MotoNews.pl
  

Podczas przyspieszania coś piszczy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szczególnie jest to widoczne na 1 i 2 biegu jak tak by jakiś świst podobny do kiepskiego gwizdka albo jak pasek klinowy się ślizgał. Ale świst słychać tylko jak depnę porządnie na 1 lub 2 a na wyższych biegach już tego pisku nie słychać. Co to może być?
  
 
Dodam że na postoju ten pisk nie występuje. Tylko na 1,2 i czasem trójce przy mocnym gazowaniu. Umieszczam nagranie z aparatu, w którym na samym początku wyraźnie słychać charakter tego pisku. Mam nadzieje że to nie skrzynia . Coś mi się wydaje że na postoju słychać szum z alternatoram, może ten pisk jest z tym związany?? Plik trochę przerobiłem by lepiej było słychac pisk. Prosze o opinie. Kurcze nie mogę wstawić pliku mp3. Czy jest tu taka opcja?
  
 
znajac zycie i escrota to pasek klinowy są dwie opcje
1) naciągnąć
2) wyminic
  
 
Fajnie by było. Tylko dlaczego na postoju nie piszczy??
  
 
Cytat:
2006-12-04 17:41:45, Robeerto pisze:
Ale świst słychać tylko jak depnę porządnie na 1 lub 2 a na wyższych biegach już tego pisku nie słychać. Co to może być?




turbina Ci sie wlacza jak ostro ruszasz

  
 
hmmm ale jak na 1 i 2 to chyba biturbo moze byc
a tak powaznie nie piszczy na postoju bo moze jest jeszcze "prawie" ok a jak dostanie szybko wysokie oborty to sie slizga
  
 
a wracajac do tematu - jak stoisz i nie dodajesz gazu siliczek pracuje bez obciazenia na wolnych obrotach a podczas ruszania jest chyba bardziej obciazony wiec mzoe sie slizgac
  
 
Cytat:
2006-12-19 20:44:35, lukas_s pisze:
a wracajac do tematu - jak stoisz i nie dodajesz gazu siliczek pracuje bez obciazenia na wolnych obrotach a podczas ruszania jest chyba bardziej obciazony wiec mzoe sie slizgac



ale to alternator stawia opor silnikowi a nie na odwrot

wlacz na wolnych jakies swiatla, tz cos co obciazy instalacje i zobacz czy nie zapiszczy
  
 
Nie nawet na światłach na postoju nie piszczy. Przepraszam za kiepską jakość ale na początku słychać wyraźnie co to za gwizd

Gwizd

[ wiadomość edytowana przez: Robeerto dnia 2006-12-19 21:35:13 ]
  
 
Witam
Wydaje mi się że ten pisk pochodzi od skrzyni lub samego układu napędowego.To że tylko na 1 i 2 tak się dzieje świadczy o tym że usterka jest wykrywalna tylko w momencie przekazywania na koła stosunkowo największego momentu obrotowego.Wskazanie konkretnego elementu który uległ uszkodzeniu jest w tym wypadku dość skomplikowane ale życzę powodzenia w akcji i pozdrawiam.
  
 
To może z innej strony . Czy łożyska w skrzyni nagle kończą żywot i samochód staje na trasie czy raczej hałas się nasila i wtedy można interweniować? Nie chciałbym by skrzynia padła w nocy 200km od domu...
  
 
raczej nagle nie padają

z reguły usterka sie nasila z czasem