Elektryczna pompa paliwa pytanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wiem ze temat byl jednakze w szukajce nie znalazlem interesujacych mnie informacji mianowicie
chce zalozyc elektryczna pompe do samochodu bo mechaniczna padla a nowa jest zajebiscie droga i praktycznie nie oplacalnym interesem jest kupowac ja jak mozna pare groszy dorzucic i kupic elektryczna do gaznikowcow tylko problem polega na tym ze w orginalnej mechanicznej byl powrot tak jak w bisie czy tez kancie/polonezie a co za tym idzie gaznik powrotu nie posiada i wlasnie nie wiem jak ten problem rowiazac w elektryku czy ona ma jakis swoj wewnetrzny regulator cisnienia czy cusss???? zeby raz silnika nie zalewalo i zeby spalanie mial w normie zna ktos odpowiedz na moja zagwostke
  
 
Regulator jest ale i tak się nie sprawdzi bo będzie dawal non stop stale ciśnienie. Pozostaje dorobienie powrotu gdzieś na wężu zasilającym co jednak wiąże się z ryzykiem że w pewnym momencie może gaźnikowi braknąć wachy i będzie przerywal.
  
 
a mozna by bylo napryklad zastosowac pompe elektryczna ktora bedzie dostarczala paliwo do odlaczonej pompy mechanicznej tak aby wykorzystac tylko to ze w mechanicznej jest powrot?? bo jezeli tak mozna by w takim przypadku zastosowac pompe z polda tylko czy to ma sens?? moze zastosowac sama glowice z mechanicznej a zamiast membran zaslepic to blacha ?? nie wiem prosze pomozcie
  
 
Ja bym dał normalnie trójnik przed gaźnikiem a w przelewie dysze dobraną tak żeby utrzymać na gaźniku orginalne ciśnienie paliwa.
  
 
no czyli orginalna od pompy mozna dysze dac ale czy (nieznam sie dlatego pytam) nie bedzie to tak ze czesc pompowanego paliwa bedzie odrazu spierdzielac powrotem czy to wlasnie dysza w powrocie jest tak dobrana by jakies tam okreslone cisnienie x zmniejszac do odpowiedniego? wogole jak to jest w orginalnej pompce tego powrotu nie reguluje jakis zaworek???
  
 
zrób tak zbiorniczek reterncyjny jakby.widziałem taki patent szczelny zbiorniczek umieszczony ejst przed gaźnikiem a za pompą.
pompa se tam pompuje do zbiornicza a wezyk od przelewu jest w najwyższym jego miejscu.
pompka se pompuje cały czas, przelew masz i nei ma praktycznie szansy na to aby zabrakło paliwka.
drugi patent ze zbiorniczkiem jaki widziałem to ze nie był powrot w gaxniku ale również ze zbiorniczkiem szczelnym przed gaxnikiem ze wrazie jakby pompa nie zassała w jakimś momencie paliwa z baku yto zawsze jest troche w zbiorniczku i ono pod wpływem cisnienia jakie wytwarza pompa zostanie podane do gaźnika.
zbiorniczek w drugim przypadku był zastosowany ze zbiorniczak płynu hamulcowego z boba ale ze szczelnie zamknietym korkiem.
  
 
To sie podepne.
Mam gaźnik 34 ADF 250, do silnika 2.0 DOHC FIAT.
Chcialbym zastosować do niego elektryczną pompe paliwa od wtrysku(powód prosty, są tańsze niz el. pompy do gaźników).
W jaki sposób mogę zredukowac cisnienie żeby było ok i nie rozsadziło komory pływakowej (żeby benzyna nie wyciekała).
Ja nawet nie wiem jakie ma byc dokładnie cisnienie do gaźnika.
W gaźniku powrót paliwa jest, ale jakiejsc mizernej wielkości.
Pozdrawiam!

Wik
  
 
Cytat:
2006-11-28 08:29:22, Wik pisze:
To sie podepne. Mam gaźnik 34 ADF 250, do silnika 2.0 DOHC FIAT. Chcialbym zastosować do niego elektryczną pompe paliwa od wtrysku(powód prosty, są tańsze niz el. pompy do gaźników). W jaki sposób mogę zredukowac cisnienie żeby było ok i nie rozsadziło komory pływakowej (żeby benzyna nie wyciekała). Ja nawet nie wiem jakie ma byc dokładnie cisnienie do gaźnika. W gaźniku powrót paliwa jest, ale jakiejsc mizernej wielkości. Pozdrawiam! Wik



po co redukowac cisnienie?? , cisnienie jest miara obciazenia, wiec jesli masz wolny powrot przy gazniku to wszystko powinno grac
  
 
niestety powrót ma za małą średnicę i 3 bary na wlewie to stanowczo za dużo.
  
 
Kilka takich silników juz spłoneło
Ja nie chce ryzykowac.
Pozdro!

Wik

powód; wcieło gdzies jeden wyraz, musiałem dopisac.

[ wiadomość edytowana przez: Wik dnia 2006-11-28 11:58:53 ]
  
 
Cytat:
2006-11-28 11:10:48, tom_stm pisze:
niestety powrót ma za małą średnicę i 3 bary na wlewie to stanowczo za dużo.



3 bary to badzie jak palcem powrot zatkasz ile faktycznie bedzie to trzeba by manometyr podlaczyc i zobaczyc
  
 
Ten gość ma na swoich aukcjach pompy paliwa do gaźnikowców po 95zł także cena dobra jakby ktoś potrzebował
  
 
Cytat:
2006-11-28 11:51:29, mmost pisze:
3 bary to badzie jak palcem powrot zatkasz ile faktycznie bedzie to trzeba by manometyr podlaczyc i zobaczyc


wystarczająco dużo że z gażnika robi się fontanna. temat już przerabiany.
do gażnika należy stosować ele pompki do gażnika a nie wydumki typu zmniejszanie napięcia , 10 trójników itd aby zmniejszyć wydatek pompy od wtrysku.
  
 
Dzięki Mateusz, to dwa razy taniej niz ja znalazłem .
W takim razie sprawe ograniczania cisnienia zamykam i kupie sobie pompke od gaźnika.
Jakie ma miec cisnienie ta od gaźnika??
Dziekuje i pozdrawiam!

Wik
  
 
krzemowy kiedys sie reklamowal ze za 50 pln zrobi uklad regulatora cisnienia ( wlacz - wylacz, a nie obnizanie napiecia )
  
 
Trójnik przed gażnikiem z tym że wejście do gaźnika mniejsza średnica niż przelew. A jak nie to pompa mechaniczna daje napewno mniej jak 1 atm niepamietam 0,6? wystarczy kupić jaki kolwiek zaworek lub stworzyć cokolwkiek rurka ze śróbką dla blokowania przpływu, odpowiednio uczczelnić i tak przysłonić żeby gaźnik dostawał tyle ile potrzebuje pod max obciązeniem. Dzisiaj zamówiłem sobie manometr specjalnie do tego celu koszt to 18 zeta nowy. Z tym że ja chce we wtrysku regulować ciśnienie i regulator wymyśle identyczny jak sie ktoś uprze to w zewnętrznych pompach K-jectronika są takie regulatory zaraz za pompą.
  
 
Elektryczne pompy do układów gaźnikowych dają ciśnienie od 0,3 do 0,9.
Gdzie zamówiłeś ten manometr do paliwa? Ja też potrzebuje, bo czasem jest potrzeba sprawdzenia układu.
  
 
Lumel-Meranzet W poznaniu. tylko że taki jach ja potrzebuje to bądzie dopiero w styczniu...
  
 
przejrzalem ich oferte i akurat zegary nie sa drogie
ile cie bedzie kosztowal ten ktory zamowiles?? maja jakies zawory regulacyjne?? bo w sumie regulatory cisnienia paliwa drogie nie sa za bardzo, ale jakby mozna bylo wydac 30 zl zamiast 300 to by bylo git
  
 
Zawory są w K-jectroniku przy pompie. Ale nie używałem w meranzecie niema czegoś takiego ja to widze samemu wykonać. Chyba że przedtem nawiedze instalacyjny może coś znajde. To ma wygladać na zasadzie rurki z wkreconą dyszą która bedzie dławić przepływ aż do zablokowania.
A co do manometru to zamówiłem 40mm wyjście tylne gwint 12x1,5 obudowa czarna lakierowana dokładność do 2,6 czyli najdokładniejszy i skala do 0,25 Mpa cena 17 + vat