Dziwne odgłosy z komory silnika - o co chcodzi?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
W moim espero od jakiegoś czasu słychać niepokojące i bardzo denerwujące dość głośne odgłosy dobiegające z komory silnika. Ciężko opisać ich brzmienie ,ale jest to coś jak by chrobotanie, odgłos podobny do dźwięku pracy zużytego łożyska. Występują podczas pracy samochodu na biegu jak i na luzie, z tym że na biegu są bardziej intensywne i wzrastają wraz z obrotami oraz połączone są z wprawianiem samochodu w wibracje. Tym co mnie zdziwiło jest to ,że słychać je tylko przy jeździe na wprost i najbardziej przy skręcaniu w prawo. Przy skręceniu kierownicy w lewo natomiast bardzo słabną lub opisane objawy ustępują wogóle. Oprócz tego zauważyłem też że podczas pracy silnika na luzie słychać popiskiwanie i szum z okolic sprzęgła, po jego wciśnięciu odgłosy cichną. Jak myślicie może mieć to jakiś związek z opisanymi wcześniej objawami? ,tylko co miałoby tu do tego kręcenie kierownicą ,co gra w tej sprawie kluczową sprawę? Spotkał się ktoś z was kiedyś z takim problemem? Może macie jakieś pomysły, sugestie co może być przyczyną takiej pracy silnika?. Dodam ,że koła nie ocierają w żadnym miejscu.
  
 
Częściowo objawy wskazują na łożysko oporowe sprzęgła, ale raczej stawiałbym na wykończone łożysko wałka sprzęgłowego skrzyni biegów lub łożyska wałka pośredniego skrzyni. Objawy są bardzo niepokojące i należałoby jak najszybciej ustalić przyczynę.
  
 
Sprawdź poduszki silnika. U mnie też były dziwne odgłosy zwłaszcza przy skręcaniu w lewo (były zależne od prędkości obrotowej silnika). W serwisie sttaszyli mnie wymianą skrzyni biegów, albo mechanizmu różnicowego. Ale majster z serwisu usiadł na belce przedniej i kazał się przewieźć (fajnie się jechało z całkiem otwartą maską ) Po tym wywróżył, że to padnięta poduszka silnika. Po wymianie spokój zawitał w kabinie
  
 
A mnie to wygląda na padnięte łożysko(ka) w kole.
  
 
kolega Marcindt ! Opisane przez ciebie objawy są prawie identyczne jak u mnie (AndQ też trafił w 10 ! ) U mnie poszła tzw. tylna poduszka mocowania silnika. Szczególnie przy skręcie w prawo pisk...chrobot...rzężenie... były nie do zniesienia !!! jakby wszystko miało się rozlecieć. Po wymianie w/w poduszki za 58zł wszystko ucichło (wymieniałem sam) Jak chcesz sprawdzić czy to jest ta przyczyna to wejdź pod samochód i w miejscu obcierania się łapy tylnego mocowania silnika o nadwozie, zauważusz wyraźne znaki tarcia... Zresztą widać, że cała poduszka jest oberwana. Po wymianie silnik... poszedł wyżej.
Powodzenia.
  
 
Panowie!! Jeśli chodzi o poduszkę to z tego co piszecie wnioskuje ,że to bardzo możliwe ponieważ zauważyłem też ,że silnik "popiskuje" w sposób właśnie taki który wskazuje na zużytą poduszkę ,ale nie łączyłem tego bezpośrednio z opisanymi wcześniej objawami. Dzięki za rady ,teraz mniej więcej wiem co może być przyczyną takiego zachowania samochodu.