MotoNews.pl
  

Samoczynne przełączanie z LPG na benzyne

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam.
mam taki problem: podczas jazdy na małych obrotach samoczynnie przełącza sie z LPG na benzyne. np jak jadę na 5 biegu z prędkością 80km/h, ewentualnie 50km/h na 4 biegu, itp. na zimnym silniku takie coś nie występuje. dodam jeszcze, że owe przerzucanie z LPG nie następuje podczas jazdy (oczywiscie na rozgrzanym silniku) na wysokich obrotach.
instalacje mam dopiero 4 miesiące. ten problem miałem już niemal od początku. najpierw wymienili wiązke i problem chwilowo ustał. teraz sytuacja sie powtarza. byłem w warsztacie i powiedzieli, że to pewnie cewka, ewentualnie przewody od świec lub świece (mieli 1 przypadek, ze w golfie tak sie robiło i była to wina przewodów). na dniach załatwią te części i wtedy może zrobią prawidłowo.
co myślicie na ten temat?

co do przewodów to nie były zmianiane od nowości, a świece jakieś 30 000 km temu. auto to astra 1,4 8v 1996r 87 000km

pozdrawiam
  
 
Witam
Miałem niedawno identyczny problem w espero 1,5 z instalacją landirenzo. Przełączał mi się samoczynnie z lpg na benzyne przypadkowo. Gazownik jak nietrudno się zresztą domyślić sugerował mi wymianę wszystkiego łącznie z alternatorem który mógł powodować zakłócenia.
Przyczyna była zupełnie inna, okazało się że reduktor był niedogrzany (czytaj: lodowaty) z powodu niedrożności układu chłodzenia. Przez to sterownik wykrywając jakieś anomalia przechodził awaryjnie na benzyne.
Tak czy inaczej uważam że kable nie mają tu nic do rzeczy. Gdyby przyczyną miały być zakłócenia od kabli to przełączenia następowałyby przypadkowo bez względu na temperature silnika czy obroty.
  
 
instalację mam własnie tej firmy. podobno to dobra instalacja jak i fakt, że ople bardzo dobrze znosza LPG.
czy w tym przypadku może być również niedrożność układu chłodzenia?
jeszcze jakieś 2 tygodnie temu pierwsze przełączenie następywało po ok 10km jazdy. teraz pierwszy incydent zdarza się nawet po przejechaniu 5km.
nie ukrywam, że zbytnio się na tym nie znam, ale też zauważyłem, że auto jakoś ciężej odpala- długo trzeba kręcić rozrusznikiem i często nawet trzeba wcisnąć pedał gazu, żeby odpalił. moze to ma coś wspólnego?

  
 
zapomniałem jeszcze dodać, że nie mam katalizatora, o czym majster chyba nie wie...
  
 
skoro to przełączanie na benzynę tak nierozerwalnie wiąże się z obrotami, przyjrzyj się pompie cieczy chłodzącej.
  
 
Cytat:
2006-11-24 20:22:14, pawelek361 pisze:
witam. mam taki problem: podczas jazdy na małych obrotach samoczynnie przełącza sie z LPG na benzyne. np jak jadę na 5 biegu z prędkością 80km/h, ewentualnie 50km/h na 4 biegu, itp. na zimnym silniku takie coś nie występuje. dodam jeszcze, że owe przerzucanie z LPG nie następuje podczas jazdy (oczywiscie na rozgrzanym silniku) na wysokich obrotach. instalacje mam dopiero 4 miesiące. ten problem miałem już niemal od początku. najpierw wymienili wiązke i problem chwilowo ustał. teraz sytuacja sie powtarza. byłem w warsztacie i powiedzieli, że to pewnie cewka, ewentualnie przewody od świec lub świece (mieli 1 przypadek, ze w golfie tak sie robiło i była to wina przewodów). na dniach załatwią te części i wtedy może zrobią prawidłowo. co myślicie na ten temat? co do przewodów to nie były zmianiane od nowości, a świece jakieś 30 000 km temu. auto to astra 1,4 8v 1996r 87 000km pozdrawiam




sto procent niedogrzany reduktor , poproś ewentalnie o zmiane temp przełączania na LPG i odwrotnie
Cytat:

  
 
to wątek chyba nie dla mnie.
  
 
a może czujnik podciśnienia w układzie LPG...
  
 
witam.
na dniach przeczyszczę chłodnicę specjalnym środkiem do płukania chłodnic (...) w ciagu 10 lat płyn chłodniczy był wymieniany tylko 1 raz- może przez to jest niedrożny układ chłodzenia.
zauważyłem, że owe przerzucanie z LPG na benzyne występuje coraz częściej
pompa wodna była zmieniana jakieś 40 tys km temu.
nierozumiem tylko jak może być niedogrzany reduktor skoro ten incydent nie występuje na zimnym silniku!!!
na dniach będę też mial nowe swiece i przewody.

co do czujnika podciśnienia to nie mam pojęcia co to jest, podobnie jak cały ten reduktor...

dam znać za kilka dni czy cos sie zmieni.

pzdr
  
 
dzisiaj przepłukałem chłodnicę środkiem do tego celu przeznaczonym.
problem samoczynnego przełączania z LPG na benzynę w sumie nie ustał, ale... owy incydent zmniejszył swoje występowanie o ponad 50%.
krótko mówiąc teraz dużo rzadziej samo sie przełącza.
macie moze inne pomysły jak zlikwidować tą usterke?
czy można jakoś w komputerku ustawić, żeby nie dopuszczało do takich sytuacji? (benzyna tylko na rozruch i później tylko LPG bez względy na wszystko?)

pozdrawiam
  
 
witam.
problem już jest rozwiązany
po zmianie swiec zapłonowych i przewodów jest już ok.
sporo już jeździłem i ani razu nie przełączyło.

mam tylko inny proble:
przy zimnym silniku auto odpala normalnie.
jesli przejadę 500m i za jakieś 4 minuty chcę później go uruchomić to jest katastrofa- chyba z 20 sekund trzeba kręcić. czy odpalam na benzynie czy na LPG nie ma różnicy w tym przypadku.
jak odpalam na zimnym silniku to na LPG dużo szybciej załapie niż na benzynie.
ponadto dodam, ze te problemy nie występują za każdym razem- tylko czasami...
co to może być???

pzdr
  
 
witam wszystkich uzytkownikow forum ja mam podobny problem z przelaczaniem samoczynnym tylko ze dzieje sie to i przy duzych predkosciach i na postoju na światłach przy zimnym i przy cieplym silniku czy jest such czy wilgotno wymienilem przewodyod swiec same swiece kopulke i palec wstawiono mi nowa lambde wymieniono cewkę jest tak ze przejade 800 km( w ubiegłym tygodniu) i nic sie nie dzieje oraz tak że przełącznik non stop przerzuca na paliwo i za chwile odbija na gaz (sama przyjemnosc przy wyprzedzaniu) gdzie szarpie samochodem w warsztacie patrza na mnie dziwnie a mnie juz nerw szarpie tak jest od wrzesnia a przez dwa lata nic kompletnie sie nie dzialo prosze o pomoc lub podpowiedz dzieki
  
 
tak to czytam i zadam wam jedno pytanie ludzie gdzie wy gaz wstawialiście?? ja w swoim ford escort 1.6 EFI montowałem gaz prawie dwa lata temu zrobiłem juz 50000 tys na gazie i jedyną usterką jaką miałem to był przerwany kabelek doprowadzający zasilanie do elektrozaworu na butli przez co auto gasło po przełączeniu na gaz problem ten poruszałem kilka dni temu na forum fakt faktem ze za instalke II generacji dałem 2100 zł mogłem wstawić taniej u pana Czesia w stodole ale tego nie zrobiłem i nie żałuje panowie ja nie wiem ze mam gaz w samochodzie zero problemów
  
 
z tego co dowiadywałem sie to warsztat najlepszy w mieście.
niżej sie pomyliłem...
mam parownik lovato i sterownik- bingo...

czy to wina instalacji (chodzi mi o te odpalanie niezbyt nagrzanego jeszcze silnika)??
  
 
czesc rikens82 instalacje zakladalem ponad 2 lata temu i mam ponad 40 000 km przebiegu bez zadnych klopotow to o czy pisze zaczelo się we wrzesniu bylem w dwoch warsztatach i zadnej poprawy dzis rano wracając z pracy na odcinku ok 3 km 6 razy przerzuciło samoczynnie MASAKRA pozdrawiam
  
 
a gdzie w szczecinku wstawiałes gaz bo ja tez ze szczecinka jestem????
  
 
instalacje zakladalem w pks-ie i tak jak jak wspomnialem ponad 2 lata bez żadnych klopotow żadnych usterek bylem bardzo zadowolomy samochod opel astra 1400 z katalizatorem palil do 8,5 na trasie i do 11 w miescie ( zależy od warunkow ) a teraz to już sami nie wiedzą jaka może być przyczyna wyslalem e-maila do firmy CZAKRAM producenta instalacji z prosba o podpowiedz to odpisano abym zglosil sie do autoryzowanego warsztatu to mi to zrobia no to się bujamtak od wrzesnia. w innym zakladzie to facet mi takie zaczął mowić madrosci życiowe na ten temat że co trzeba wymienić że chyba lepiej byloby nowa zalożyć instalacje bo bym mial gwarancję może poleciłbyś jakis warsztat ale nie znawcow tylko fachowcow pozdrawiam
  
 
to moja astra 1,4 8v pali mniej
pali mi 8/100 w cyklu mieszanym.
  
 
witam pawelek32 tak jak wspomnialem duzo zalezy od warunkow jazdy i cieżaru buta najcześciej prawej nogi mam problem z przelaczaniem samoczynnym gazu na paliwo i odwrotnie i dlatego na tym forum może ktoś z forumowiczow podpowie co moze być przyczyna pozdrawiam
  
 
Witam!
U mnie podobny problem!
W Lagunie 95 1,8 , włączam silnik przygazowuje przelacza sie na gaz , potem nagle obroty spadaja ( ale to w wyniku tego ze nagle sobie lampki gasną) potem zapala sie mrugajaca lampka zielona ktora informuje ze moge sobie znowu przygazowac i przelaczyc na gaz.
Niekiedy zgasną sobie na amen i wtedy musze wcisnąć przycisk zeby zaczela mrugac zielona, i tak w kolko. Najgorsze to jest to ze nie ma reguly silnik zimny gorący , warunki pogodowe, obroty wysokie niskie itd.
Gazownik stweidzil oczywiscie ze w aucie jest jakies zaklocenie , zeby sprawdzic cewke, bo po stacyjce jak podlaczyl sobie taki wskazniczek diodowy do kontroli napiecia to pokazuje 14 V ale po przecinku mrugają wszystkie diody ( 10szt.) a napiecie przed stacyjka jest dosc stabilne?
Nie wiem co zaczac wymieniac, czy sa jakies filtry ktore wytlumia te zaklocenia?
Pozdrawiam wszytskich na forum
Wojtek K. gg2819749