| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
wisnia003 Ford Escort MK7 1.6 ... Białystok | 2006-11-22 20:12:43 Co wybrać:
Fulda KRISTALL MONTERO 2 czy Firestone WINTERHAWK ?? oraz jaki rozmiar: 175/65/14 czy jakaś szersza i wyższa ?? |
Horhe Sympatyk FEFK ![]() Citroen Xsara Picasso front wschodni | 2006-11-22 20:15:07 te tańsze, bo obie dobre ![]() |
pytlar Sympatyk FEFK Chrysler Aspen Prabuty | 2006-11-22 23:59:55 opona zimowa powinna byc jak najwezsza i tyle!! zadnej stabilnosci nie bedziesz mial na sniegu i lodzie!! im wezsza opona tym wiekszy nacisk punktowy i latwiej zawsze na slizgim wyjechac!! przypatrz sie kiedys rajdom samochodowym!! jakie maja opony?? jakby 4 cieniutkie dojazdowki zalozyli!! bo lepiej na sniegu sie trzyma na takich oponach i tyle!! |
Biedrona Sympatyk FEFK Ford S-Max Warszawa | 2006-11-23 00:01:18 wulkanizator też mi tak mówił... |
vital MK VII 1.6 16v WN | 2006-11-23 00:15:13
Jeśli masz taką możliwość - bierz Firestone. Ja miałem z nimi same dobre doświadczenia. I też miałem 175/65/14, jak dla mnie idealny profil - nie za szeroki, nie za wąski, w sam raz krótko mówiąc |
Viking79 Ford Scorpio 2.0 MK3 ... Gliwice | 2006-11-23 00:46:01 Ja dzis zamowilem w necie 4 Firestony Winterhawki 175/70/R13. Zobaczymy jak przyjda ![]() |
Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2006-11-23 01:07:21 OK, teraz co ja sądzę, a już nie raz pisałem.
Nie jeździłem na żadnej z tych opon, ale - wybierz tańszą, ważne że zimówkę, chyba że: jeździsz dużo w ciężkich warunkach, to trzeba by rzucić okiem na testy, jeździsz tylko i wyłącznie w mieście, to też lektura testów, jesteś wymagający (hałas, zachowanie na mokrym czy też na suchym) - jak wcześniej. Osobiście (jeżdżąc w różnych warunkach) wyznaję zasadę że każda zimówka jest dobra, byle nie letnia czy uniwersalna. Tak czy siak trzeba uważać i na błocie itp się nie poszaleje, więc nie ma takich różnic jak w letnich gumach. Owszem, zimówki powinny być węże, ja jednak nie zakładałem do Essa nigdy węższych jak 185 (ani szerszych - na zimę), ze względu na to że on jeździł 99% w mieście, a na asfalcie lubiło się poszaleć. Z jednej strony węższa opona lepiej odprowadzi błoto na np. autostradzie, z drugiej, szersza będzie miała większą powierzchnię i ilość lameli do "przyklejenia" się do śniegu. Z powyższego wynika jedno - czytać testy w zależności od tego do czego ta opona jest Ci potrzebna. |
SwIeTyY BYŁ - Ford Escort 16V Nowy Sącz | 2006-11-23 08:53:55 ..... co do szerokości opony to powiedzmy sobie tak szczerze .... ile dni w roku faktycznie jeżdzimy po sniegu ..... 20 ..... niop może w górach jest tego więcej ..... ale nie na północy kraju ..... więc już tak nie ma co przesadzać ze zbyt wąskimi oponami .... większość km jeżdząc na zimówkach przejeżdzasz na mokrym lub suchym asfalcie ..... a szersza opona niestety w zakrętach ma lepsza przyczepność ..... |
SwIeTyY BYŁ - Ford Escort 16V Nowy Sącz | 2006-11-23 09:15:25 .... są jeszcze inne względy jeżeli chodzi o szerokość opon ..... opory toczenia .... koszt opon .... itd ..... skoro im węższa opona tym lepsze dlaczego w super brykach seryjnie montują takie szerokie lacze ..... |
OskaRGD Ford Focus 1.8 TDCI Wolne Miasto Gdańsk | 2006-11-23 10:05:53 Kris75 .... bo koszty ?? Zobacz ile kosztuje opona 175, a ile 205 ??
Idąc Twoim tokiem rozumowania dlaczego nie montują we wszystkich samochodach ESP i 8 jaśków ?? Bo koszty ?? Niemożliwe, a jednak. Co do opon to tak jak ktoś już napisał zastanowić się należy w jakich warunkach będziemy jeździć, jeżeli mieszkamy poza miastem (albo najczęściej ujeździmy po drogach nieodśnieżonych) to oponki trochę cieńsze (według mnie 175, bardzo ewentualnie 165), jeżeli większość czasu poruszamy się po mieści albo głównymi odśnieżonymi drogami to opona szersza będzie lepszym rozwiązaniem (według mnie 185 jest idealna). Ja bym wziął Firestona, zresztą chyba właśnie takie kupie bo obecne zimówki już sie troszkę kończą
Pozdrawiam. [ wiadomość edytowana przez: OskaRGD dnia 2006-11-23 10:09:15 ] |
JmB (S) Sympatyk FEFK Escort RS / Mondeo S ... Kraków | 2006-11-23 10:19:16 Zgadzam się z Wojem
Zastanów się Wiśnia do czego auto będzie Ci służyło zimą jeśli bedziesz non stop śmigał po mieście to weź tańsze. bo w góry (na narty) nie sądze żebyś jechał sądząc po mieście z jakiego pochodzisz a w mieście nie ma raczej na ulicach wielkich kolein śnieżnych, gdzie podspodem czai się lód tylko przemarznięty suchy asfalt. Pozatym w okolicach białegostoku nie ma też wielkich gór, miliona podjazdów i zjazdów więc każda zimówka "da radę" nie to co na południu u mnie w małopolsce
pozdrawiam |
OskaRGD Ford Focus 1.8 TDCI Wolne Miasto Gdańsk | 2006-11-23 10:52:52
Jeżeli jest zalecane 155 to zakładajmy 155, z tego co pamiętam to w Essie jest zalecane 185 (mk7 1,8TD), weź pod uwagę też silnik samochodu, a co za tym idzie prędkości z jakimi samochód przeważnie się porusza, bo względem tego producent też różnicuje i toś znacznie szerokość ogumienia. np. W Astrze II z silnikiem bodajże 1,4 jest zalecane 175 R14, ale w 2,0 DTI już 195 R15, a waga samochodu jest chyba większa o 150 kg (z większym silnikiem jest też lepsze wyposażenie, co też waży), co przy wadze chyba 1200 (z kawałkiem) - 1380 (chyba) kg jest różnicą niecałych 10%, a rozmiar opon zwiększył się o 2 rozmiary. Szerokość rozpatrujemy oczywiście, oczywiście przy tej samej oponie a co za tym idzie składzie mieszanki i rzeźbie bieżnika, to chyba oczywiste, więc rozważanie o rodzaju materiałów oraz siły nacisku jest chyba zbędne - porównywanie opon różnych producentów wyprodukowanych z zupełnie odmiennych materiałów i zupełnie innym kształcie bieżnika nie ma chyba sensu, równie dobrze możemy porównać właściwości suchej krakowskiej i sera gouda - i to i to kładziemy na chleb .
Pozdrawiam. |
BUGZ VW Golf Variant GT S ... Leszno | 2006-11-23 11:42:10 Fulda dobra jest
Ja mialem i bardzo ladnie sie jezdzilo po sniegu. |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-11-23 11:43:59 Oczywiscie mozna prowadzic rozwazania na temat naciskow, powierzchni kontaktu i wspolczynnikow tarcia. Ale, lepiej niech robia to profesjonalisci w fabrykach. A my moze powinnismy sie zadowolic tym co podpowiada ADAC. Na jego stronach sa znormalizowane testy opon, i zimowych i letnich. Mierzone i omawiane sa takie parametry jak scieralnosc opony, przyczepnosc na suchym i mokrym, generowany halas. Podatnosc na aquaplanning. TEST OPON ZIMOWYCH
Na stronie znajduje sie link do filmu pokazujacego sposob testowania opon oraz roznice miedzy letnimi i zimowymi. O sorry, pisalismy w tym samym momencie [ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2006-11-23 11:54:01 ] |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2006-11-23 11:58:02 No też nie dokładnie jest tak jak piszesz oskaRGD, ponieważ rozmiar opony to jedno a indeksy prędkości i ładowności to drugie. Niestety tak to już jest, że auta które mają węższe opony są z reguły lżejsze i rozwijają mniejsze prędkośći niż auta o większych pojemnościach i masach dlatego mają niższe indeksy od opon szerszych.
Osobiście niedawno zakupiłem do swijej Essinki oponki GoodYear w rozmiarze 155/80R13, posiadają indeks 79Q co oznacza że ładowność ich jest 437 kg, a prędkość 160 km/h. Mam silnik 1,4 i te parametry opon w zupełności mi wystarczą. Nacisk na przednią oś mam 735 kg a 160 km/h jest prędkościa której nigdy nie rozwinę a z drugiej strony jak będe się chciał zabić to co za różnica czy walnę w drzewo bo stracę panowanie nad kierownicą czy pęknie mi opona...
Nie wiem jak to się ma do rzeczywistości ale np. serwis internetowy "opony" podaje że oponą nominalną dla Escorta jest rozmiar 145 z czym bym się akurat nie zgodził, jako alternatywę podają 155 i 175. Opony letnie mam w rozmiarze 175 jednak zimowe kupiłem 155 ponieważ biorąc pod uwagę fizykę opona węższa lepiej wgryzie się w śnieg ponieważ ma większy nacisk na cm2 niż opona szersza tak więc na oponach węższych uzyskamy lepszą przyczepność. Jako podpowiedź - zobaczcie na jakich oponach są auta które ścigają się na śniegu i lodzie? Nieco szersze od rowerowych - fakt - z kolcami no ale na drodze nie jeździ się tak jak na torze. Węższa opona gwarantuje lepszą kontrolę trakcji nawet ze względu na w/w koleiny w drodze. Inną kwestią jest to czy jeździmy po drogach odśnieżonych czy zaśnieżonych, ale konia zrzędem temu co spotka odśnieżoną drogę gdy pada śnieg, chyba by trzeba poszukać pługa i za nim jechać. W rejonie gdzie mieszkam (Kujawsko-pomorskie) takich dróg nie ma! Pozdrawiam. [ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2006-11-23 12:00:46 ] |