Ogrzewanie tylniej szyby

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Koledzy mam problem: Grzanie szyby tylnek i dziala tak ze niema co. Sprawdzilem napiecie wynosi 7,5 V powinno wynosic tyle co na aku mam racje? Gdzie moze byc az taki duzy spadek przed czy za przekaznikiem bo obstawiam ze za. Ktoredy sa przewodu puszczone bo bedzie chyba zmieniac przewod i jakiej srednicy zastosowac bo planuje 3mm2
  
 
Zmierz napięcie przed i za przekaźnikiem
Możliwe, że styki przekaźnika są lekko zaśniedziałe i stawiają duży opór
Możliwe, że przeczyszczenie styków przekaźnika i na tylnej szybce pomoże
Nie polecam pryskania tego WD-40 i inyym podobnym preparatom
One smarują a nie czyszczą styki. Polecam Kontakt lub Elektrosol lub coś podobnego z tej dziedziny
Spryskanie styków Kontaktem ożywiło moje szybki
  
 
a gdzie znajduje sie przkaznik szyby tylnej?
  
 
zauwazylem jeszcze cos otoz. gdy odlacze te konektory od szyby to maja prawie 12V ale gdy podlacze i zmierze na tych blaszkach to ma 7 V ki ciul? Przekaznik jest w nogach kierowcy po lewej str.

[ wiadomość edytowana przez: pablo_ns dnia 2006-12-03 15:14:43 ]
  
 
Cytat:
2006-12-03 15:14:12, pablo_ns pisze:
zauwazylem jeszcze cos otoz. gdy odlacze te konektory od szyby to maja prawie 12V ale gdy podlacze i zmierze na tych blaszkach to ma 7 V ki ciul? Przekaznik jest w nogach kierowcy po lewej str. [ wiadomość edytowana przez: pablo_ns dnia 2006-12-03 15:14:43 ]


to normalne - spadek napięcia występuje wtedy, gdy do obwodu podłączysz odbiornik prądu.
W tej sytuacji prąd ucieka albo na zbyt cienkich kablach albo na stykach przekaźnika (w to drugie raczej wątpię)
Zamiast wymieniać kable ja założyłbym dodatkowe grube wprost z akumulatora (po bezpieczniku of kors), dalej przekaźnik tuż przy tylnej szybie sterowany prądem z oryginalnego obwodu.
  
 
ja planuje zmienic kable na 2x 1mm2 bo takie mam zaraz za przekaznikiem bo wadpie aby przed byl spadaek dobrze zrobie?
  
 
Kabelki 1mm to mogą być deczko cienkie,biorąc odległość od zasilania , licz się ze spadkami mocy.tym bardziej ,że orginałki dają dość mierne efekty.Daj jakieś 1,5 mm -jeśli bierzesz się za toką robotę to lepiej jej robić ją raz i szpanować na wsi glanc szybką.
  
 
chodzi mi o to ze ja mam ponad 30 m kabla 1 mm2 wiec bede laczym 2 kable w jeden kabel ktory bedzie miec 2 mm2
  
 
Wg. mnie, żebyś zaoszczędził sobie rozczarowań a masz dużo tego kabla 1mm/2, to weź go próbnie na krótko podłącz od "wyjścia przekażnika" ...kabel pociągnij luzem wewnątrz kabiny, do zacisków szyby i sprawdź jak się te kable sprawdzą w takiej roli ... Zmierz napięcie. Później złącz sobie przewody podwójnie i też podłącz mierząc napięcie. Jeżeli to będzie działało - to dobrze, możesz puścić jakoś przyzwoicie te przewody, ale wg. mnie łączenie podwójnie czy potrójnie kabelków ...które akurat masz, będzie wykonane "po wiejsku". Ile zaoszczędzisz na paru metrach normalnego przewodu ? Gdyby mi takim sposobem usunęli w serwisie podobną usterkę to ....nie ręcze za siebie

[ wiadomość edytowana przez: nawigator5 dnia 2006-12-04 12:40:29 ]
  
 
Cytat:
2006-12-04 08:19:26, nawigator5 pisze:
Ile zaoszczędzisz na paru metrach normalnego przewodu ? Gdyby mi takim sposobem usunęli w serwisie podobną usterkę to ....nie ręcze za siebie



A gdzie to będzie wyglądało? Pod progami?
  
 
Niech sobie wygląda gdzie chce ...wiadomo o co chodzi.
  
 
A chce się wam tak bawić z ciąganiem przewodów i drutów? U mnie, jakiś czsa temu, zdechło całkiem grzanie szyby (łącznie z grzaniem lusterek). Okazało się, że był słaby styk w kostce łączeniowej koło lewej nogi kierowcy (już nie pamiętam która to była kostka, ale to do sprawdzenia na schemacie). Przez słaby styk kostka się grzała niemiłosiernie w końcu się przytopiła na tych przewodach. Zrobiłem obejście tylko upaloych styków i od tamtej pory ogrzewanie szyby chula, że aż miło. I nie trzeba zakładać nowej instalacji, żeby dobrze grzało.
  
 
po wymianie kabli napiecie na blaszkach szybt wzroslo do 10,2 V wiec ponad 3 V. Jutro jeszcze poprawiam sciezki bo poprzedni wlasciciel chyba lopata myl szybe od srodka bo sa juz poprzecierane w niektorych miejscach
  
 
Cytat:
2006-12-06 16:09:29, pablo_ns pisze:
po wymianie kabli napiecie na blaszkach szybt wzroslo do 10,2 V wiec ponad 3 V. Jutro jeszcze poprawiam sciezki bo poprzedni wlasciciel chyba lopata myl szybe od srodka bo sa juz poprzecierane w niektorych miejscach



zamknij obieg wewnętrzny, pojeździj kilka minut by szyba zaparowała i włącz ogrzewanie szyby.
Jeśli wszystkie ścieżki grzeją ok to NICZEGO NIE POPRAWIAJ!! bo możesz tylko pogorzyć sprawę
  
 
No niezle Ci poszło z tym ogrzewaniem i chyba sam coś w tym stylu pokombinuję !Napisz jak się sprawuje.
  
 
Z poruszeniem tego tematu wiąże sie mój problem, poniewarz wiecie może jak przykleić czy przytwierdzić te dwa łączniki na boku tylniej szyby bo oderwałem, wydaje mi się że przylutować.. da rade..??
  
 
do tego jest specjalny klej przewodzacy koszt ok 15-20 zlotych.Moje ogrzewanie ma teraz kolo 11 V a nie jak przed modyfikacja 7
  
 
...próbowałem tym i nie da rady...
  
 
Swoją drogą to troche dziwne ,że na kablach i szybie jest taki spadek na woltach-7v .spadek na mocy-amperach to norma przy zasileniu odbiornika oporowego-szyba.?Morze jestem niedoinformowany ale wydaje mi się ,że jest to problem bardziej złożony .Ktoś przeciez to obliczał wg prawa oma w odniesieniu do parametrów oporu szyby(grzałek)
  
 
Ja dzisiaj sprawdzilem z ciekawosci bo wydaje mi sie ze kiepsko dziala grzanie tylnej szyby -tzn dlugo odparowuje a lusterka bez problemu chodzą- no i sie okazalo ze jest na zapalonym silniku 10.5V (przy włączonych swiatlach 10.3V)-wiec niby nie tak mało a jednak jesli alternator daje 14V to i tyle samo powinno byc na stykach. Napięcie mierzylem na podłączonych stykach do grzania.

Co wy o tym sądzicie? moze ktos sprawdzal jakie ma napiecie na stykach??