowany . Ich plusem jest ich dokładne wykonanie .
A jak każdy gażnik mają na celu 1 rzecz uzyskanie jak najlepszego rozpylenia miesznaki w porównaniu do ciśnienia potrzebnego do jej uzyskania ( jak największa średnica gardzieli i jak największe rozpylenie przy jak najmniejszym ciśnieniu )
  
 
Cytat:
2006-11-19 15:08:02, TimonRC pisze:
solex, delorto , weber poziome czy pionowe 2 gardzielówki wszystkie mają tą sama zasade i wszystkie dają kopa o ich możliwości nie tyle mozna mówić ze ten czy tamten jest lepszy jak o umiejętności ich ustawienia , gażnik jak każdy inny za co będe pewnie skrytykowany . Ich plusem jest ich dokładne wykonanie . A jak każdy gażnik mają na celu 1 rzecz uzyskanie jak najlepszego rozpylenia miesznaki w porównaniu do ciśnienia potrzebnego do jej uzyskania ( jak największa średnica gardzieli i jak największe rozpylenie przy jak najmniejszym ciśnieniu )



a gdzie tam masz cisnienie?
  
 
prakrycznie wszędzie zwłaszcza na zwęzce ,gardzieli , dyfuzorze inaczej jak jest zasysana mieszanka małe krasnoludki siedzą i żucaja kropelki do kolektorów ssących ( dokładniej podciśnienie ) o ile dobrze pamientam wywołane przez tłok
  
 
Cytat:
2006-11-19 16:33:12, TimonRC pisze:
prakrycznie wszędzie zwłaszcza na zwęzce ,gardzieli , dyfuzorze inaczej jak jest zasysana mieszanka małe krasnoludki siedzą i żucaja kropelki do kolektorów ssących ( dokładniej podciśnienie ) o ile dobrze pamientam wywołane przez tłok



masło a dokładniej margaryna
  
 
Bernoulli coś o tym mówił na wykładach ale nie chodziłem bo to nie moja działka.
  
 
podcisnienie on wciaga
  
 
Cytat:
2006-11-19 16:44:34, Poramancza pisze:
masło a dokładniej margaryna



Czy ktoś kiedys juz zwrocił ci uwage ze piszesz bezsensowne posty bo od kąd jestem na tym forum to chyab już z kilkoma tego typu se spotkałem , weś sobie jakis inny temat załóż i tam sobie posty nabijaj .Przepraszam za OT
  
 
Cytat:
2006-11-19 17:17:33, TimonRC pisze:
Czy ktoś kiedys juz zwrocił ci uwage ze piszesz bezsensowne posty bo od kąd jestem na tym forum to chyab już z kilkoma tego typu se spotkałem , weś sobie jakis inny temat załóż i tam sobie posty nabijaj .Przepraszam za OT



robie off topic po to zebyś zwrocił uwagę na to co i jak piszesz

tyle
  
 
Cytat:
2006-11-19 17:02:35, Krzemowy pisze:
Bernoulli coś o tym mówił na wykładach ale nie chodziłem bo to nie moja działka.


wspominał że im większa prędkość przepływu tym mniejsze ciśnienie

Cytat:
2006-11-19 14:44:56, Rider44 pisze:
Interesuje mnie ktore z podwojnych gaznikow maja najwiekszy potencjal w wyciaganiu jak najwiekszej mocy oraz momentu obrotowego. Pionowe ? Poziome ?


te odpowiednio dobrane do silnika i zestrojone


[ wiadomość edytowana przez: schwepes dnia 2006-11-19 17:41:21 ]
  
 
co do ganików jeszcze to należałoby wziąść pod uwage jeszcze czy sie robi mocny silnik na dół czy na góre bo największe rezerwy to ma gażnik solex 45 chyba jak dobrze pamintam tylko czy jest sens tego montowania w malcu
  
 
Cytat:
2006-11-19 20:32:36, TimonRC pisze:
co do ganików jeszcze to należałoby wziąść pod uwage jeszcze czy sie robi mocny silnik na dół czy na góre bo największe rezerwy to ma gażnik solex 45 chyba jak dobrze pamintam tylko czy jest sens tego montowania w malcu



To akurat reguluje sie wielkościa zwężki w gardzieli, a zakładanie gaźnika o przelocie 45 mm to lekka przesada, ponieważ takie średnice stosuje sie do silników o mocach 200 km i wiecej.
  
 
z tego co mi wiadomo to są jeszcze 48 i 55 webery...
  
 
Cytat:
2006-11-19 21:01:07, kaza pisze:
z tego co mi wiadomo to są jeszcze 48 i 55 webery...


webery IDA stosowane np. w garbusach w dragu sa to ogolnie chyba najlepsze gazniory ale bardzo drogie

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2006-11-20 00:13:30 ]
  
 
nie koniecznie ida bo dcoe 55 też są fakt faktem że koszt sprowadzenia nowych to ok 1000 -1200 ojro, ale jest takie powiedzenie "kto gra grubo wygrać musi" ...
  
 
Cytat:
2006-11-20 00:27:59, kaza pisze:
nie koniecznie ida bo dcoe 55 też są fakt faktem że koszt sprowadzenia nowych to ok 1000 -1200 ojro, ale jest takie powiedzenie "kto gra grubo wygrać musi" ...


ja mowilem o pionowych - o poziomych nie pomyslalem bo tak jak mowie w garbach siedze a ostatnio widzialem gdzies samorobke Berga, 58 mm
  
 
Cytat:
2006-11-19 21:00:15, Amper pisze:
To akurat reguluje sie wielkościa zwężki w gardzieli, a zakładanie gaźnika o przelocie 45 mm to lekka przesada, ponieważ takie średnice stosuje sie do silników o mocach 200 km i wiecej.



wielkosc gaznika jest warunkowana pojemnoscia silnik a nie jego moca, ale rzeczywiscie do malca 40tki powinny starczyc
  
 
niekoniecznie tylko pojemnością abarth zrobił kiedyś silnik o pojemności 1300 na 4 gaźnikach 53 lub 58 - osiągnął wtedy około 200 koni z tej pojemności
  
 
Gażniki powinno się dobierać pod konstrukcje silnika wolno srednio czy wysoko obrotowe bo np w szlifierkach na pojemność 1 cyl 125 cm3 przypada gardziel 36-38 mm a w niskobrotowych kilkakrotnie mniej bo liczy sie predkosc przeplływu w danym zakresie obrotowym przy którym Nm i moc ma najwieksze prarametry żeby nie dusiło lub nie było zbyt małej predkosci przepływu a nie tylko rozmiar, Bo w sportowych silnikach wykorzystuje sie doładowanie rezonansowe lub dynamiczne wywołane predkoscia przepływu wiec nie zawsze im wieksze tym lepsze
  
 
Osobiscie uwazam ze lepsze są poziome -struga mieszanki nie skręca pod katem 90 stopni i dolot na poziomach moze byc troche krótszy niz w pionach. Gazniki te daja tym wiecej mocy im silnik jest pod nie lepiej przygotowany. Bardzo istotny jest dobór odpowiednich zwęzek i dysz w gazniku oraz ich regulacja. Bez sensu jest zakładac takie gazniki do silnika seryjnego.