MotoNews.pl
10 Jak zdjąć przedni zderzak? (166386/0)
  

Jak zdjąć przedni zderzak?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie. Jak sie do niego dobrac?
  
 
Podejrzewam że tak jak w Senatorze, czyli z przodu wejść pod auto lub położyć się pod zderzakiem i są dwie śruby trzymające! Jedna jest na jednej podłużnicy a druga na drugiej, patrząc od strony koła, czyli zewnętrznej! Jak odkręcisz te dwi śruby, to zderzak powinien się już ruszać i zostaje tylko wypiąć go z zaczepów po obu stronach i już go masz!
  
 
Poszukaj na forum - wyszukiwarka - wszystko jest dokładnie opisane wraz ze zdjęciami
  
 
Cytat:
2006-11-20 21:27:48, zoomol pisze:
Poszukaj na forum - wyszukiwarka - wszystko jest dokładnie opisane wraz ze zdjęciami


Prawdopodobnie tak jest ale w celu zdjęcia zderzaka:
1. Odkręcasz dwie śruby od dołu, którymi zderzak jest przykręcony do pasa przedniego.
2. Zdejmujesz atrapę, odkręcasz 2 śruby które znajdziesz pod atrapą).
3. Tego nie jestem pewien ale u mnie były jeszcze 2 śruby (po jednej na każda stronę samochod), które mocowały zderzak po bokach, obejrzyj wnęki kół.
4. Ostrożnie wyciągasz zderzak z zatrzasków i po sprawie.
  
 
Hmmm jak ja zdejmowalem i to pare razy, to mialem:
2 sruby na przednim pasie na dole.
4 sruby (po dwie na kazda strone, gora, dol) mniej wiecej pod swiatlami przednimi w ich polowie. Zeby sie dostac do nich to trzeba zdjac atrape i odkrecic klakson, bo inaczej ciezko manewrowac kluczem.
Po odkreceniu tych srub ciagniesz do przodu i schodzi jak maselko
Pamietaj by poodpinac halogeny i termometr jesli masz.
  
 
Ja w Senku mam tylko dwie srubki i to wszystko. jak mialem ome tez tak bylo
  
 
Nie słuchaj ich klótni na temat śrubek, podjedź nad wysoki krawężnik przodem, a potem raptownie do tyłu i już masz zdjęty.
  
 
Cytat:
2006-11-20 23:36:09, Mariosomegos pisze:
Nie słuchaj ich klótni na temat śrubek, podjedź nad wysoki krawężnik przodem, a potem raptownie do tyłu i już masz zdjęty.



i przy okazji zakup nowy zderzak
  
 
U Mariosa??
  
 
O ludzie,zderzak zdejmuje się w pare/parenaście minut,a wy mu karzecie pół samochodu rozbierać ,albo w pare sekund jak Mario pisze .
2 śruby przy podłużnicach,2 wkręty przy błotnikach na wysokości chromowanej listwy,2 wkręty trzymające zderzak do nadkola(albo odwrotnie ).Atrapy nie musisz zdejmować no chyba że ci to ułatwi w jakiś sposób sprawe.Wypinasz zderzak z boku i wyciągasz do przodu.Od dołu masz super dostęp do wszystkiego do wszystkiego,tym bardziej przy standardowym dwulitrowskim zawieszeniu,a jak by ci było ciasno to jeszcze jest lewarek.
  
 
..Amen ..A przy okazji obejrzysz silniczek od spodu
..A jesli juz całkiem chcesz zderzak na bok, to pamietaj wypiąc okablowanie do halogenów, no chyba ze ich nie ma
  
 
Cytat:
2006-11-20 23:36:09, Mariosomegos pisze:
Nie słuchaj ich klótni na temat śrubek, podjedź nad wysoki krawężnik przodem, a potem raptownie do tyłu i już masz zdjęty.


O, ja tak miałem. Ale polecam raczej zbite zaspy, nie rysują

Cytat:
2006-11-21 14:30:35, AndrzejMT pisze:
... pamietaj wypiąc okablowanie do halogenów,


A tu już nie ma tak lekko, halogeny to trzeba odkręcić, bo górne śruby są do belki stalowego wzmocnienia, a dolne do plastiku. Bez demontażu halogeny idą się... kleić sobie uszy

pozdr, Robert
  
 
No wiec poczytalem odpowiedzi, nakierowaliscie mnie dobrze.

4 śruby sa z przodu przy podluznicy,
po 2 śruby przy nadkolach...
i zderzak mamy w rekach.

Halogen oczywiscie odpialem.

Aha atrape zdejmowalem, ulatwia dostep do srub przy podluznicy.

Dzieki za pomoc forumowiczom.
  
 
..To ty sciagales zderzak bez belki? - odkrecajac go własnie od niej?
  
 
Cytat:
2006-11-28 12:36:43, AndrzejMT pisze:
..To ty sciagales zderzak bez belki? - odkrecajac go własnie od niej?


A po ściągać belkę? Poza tym zderzak nie jest przykręcony do belki lecz tylko w nią wciśnięty. Wystarczy pociągnąć i gładko zejdzie
  
 
A właśnie,że zderzak oryginalnie jest przykręcony do belki wkrętami no chyba że ktoś go już wcześniej rozbierał i nie przykręcił do niej.
  
 
Cytat:
2006-11-28 21:38:40, SEBA-OMEGA pisze:
A właśnie,że zderzak oryginalnie jest przykręcony do belki wkrętami no chyba że ktoś go już wcześniej rozbierał i nie przykręcił do niej.


No to mam pytanie: gdzie są te wkręty? Z której strony się do nich mozna dobrać? Może ktoś zdjęcie wrzuci?
Zderzak wymieniałem własnoręcznie, co prawda tylko raz i ze dwa lata temu ale w żaden sposób nie mogę sobie nawet wyobrazić gdzie tam są (lub były) śruby mocujące zderzak do belki.
  
 
jak zdejmowalem belke ze zderzaka to tak:

dwa gorne wkrety halogenow lacza sie z belka, w sumie 4
tak na wysokosci atrapy byly chyba ze 2 i jak dobrze pamietam po bokach byly 2, ale robilem to na wiosne, wiec teraz dokladnie nie pamietam. Nie zapominajmy, ze bylo pare modeli zderzakow do Omegi A, wiec moga sie roznic
  
 
Cytat:
2006-11-29 01:36:18, fatboy82 pisze:
Nie zapominajmy, ze bylo pare modeli zderzakow do Omegi A, wiec moga sie roznic


Taaa, całe dwa
  
 
Cytat:
A po ściągać belkę? Poza tym zderzak nie jest przykręcony do belki lecz tylko w nią wciśnięty. Wystarczy pociągnąć i gładko zejdzie



Tak jest w nia wcisniety, ale ponadto trzyma sie jeszcze na 4 wkretach (klucz 10), 2 sa po srodku zderzaka, 2 z jakies 30cm dalej. Wydaje mi sie ze jest kilka wersji tych zderzakow, ja mam omege wersja - cd diamant, czasami na ulicach widze omegi z troche innymi zderzakami (np. bez halogenow, z odkrytym hakiem, itd.) wiec moze i mocowania sie troche roznia.

Belke tez mozna zdjac, trzyma sie na 4 wkretach (klucz 13). Wydaje mi sie ze wykrecic je jest latwiej niz te drugie.

Zdjecia bym zrobil ale nie mam cyfraka.
Pozdrawiam