MotoNews.pl
  

Auto jest słabe a czasem silniejsze, co musze sprawdzić?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wydaje mi się że auto jest mułowate, podczas przyspieszania jak nadepnę mocno gaz to nie czuć wyrażnego przyspieszania, auto jest zmulone. Szczególnie widać to przy ruszaniu na krzyżówkach. Silnik w moim aucie to 1.4i wiec nie oczekuje zbyt wiele. Ale zdarzają się momenty że czasem auto zachowuje się zupełnie inaczej dostaje jakby wiekszego kopa i wtedy jest fajnie, stąd moje zapytanie. Co w takiej sytuacji musiałbym sprawdzić. Wiem że mam do wymiany katalizator bo mi rzęży, ale czy to może być jego wina?
  
 
moze byc jego wina:] wywal go i wtedy bedziemy myslec dalej jak nic nie da
  
 
Ale poważnie to może mieć tak duży wpływ??
  
 
kat może przytykać układ wydechowy jeśli jest rozkruszony, dodatkowo sprawdziłbym to co sam sprawdzałem; kable WN, cewka, filtry, środkowy wydech - wyczyść przepływkę i zajrzyj do FAQa
  
 
Sam ma 1.6 16V ale z tego co wiem to problem mulenia 1.4 był na tym forum baardzo szeroko opisany. Wpisz w wyszukiwarce 1.4 muli, albo "trauma" z muleniem w 1.4 a zobaczysz co nieco na ten temat
  
 
po mojemu zawory !!!! i tylko to.... w moim przypadku jak miałem 306stke to gdy jechałem delikatnie to ok. ALe gdy depnąłem mocniej do niby sie rwał a po ok 2sek tak jakby go muliło.. tak samo przy starcie nagłe wciśnięcie gazu powodowało że samochód szedł mułolwato ( zależy też czy jest silnik zimny czy gorący) na zimnym to zawsze tak było. może to też być od gaźnika albo filtru paliwa ale mało prawdopodobne. Mi sie wydaje że zawory !!

  
 
Pryjacielu ja miałem to samo w 1,6 16v i wyrzuciłem wszystko z tłumnika-katalizatora bo blokowały kawałki rozlecianego kata .
W ruch poszedł młotek i majzel .

BRYKA CHODZI JAK SZYLETA !!!
  
 
hmm no wiesz ja na początek proponuje zrobić zawory i filtr paliwa. A później jak to nie pomoże to hardcore: no i majzlik i młodek ale przypuszczam że zawory
  
 
zapchany któryś fragment wydechu, filtr powietrza, przepływomierz, zawory raczej nie(skoro piszesz że czasami jedzie normalnie - zawory sie nie przestawiaja czasami tak a czasami inaczej ), przegrzewanie sie silnika lub przegrzany silnik, uszczelka pod glowicą, paliwo(wtym cisnienie filtry itd...), zapłon. Jezeli nie ma przebłysków wogóle to, to co powyzej + kompresja, wałek rozżądu, zawory itd......
  
 
hehe ... nono ale wiesz jak gazu dajesz lekko nie silno to idzie pięknie gładko, ale jeśli depniesz silno to muli, poza tym jeżeli masz silnik gorący to innaczej pracują zawory nie tak jak na zimnym silniku. Dlatego też jestem przekonany niemal w 100% że pierwsze bym zaglądnął do zaworów. miałem juz 3 samochody i we wswzystkich miałem podobną sytuacje i zawsze było to samo.
  
 
A czy takie uszlachetniacze do paliwa, które podobo czyszczą zawory coś dają? Ktoś z Was to stosował? Opłaca się lać to do baku?
  
 
Zamiast uszlachetniaczy lepiej tankuj na sprawdzonych stacjach a na przeczyszczenie najlepsza metoda?? - 100km non top tak przy 120km/h - i naprawde zobaczysz że auto inaczej będzie pracowało. A co do zaworów to kolegna napisał ewidentnie że czasami jedzie git a czasami do d..... i nie wiedze żeby sie zadeklarował że przy ciepłym silniku muli a na zimnym jedzie Więc narazie wykluczył bym zawory
  
 
No właśnie. Ja leje tylko VERVE98, a efekt "większego kopa" nie zależy od temperatury silnika. Raz tylko przyuważyłem że po zatankowaniu do pełna samochód jakby "ożył" ale zawsze tankuje na tej samej stacji, wiec to nie wina benzyny(raczej). Zdziwiło mnie to, że jak odkręcam kurek to w baku mam podciśnienie. Czy to normalne?? A tak swoją drogą wiecie może gdzie w Zielonej Górze szybko i sprawnie wymienią mi katalizator i tłumik ewentualnie?? Dużo taka przyjemność kosztuje?
  
 
Cytat:
2006-12-04 20:12:40, Robeerto pisze:
Zdziwiło mnie to, że jak odkręcam kurek to w baku mam podciśnienie. Czy to normalne?? A tak swoją drogą wiecie może gdzie w Zielonej Górze szybko i sprawnie wymienią mi katalizator i tłumik ewentualnie?? Dużo taka przyjemność kosztuje?



odnosnie baku to norma, odnośnie Zielonej Góry to nie wiem, odnosnie kosztów części to kata uniwersalnego mozna kupić już za ok 190zł, wymiana czyli wspawanie to koszt ok.30-50zł
  
 
zajedź do mechanika !! i niech sprawdzi ci zawory i później odpisz !!
no i oczywiście sprawdź filtry, przede wszystkim paliwa !!
wtedy pogadamy !! zobaczysz zmiany na bank !! ZAWORY I FILTR PALIWA . to jedyne co mi przychodzi na myśł. sprawdź i napisz!!