MotoNews.pl
  

Corolla 98" 1.6 4A-FE Początki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
...witam

jestem szczesliwym posiadaczem Toyoty Corolli 98 rok kupilem ją z przebiegiem 95 tys. mil udokomentowane, a w sumie po 3 tyg. zobaczylem dopiero ksiazke serwisowa w schowku , nie mialem czasu zeby posprawdzac ) auto prowadzi sie swietnie, skrzynia jest idealna, silnik mnie na poczatku bardzo wkurzal, bo nie slysze go i musialem spogladac na obrotomierz przy ruszaniu jest cichutki, posiada bardzo dobra dynamike i malo pali co najwazniejsze. teraz czeka mnie wymiana olejów i plynu w chlodnicy, swiec, mam pytanko do was jaki olej do tego silnika 4A-FE? bo gosciu mi zostawil filtr do toyki i olej valvoline 10W-40 i powiedzial ze bedzie dobry do niej. jakie swiece najlepsze wrzucic do niej? oplaca sie zmieniac jak rowno dobrze chodzi? slyszalem ze czasem jak zmieni sie na nowe to czasem nie chodza jak trza. moze to jakas bujda a moze prawda, co o tym myslicie? silnik ma 16V a jeden walek rozrzadu, dziwna to konstrukcja moze ktos mi powiedziec co nieco na temat tego silnika? i jeszcze jedna sprawa 3 dni temu mialem okazje siedziec i podziwiac Toyote Levin 1.6 20V 165KM - naprawde niezle cacko i wkreca sie do 8tys piekna sprawa. pozdrawiam i czekam na jakieś info i pytania na temat corollki :0)

  
 
Witam, silnik 4a-fe ma dwa walki rozrzadu , sam taki mialem. Olej Mobila dobry. Swiece mozesz zmienic smialo , mi raz po zmianie rzeczywiscie nie rowno chodzil i pierdzial z wydechu, wystarczylo zamienic swiece miejscami i juz bylo lux .... dziwne.( swiece wrzuc Denso, masz naklejke na pokrywie zaworow zeby stosowac platynowe?)





[ wiadomość edytowana przez: CzapCzap dnia 2006-12-02 15:19:39 ]
  
 
olej - Mobil
świeczki - Denso
na razie tyle
  
 
tylko sprawdź czy oleju nie łyka
bo nie które z tych silniczków (4A-FE)
bardzo lubią olej

i z tego co sie domyślam to jest juz chyba ten 100 konny
chyba że w rollkach był jeszcze jakis inny
  
 
...a wiec z tego co sprawdzalem na poczatku i po 350ciu milach taki sam poziom jest oleju - nie łyka. wiec good moze ktos powiedziec gdzie jest dokladnie napisane jakie swiece mam wlozyc? bo kolega cos wspomnial o pokrywie zaworów. a dziwi mnie fakt iz jest czasami na pokrywie zaworów twin cam napisane a czasami nie chociaz jak mowicie na bank sa dwa wałki rozrządu. :/ ma ktoś dostep do książki silnika 4a-fe?
  
 
A wiec naklejeczke mialem tutaj (w czerwonym koleczku) mowi o stosowaniu swiec platynowych.

Ale ja jezdzilem na zwyklych Denso (K20R-U)jedno-elektrodowych i bylo GIT, normalnie jezdzil.

Co do walkow to nie musi byc napisane, wystarczy spojrzec na pokrywe zaworow, widac ze chowa dwa walki.



[ wiadomość edytowana przez: CzapCzap dnia 2006-12-02 19:36:06 ]
  
 
widzisz czapczap u mnie w bordowej tez byla taka naklejka
ale w srebrnej już nie

ale jak tam byly świece platynowe
to wydaje mi się że w srebrnej tez powinny siedzieć platyny nie

wkońcu to taki sam silnik
  
 
witam ponownie

mam pytanko jeszcze względem car-audio w toyocie jesli dobrze mowie to model e11 3door . wiem jedno że są standardowo glośniki w drzwiach przednich i z tyłu obok polki tylnej. nie wiem za bardzo jakie są wymiary glośników. czy moglby ktos podac jakies info na ten temat? zamierzam wrzucic w jakies lepsze glosniki o duzej mocy [40w rms - jesli sa takie w takim rozmiarze], bo widze ze max. rozmiar to chyba 13cm moze ciut wieksze. co polecacie by tam zamontowac? mam jedną opcje jaki bede mial sprzecik. pioneer deh p4800mp wiecej tu http://glinki.com/?l=7mxg4f - jeden plus ze mozna podlączyc bezposrednio subwoofer jakis mniejszy bo taki w sumie jest mi potrzebny. Druga opcja to sprzed second hand, a jest nim sprzet sony - head unit CDX-C90R - z tego co znalazlem na googlach to naprawde dobry sprzet DAB i takie inne. choc jest to stary sprzet jest warty kupna >> manual tu jest http://www.promelec.ru/scheme/CDX-C90R.pdf do tego mialbym w zestawie zmieniarke na 6 minidisc'ow i skrzynke basowa sonego nie znam modelu ale wszystko bylo orginalnie wyciagniete z samochodu importowanego z japonii i wszystko jest na bank dobrze spasowane. do skrzyni jest dolaczony wzmacniacz ktorego nie moglem znalezc na googlach :/ wszystko made in japan "mx 754-hrz" lub "xm 754-hrz" z tyłu byla naklejka [not for sale ;0))) nie wiem dlaczego to tak bylo naklejone] dodatkowo sa jakies glosniki i ten sam wzmacniacz do nich. oprocz tego, kable zasilajace wzmacniacze wraz z bezpiecznikiem wielkim [za 60euro] oraz wiazki kabli do glosnikow.

facet za caly sprzet chce 300euro a mowi ze jest warty caly komplet ok 1200euro - jestem w stanie uwierzyc ze tak bylo, bo sprzet na bank ma 3-4 lata. co wy o tym myslicie?

pozdrawiam
  
 
hmmm szkoda ze nikt mi nie pomoze z car audio, to moze cos na temat zardzewiałych śrub. mianowicie zamierzam wymienic filtr oleju i mysle, zeby dostac sie do filtra i zaczepic na nim klucz od filtra oleju to trzeba zdjąć pokrywe nad kolektorem, chciałem odkręcić te trzy nakrętki. polalem wd-40 5dni pod rzad, jedna puscila, drugą ukrecilem trzecia trzyma sie ani drgnie, tylko nakretke mam zjechana lekko takze klucz oczkowy i nasadowy numer 10 odpada :/ co mam zrobic. i czy da sie jakos zmienic ten filtr bez odkrecania tej blachy?

dziekuje za szybka odpowiedz
  
 
a jakim kluczem odkrecasz ?

jak ktos dokrecil filtr oleju kluczem a nie reka moze tylko bosch poradzic....
pomalutki i krecisz a jak nie masz miejsca od gory to wleż pod auto podnies je na czyms, jakis najazd i odkrecisz.

Do odkrecania srob z oslony kolektora najlepiej miec dobry nasadkowy klucz, i nie szarpac, tylko kazda ze srob lekko mlotkiem uderzyc zeby zluzowac jakies rdzawe zapieki na gwincie
  
 
Cytat:
2006-12-07 09:04:19, Pioter2k pisze:
[...]mysle, zeby dostac sie do filtra i zaczepic na nim klucz od filtra oleju to trzeba zdjąć pokrywe nad kolektorem,[...]



U mnie też ciasno przy filtrze i klucza łańcuszkowego nie ma szans założyć żeby się dobrze zacisnął
Opatentowałem nieco brutalną, ale skuteczną metodę:
Wziąłem kawał płaskownika 4-5mm gruby, szeroki ciut mniej niż średnica filtra, długi ok. 20cm. Wyciąłem na końcu coś na kształt litery U. Ze środka wybrany materiał, przy krawędziach zostawiłem dwa "zęby" długie na ok. 15mm, szerokie ok. 6-8mm. Ostrym śrubokrętem wybijam dwa otwory w denku filtra mniej więcej po średnicy, a następnie wbijam w te otwory wyżej opisany przyrząd. Później tylko złapać go kleszczami czy żabką żeby mieć siłę do odkręcenia i filterek wyjęty.

Cromm, ja zawsze dokręcam ręką Może mam za ciężką ?
Pozdro.
  
 
Cytat:
2006-12-07 20:21:10, Perzan pisze:
Cromm, ja zawsze dokręcam ręką Może mam za ciężką ? Pozdro.



Eee tam lepiej dokrecic fes ciezka reka niz pozniej odkrecac filtr boschem

Kurde z tym plaskownikiem to niczym z tej bajki ale zapomnialem tytulu, takiemu pomyslowemu wynalazcy (chlopakowi) skakalo po glowie jajko az wymyslil cos wybitnie tworczego


Kiedys szukalem klucza do filtra o wymiarach wielokata podstawy ale nie udalo mi sie znaleźć, w haynesie taki na fotkach jest, bylby lepszy niz lancuszek, pewniejszy
  
 
witam ponownie

moja walka z filtrem zakonczyla sie, gdyz udalo mi sie go odkrecic reka, ale martwi mnie jedno, mianowicie spuszczanie plynu z ukladu chodzenia, gdyz nie moglem znalezc tego korka, a przy okazji zeby tego szukac urwalem 3 sruby oslony plastikowej pod skrzynia, ja pier...le, no ale coz, woda robi swoje i sie nie dziwie ze pordzewiale byly. Zauwazylem jeszcze jedno, ze linka gazu jakas jest taka brudna zaolejona, i chyba zle zrobilem bo prysnelem WD-40, by ja przesmarowac, by lezej chodzila przy przepustnicy, wczoraj zauwazylem, ze ta linka to w ogole jakas taka luzna jest, ze moge ja nacisnac bez ruszenia przepustnicy na ok 2-3cm i dzisiaj jak jechalem to dziwnie sie zachowuje przy przyspieszaniu i zmienianiu biegu, gdyz gubi obroty, bo odczuwam lekkie opoznienie pedalu gazu jesli na lince jest ok 2-3 cm to wiecie pewnie jaki jest luz na pedale ;/. jak mi kiedys kumpel powiedzial, jak auto jezdzi to nie ruszaj :/ zawsze musze cos spiepszyc,i teraz nie wiem co z ta linka, mam ja wyregulowac czy wymienic?

dzieki z góry za info