MotoNews.pl
  

Kontrolki hyundai lantra cos sie powaliło

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hejka !


Mam zapytanko !!

Nie wiem czym to spowodowane ale wsiadajac do samochodu ooło tydzień temy zapaliłem normalnie furacza i na desce rozdzielczej po uruchomieniu silnika zaczeły sie palić kontrolki od rćznego i akumulatora ;/

po rzejechaniu z 500 metrów gasną !

Gdy zgasiłem silnik i włączyłem stacyjke ponownie paliła sie tylko kontrolka od oleju !

Po czym zapaliły sie znowu kontrolki od recznego i aku !!

Dziwnie migają tak jakby się żarzyły w porówniaiu do świecenia kontrolki od oleju !

Nie wiem czy to ma jakis związek ale po tych dniach od momentu dziwnych akcji z kontrolkamji zdechłmi aku

Naładowałem go i wsio niby narazie si ale kontrli wariują !

pomocy
  
 
Witam,

Na moje oko alternator do naprawy - jedź natychmiast bo padnie ci akumulaotr w trasie.
pzdr
pgr
  
 
Witam
Masz zwarcie w elektryce chociaz nie koniecznie jest to alternator.
Gdyby padly diody alternatora to przy wylaczonym zaplonie palila by sie kontrolka ladowania tylko. aty masz choinke
Sprawdz kable dochodzace do zegarow albo w tablicy zegarow masz zwarcie
  
 
jak przekręcam kluczyk to jakies dziwne tykanie z lewej strony deski rozdzielczej dochodzi to może tam jest coś walnięte ??

co to ta choinka ???

[ wiadomość edytowana przez: kaczmarkus dnia 2006-11-24 18:28:38 ]
  
 
Miałem te same obiawy z lampkami i winny był alternator, co ciekawe jak dolałem paliwa problem znikał ale jak ja to zawsze twierdze moje auto żyje swoim życiem nawet przed wyjazdem na wczasy popsuło się koło domu a nie 500km dalej za co jestem mu do dziś wdzięczny
  
 
kaczmarkus: "co to ta choinka ???" to ze Ci kontrolki swieca jak chca.
  
 
Ja stawiam na szczotki alternatora, mialem to samo w poniaczu, po wymianie szczotek koszt ok 10zl + wysiłek wlasny jest wszystko ok
  
 
oki pomęcze się troche ale co do tych pstryków z boku deski rozdzielczej to co to ma być ??

czyli zabrac sie za szczotki a nie za deske rozdzielcza tak ??

w sumie to zobaczymy ci sue bedzie działo dzieki za rady jutro cos spróbuje pomęczyć !!

[ wiadomość edytowana przez: kaczmarkus dnia 2006-11-25 00:21:05 ]
  
 
pada Ci Aku, nie ma ładowania i jakiś przekaźnik dostaje za mało prądu. to moja teoria. zacznij od naprawy alternatora, a jesli masz mozliwosc, przełóż testowo na chwile z innego hyundaia pasujący alternator
  
 
aku sprawdzany w serwisie sprawny i zdrowy tak nazwali wiec wymienie szczotki i zobacze dco dalej !!
  
 
Zakladajac ze to alternator to kontrolka od recznego tez by swirowala ?
  
 
własnie właśnie dobrze spotrzeżenie !! ?? czy to napewno alternator ??

no jestesmy mądzrejsi


sprawdzilem elektryke tak po łebkach i na oko nic nie widac!

wziołem miernik do ręki i co ??

nie ma ładownia na wyłączonym silniku 12,52
na włączonym silniku 12,16

czyli brak ładowania :/

Jutro wymienie szczotki bo już zakupiłem naszczęście tak na zapas jutro musze walczyc bo w poniedzialek do pracy samochodem hmm

jakies sugestie co do zdjęcia alternatora wiem ze ciezkie jest dojście a tak pozatym ????



[ wiadomość edytowana przez: kaczmarkus dnia 2006-11-25 16:08:02 ]
  
 
Posprawdzaj jeszcze bezpieczniki - gdy przepalil mi sie bezpiecznik od swiatla w bagazniku, to zaczely sie zarzyc kontrolki otwartych drzwi, etc...
  
 
bezpieczniki okej


jak pissłęm wcześniej !!!a
  
 
i co dupa !
alternator zdemontowałem dałem na wrrtsztat okazało sie że szcztka jedna sie zawiesiłai jakis tamkabelek był przerwany !

po zamontowaniu a nie było to łatwe ;/

nic sie nie zmieniło nadal pali mi sie lampka od aku i recznego po odpaleniu bolida !!

co to moze byc jak nie allternator jakis sugestie !

  
 
Lampka od ręcznego pali się, gdy jest za mało płynu hamulcowego- ale pewnie nie o to chodzi w tym wypadku ...
  
 
hamulcowy jest oki nie ładuje alternator :/
  
 
Witaj
Sprawdzales diody w alternatorze??
jesli ci nie laduje to jest to wina alternatora sprawdz czy na wyjsciu z alternatora jest napiecie gdy silnik pracuje.

U mnie na postoju jest 12.55V a gdy zapale to jest 0k 14.5V
Przy dodawaniu gazu nie powinno ci sie zmieniac napiecie ladowania (zmiany ok 0,2V dozwolone)
  
 
To co piszesz świadczy jednoznacznie o uszkodzeniu obwodu wzbudzania alternatora. Kontrolka akumulatora połączona jest z kontrolką ręcznego więc w razie usterki zapalają się razem. Jeżeli po włączeniu zapłonu zapala się tylko kontrolka oleju oznacza to nieciagłosć obwodu ładowania czyli wzbudzenia alternatora nasjczęściej regulator napięcia ewentualnie szczotki ewentualnie jak w tym przypadku elektryka. Może być też uszkodzenie diod ale to rzadkość .
Prawdopododbie w warsztacie gdzie naprawiali ci altka coś zbabolili. Odepnij wtyczkę od alternatora i są tam 2 przewody. włącz zapłon i zmierz napięcie na jednym powinno być tyle co na akumulatorze a na drugim nieznacznie mniej. jeżeli tak jest to oznacza to źle złożony alternator, pozatym te szczotki to wymienili czy tylko odchaczyli na sztukę?
  
 
no właśnie diód nie sprawdzili kurna ! a ja sie meczyłem tyle bo bylem sie zapytac u pataroków ;/

wiec heja banana musze zdjąc i dac jeszxe raz i zobaczymy co będzie !!


szcotki wymienione na bank