Która śrubka do czego? Zdjecie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam taki parownik jak na zdjeciu, z tym ze nie 140 HP tylko 100HP.Która śrubka służy do czego? Ktora sluzy do regulacji wolnych obrotów? I czy podniesienie obrotow wolnych z 750 rpm na 900 rpm powiekszy mi spalanie? Z góry dziekuje za odpowiedzi

  
 
Oj Hepos, leniuch z Ciebie. Temat wałkowany kilkanaście razy na forum.
Ta wyżej mosiężna to bypas, czyli kanał obejściowy membrany. Niektórzy zwą ją śruba wolnych obrotów, chociaż nie do końca jest to właściwe określenie. W większości aut z wtryskiem za wolne obroty odpowiada ECU i żadne wzbogacenie mieszanki nie jest w stanie podnieść obrotów biegu jałowego. Natomiast spalanie oczywiście wzrośnie (bogatsza mieszanka=więcej gazu)
Ta bliżej środka to śruba czułości membrany, która odpowiada za skład mieszanki w całym zakresie obrotów.
W Twoim przypadku najprawdopodobniej (o ile masz właściwie dobrany mikser) nie ma potrzeby używania bypasu, wystarczy odpowiednia regulacja czułości.
Co do regulacji to szukajka prawdę Ci powie
  
 
Przepraszam, ale to zbyt fachowy jezyk dla mnie. Jesli chce podnieść wolne obroty z 750 rpm na 900 rpm to którą śrubą kręcić ??

I o ile około wzrośnie spalanie jesli o tyle podniose obroty? Teraz pali 12 litrów/100 km w mieście. Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za odp i sorry za marudzenie
  
 
Witam.
Ale nie zxaszkodzi jednak trochę powiedzieć a to ze względu,że nie reguluje się obrotów na reduktorze tylko właściwą mieszankę stechiometryczną paliwa. A ta mieszanka jest prawidłowa jak są prawidlowe obroty. Np. stosunek gazu do powietrza ma być jak 1 do 15 czyli jedna część gazu i 15 części powietrza.
ten reduktor najlepiej ustawić mając zakręcony bypas i szukać dobrych obrotów regulacją czułości. jeśli ustawi się na najwyższych obrotyach(mieszance) to trzeba odkrecić bypas żeby obroty spadły o ok. 100 do150 a następnie wkrecić śrube czułości takżeby znowu obroty wróciły do normalnego poziomu.
  
 
Na benzynie obroty są 750. Na gazie również. Jednak są one za niskie bo czuć wibracje, dlatego chce podniesć obroty do 900, bo na benzynie sie nie da.
  
 
Croma nie masz racji.Zgadzam się z Dankiem.Wiem to na własnym manipulowaniu i zwiekszaniu PWA powyżej.Obroty nie wzrastają a tylko mieszanka staje się coraz bogatsza i dochodzi nawet powyżej 1V na s. lambdzie.Croma wiem ,że jesteś szpecem ale do ludzi gadaj językiem zrozumiałym tz. prostym wyjaśnianiem,bo tego my otrzekujemy-fachowej i prostej ,i zrozumianej pomocy.pozdr.
  
 
Wszystko fajnie, ale ja nadal nic nie wiem
  
 
No to może ja wyjasnie.Twój parownik już znam ,ale nie wiemy czy masz sil. krokowy ,bo jeżeli tak to żadnych obrotów nie zwiekszysz,koniec i kropka.Jeżeli masz instlacje 1generacji ze śrubą regolacyjną to musisz manipulować i nią i tą pierwszą od góry na parowniku.Ruchy mają być miniumalne z obserwacją obrotomierza z pewnym opóznieniem.Inaczej troszke podkręć i poczekaj na efekt,itd.
  
 
OK rozumiem. Instalacje mam II generacji, ale podobno to I generacja, gdyż jest to STAG 2-L i jest silniczek krokowy, ale ze śrubą . Więc jak na Twoje oko mogę regulowąc ową śrubą?

Slyszalem ze przy STAG 2-L silniczek krokowy jest ponoć tylko atrapą...
  
 
Cześć , okrągła bypass, heksagonalna membrana
  
 
Dzieki za odp, prosze teraz na sugestie na mojego poprzedniego posta
  
 
No widzisz a nie trza było tak od początku oznajmić?Nie czuje się mocny w tej instalce ale w wyszukiwarce wpisz tego staga a wyskoczy Ci mnustwo informacji.
  
 
Kaziu ja wcale nie twierdzę,że można podnieść obroty na reduktorze powyżej obrotów na benzynie. nawet wzbogacając mieszankę. przeczytaj dokładnie.
a jeśli kolega ma na 750 obrotach nierówną pracę silnika na gazie tzn. ,że przyczyn tego może być wiele.
np. źle pracujący cylinder- z jakiego powodu? oceni to mechanik




Cytat:
2006-11-20 20:58:10, kaziu50 pisze:
Croma nie masz racji.Zgadzam się z Dankiem.Wiem to na własnym manipulowaniu i zwiekszaniu PWA powyżej.Obroty nie wzrastają a tylko mieszanka staje się coraz bogatsza i dochodzi nawet powyżej 1V na s. lambdzie.Croma wiem ,że jesteś szpecem ale do ludzi gadaj językiem zrozumiałym tz. prostym wyjaśnianiem,bo tego my otrzekujemy-fachowej i prostej ,i zrozumianej pomocy.pozdr.

  
 
Hepos jak już pisałem, większość aut z wtryskiem nie pozwala na zwiększenie obrotów biegu jałowego regulacją mieszanki. Jedynym efektem wzbogacenia mieszanki za pomocą regulacji reduktora jest nierówna praca silnika (zwyczajnie zalewa silnik). Po prostu ECU za wszelką cenę stara się utrzymać obroty na ustalonym fabrycznie poziomie. W niektórych przypadkach podniesienie obrotów jest możliwe poprzez przeregulowanie położenia spoczynkowego przepustnicy, ale nie radzę Ci się w to bawić, bo z tego co piszesz to (z całym szacunkiem) ale nie jesteś na tyle obeznany, żeby w tym grzebać zresztą nawet fachowcy (ci solidni) tego nie robią. Przede wszystkim musisz porządnie wyregulować instalację, ale zanim pojedziesz na regulację to sprawdź dokładnie u porządnego mechanika stan silnika (kompresja, spaliny, zapłon itd itp.)

Do Cromy. Czy przypadkiem się nie pomyliłeś pisząc, że mieszanka stechiometryczna dla LPG to 15:1. Z tego co mi wiadomo 15:1 to dla benzyny, a dla LPG to jest 9:1.
  
 
Cytat:
Czy przypadkiem się nie pomyliłeś pisząc, że mieszanka stechiometryczna dla LPG to 15:1. Z tego co mi wiadomo 15:1 to dla benzyny, a dla LPG to jest 9:1.

Nie pomylił się:
Teoretyczne zapotrzebowanie powietrza:
-PROPAN-15,64(kg/kg)
-85%PROPAN+15%BUTAN -15,61
-30%PROPAN+70%BUTAN -15,49
-BUTAN -15,43
-benzyna silnikowa- ok. 14,7
  
 
Panowie, to wszystko prawda tylko dla fazy ciekłej (kg/kg) gaz w fazie lotnej ma dużo mniejszą gęstość od benzyny (m.in dlatego kaloryczność LPG w fazie lotnej jest prawie dwukrotnie niższa niż w fazie ciekłej). Można przyjąć, że (biorąc pod uwagę objętość), że litr benzyny odpowiada ok. 1,34 litra gazu. Z prostego przeliczenia wynika, że stosunek powietrze/LPG dla mieszanki stechiometrycznej wynosi ok. 9,7:1. Zupełnie inaczej sprawa przedstawia się przy wtrysku gazu w fazie ciekłej, tu rzeczywiście wartość stechiometryczna to ok. 15,5:1, a więc nawet więcej niż przy benzynie.
  
 
Danek, ale lpg jako paliwo to gaz płynny, więc po co zawracać kijem Wisłę i przeliczać na fazę lotną .
  
 
Bo do cylindra trafia w fazie lotnej, więc musimy przyjąć jakieś wyrównanie wartości kalorycznej, która jest inna dla fazy ciekłej, a inna dla fazy lotnej. albo przez przyjęcie współczynnika równoważności dla fazy lotnej, albo liczymy mieszankę dostarczoną do silnika przeliczając litry (objętość cylindra) na kg zassanego gazu. Pewnie, że to retoryczna dyskusja, ale te jednostki już nieraz namieszały.
  
 
Witam Cię Danek, no jakoś nie mogę z tym tematem stechiometri w fazie lotnej na kilogramy, to trzeba by w układzie zasilaniagażnikowym też specjalny wspólczynnik wprowadzić, bo tam też benzyna dociera do cylindra w stanie mniej lub bardziej wymieszanym z powietrzem, hi hi hi.... POzdrawiam!
  
 
OmegolotC30NE. Tak tylko, że benzyna zawsze jest w stanie ciekłym w postaci aerozolu (mniej lub bardziej rozdrobnionym, ale zawsze jest to ciecz i jej właściwości są niezmienne), natomiast LPG ze względu na swoje właściwości (niska temp. parowania) jest podawany w stanie gazowym (cały czas mówię o generacjach od I do IV) i jego właściwości fizykochemiczne (kaloryczność, prężność, zdolność do zapłonu) znacznie się różnią między stanami ciekłym i gazowym. Stąd konieczność wprowadzenia współczynnika równoważności. Gęstość LPG w postaci gazu jest inna niż gęstość LPG w stanie ciekłym, tak? W związku z tym jeśli do otrzymania mieszanki LPG/powietrze potrzeba 15kg powietrza i 1 kg płynnego LPG to do otrzymania mieszanki o takich samych właściwościach ale powietrza i LPG w postaci gazu potrzeba tego gazu objętościowo więcej. Po przeliczeniu wychodzi 9,7/1.
Szczerze mówiąc to nie chce mi się tego tak dokładnie przeliczać, poza tym musiałbym sobie gruntownie przypomnieć te wszystkie wzorki .
W każdym razie stosunek 15/1 i 9,7/1 są równoważne tylko dla różnych stanów skupienia LPG pierwszy dla cieczy drugi dla gazu.
No nie potrafię tego jakoś jaśniej wyłożyć .