Po zmianie oleju dymi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Essi ma przejechane 112000km, 1.3 CFi , jeżdziłem na różnych olejach, ale syntatykach cały czas, ostatnio lotos 5w 40, teraz mechanik poradził bym zmienił na płsyntetyk bo że niby przy tymm przebiegu(w sumei chyba nie dużym) to już raczej półsyntetyk i zalałem Mobil 10w40. Wieczorem ruszam spod domu i widze że coś dymi nienaturalnie tzn. nawet po przejechaniu paru kilometrów(silnik już ciepły) ,dodatkowo wydaje mi sie ze lecą z rury krople czegoś.
Nie jestem znawcą ale czy dobrze zrobiłem zmeniając lepkość oleju?
  
 
z tlumika leca krople wody, a "dymi" bo temperatura wieczorem spadla i wytrąca sie para wodna, ot co
  
 
Cytat:
2006-12-02 22:01:08, domikos pisze:
Witam, Essi ma przejechane 112000km, 1.3 CFi , jeżdziłem na różnych olejach, ale syntatykach cały czas, ostatnio lotos 5w 40, teraz mechanik poradził bym zmienił na płsyntetyk bo że niby przy tymm przebiegu(w sumei chyba nie dużym) to już raczej półsyntetyk i zalałem Mobil 10w40. Wieczorem ruszam spod domu i widze że coś dymi nienaturalnie tzn. nawet po przejechaniu paru kilometrów(silnik już ciepły) ,dodatkowo wydaje mi sie ze lecą z rury krople czegoś. Nie jestem znawcą ale czy dobrze zrobiłem zmeniając lepkość oleju?


a nie jest słabszy i czy przypadkiem nie ubyło Ci lub przybyło płynu w zbiorniczku wyrównawczym? jesli tak to jeden z ksiązkowych przykładów uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Ale ja obstaje przy różnicy tem. na dworze i dlatego dymi - para wodna
  
 
Cytat:
2006-12-02 22:01:08, domikos pisze:
Witam, Essi ma przejechane 112000km, 1.3 CFi , jeżdziłem na różnych olejach, ale syntatykach cały czas, ostatnio lotos 5w 40, teraz mechanik poradził bym zmienił na płsyntetyk bo że niby przy tymm przebiegu(w sumei chyba nie dużym) to już raczej półsyntetyk i zalałem Mobil 10w40. Wieczorem ruszam spod domu i widze że coś dymi nienaturalnie tzn. nawet po przejechaniu paru kilometrów(silnik już ciepły) ,dodatkowo wydaje mi sie ze lecą z rury krople czegoś. Nie jestem znawcą ale czy dobrze zrobiłem zmeniając lepkość oleju?


Nie zrobiles zle z olejem ,jesli jezdzisz krotkie odcinki to norma ze dymi z rury a to co kapie to kondensacja pary wodnej,zwroc uwage tylko na kolor dymu jak bialy to ok ale jesli ten objaw utrzymuje sie przez dluzszy czas jazdy i wciaz dymi sprawdz na zapalonym zbiornik wyrownawczy plynu chlodzenia ,jesli uszczelka na glowicy padla to zazwyczaj cisnienie idze w zbiornik i po odkeceniu korka slychac wyrazny syk cisnienia ,dodatkowo posprawdzaj przewody chlodzenia i ilosc plynu w chlodnicy pozdro
  
 
ok dzięki wszystkim za rady