MotoNews.pl
  

Tuning silnika w LADA 2107 z silnikiem 1500

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś z was wie jak tanio ztuningować silnik 1500? Co prawda jest po remoncie i chodzi o nirbo leopiej niż przedtem, ale pare koni więcej pod maską by nie zaszkodziło
  
 
spróbuj poczytać poniższy temat, może coś znajdziesz:


tuning GT głowicy przy okazji remontu
  
 
Tam jest tylko o głowicy. A tu chodzi o cały silnik. Dobrze by było jak by było gdzieś jasno napisane co, gdzie , jak, dlaczego. Tak żeby można było wykonać to za niewielkie pieniądze bez pośrednictwa firm tuningowych. Jak by ktoś o czymś takim słyszał to prosze!
  
 
Myslę ,ze temat jest wart kontynuacji i nie ma co go od razu ucinać.
Co prawda bez "udział" np. warsztatu typu auto szlif niewiele da da się zrobić z głowica , korbowodami, gniazdami zaworów to jednakl jest kilka sposobó mogących minimalniw poprawić osiągi silnika.
Paweł
 
 
Zdaje sobie sprawe, że odpowiedniego zakładu nie da się ominoć, ale trzeba wiedzieć o ile można coś przeszlifować, żeby było dobrze, tak żeby nie spartolić całego silnika.
  
 
Jesli chodzi o planowanie głowicy - myslę,że optymalnym rozwiązaniem jest zdjęcie nie więcej niż 1mm.Ale można pokombinować z dopracowaniem dolotu powietrza(zimnego)i filtrem
i układem wydechhowym.
 
 
pod tymi linkami znajdziesz dużo wskazówek co można samemu i z pomocą warsztatów, zrobić aby autko lepiej brykało. Linki są do strony Polonez Raiders Klub i przeróbki dotyczą głownie Poloneza, ale z powodzeniem można większość zastosować w Ładach czy innych samochodach.
TUNING POLONEZA Z GAŹNIKIEM WG MISTRZA SZCZECIŃSKIEGO - część I
TUNING POLONEZA Z GAŹNIKIEM WG MISTRZA SZCZECIŃSKIEGO - część II
Usprawnienia Poloneza - zipowany plik usprawnienia.pdf (Acrobat Reader)
  
 
Cześć Drągu- Wiem,ze niedawno "poprawiałeś " głowicę w swojej samarce - napisz jak efekty???
pozdr
Paweł
 
 
Pweł 1 mm to prawie nie planowanie
ja ściachałem 2mm bez skutków ubocznych, zresztą Bastek chyba też kiedyś (bo później przedobrzył z remontem )
  
 
Ja mam zdjęte 0,8 i jest idealnie. Tylko że nie chce skończyć na samym planowaniu. Może ktoś wie czy coś mi da polerowanie kolektora sącego?
  
 
Lewy - zgoda , ale chodzi o to ,zeby ten silnik jakis(dłuższy) czas pochodził))A jesli chodzi o polerowanie kolektora dolotowego - to na pewnoi nie zaszkodzi, to samo z kanałami dolotowymi w głowicy i ganiazdami zaworów. Im lepiej to wszystko zrobione tym łatwiej bedzie wyciagnać pare konikow
 
 
W sobote biore się za polerowanie. Tylko jakiś system musze opracować bo nie wszędzie da się dojść palcami.
  
 
Paweł zapewniam cię, że na trwałość raczej to wielkiego wpływu nie ma, raczej chodzi o styl jazdy , a natura ludzka jest taka, że jak czujesz, że idzie lepiej, to wykorzystujesz to
  
 
Co do polerowania kanałów jak miałem kaszla to wg książki "usprawnienia 126p" ssące wyrównałem papierem 200 rysy w poprzek podobno poprawia odparownie a wydechowe polerowałem zawory ssące i wydech polerka. Czy ktoś może się podzielić doświadczeniami z polerowania - bo z malucha wspomnienia średnie a kanały tylko dwa nie cztery.
  
 
Kiedyś jak miałem simsona to wypolerowałem mu wszystkie kanały. Pomogło, ale to był 2sów, ciekawe co będzie z silnikiem ładowskim?

Co ciekawsze w trabancie nie było większej różnicy!

[ wiadomość edytowana przez: klaczyslaw dnia 2003-05-22 18:11:37 ]
  
 
Polerowanie to jedno, a powiększenie ich przekroju i ukształtowanie, żeby mieszanka nie napotykała zbyt wielkiego oporu to drugie. Z moich tajnych źródeł : średnica zaworów ssących powinna wynosić 106-108% średnicy kanały dolotowego. To optymalny przekrój. Pociąga za soba oczywiście dopasowanie kolektorów .
  
 
fajne temaciki znalazłem sie dokształcam
  
 
Myślę,że oprócz polerowania i planowania ważne jest np.odchudzenie koła zamachowego,czy sportowy wałek rozrządu.Uważam też,że ważny jest układ wydechowy.Kolektor 4-2-1,przelotowy układ wydechowy o zwiększonej średnicy,zakończony tłumikiem sportowym o niskich oporach przepływu spalin.Ja osobiście jeszcze tego wszystkiego nie mam,ale tylko ze względów finansowych,i jak najszybciej postaram się to zrobić.Odnośnie układu dedykowanego do 2107 to kompletu jeszcze nie znalazłem.Jeśli chodzi natomiast o sam tłumik końcowy to fajną ofertę tłumików dedykowanych do 2107 ma firma Michael Tuning
  
 
michael do 07 to ma chyba tylko 1den tlumik, ale rozne koncowki ozdobne do niego.
Firma JANO - na wegrzech ma cale zestawy wydechow do klasykow.
Mysle ze wolfmotor rowniez.