Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() GrzesD Opel Astra F X14NZ Kielce | 2006-12-05 16:02:47 Ale wam utruje d.... co?
Tym razem mam nastepujace pytanie. Zakupilem Soniaczka do Asi i po podlaczeniu do tej cholernej kostki po odlaczeniu zasilania gasnie mi radio i nie zapamietuje ustawien. Jednoczesnie znika na wyswietlaczu data. Pytanie brzmi. Czy jest jakas kosteczka do nornalnego podlaczenia?? Normalne to takie kiedy ja wylaczam radio kiedy mam ochote a nie kiedy wyjmuje kluczyk ![]() Dodam ze z trzech Oplowskich modulow zajete mam tylko dwa.Myslalem ze ten duzy odpowiada za wyswietlacz na TIDzie. Z soniacza jest przejsciowka na zwykle ISO. Da sie cos z tym zrobic czy musze wyp.... wszystkie kostki i lutowac?? A moze ja mam jakis nienormalny samochod?? |
![]() GrzesD Opel Astra F X14NZ Kielce | 2006-12-06 16:56:12 Scyzoryk (legitymacja) MAM ZAWSZE PRZY SOBIE !!!! Duzy w torbie maly przy kluczach ![]() Chyba jednak podjade do jakiegos szamana od elektryki. Nie chcialbym czegos spalic..... ![]() ![]() |
![]() tomazzi1980 Forumowicz Opel Frontera Głogów | 2006-12-06 18:46:05 Radio traci pamięć po wyłączeniu zapłonu
Sytuacja taka spotykana jest zwykle, gdy zamiast radia fabrycznego zamontujemy radio innej firmy. Wszystko jest poprawnie jak mamy włączone zasilanie kluczykiem ale po jego wyłączeniu i włączeniu pamięci zostają skasowane. Wydaje się wszystko w porządku w podłączeniach przy czym najczęściej tak sytuacja występuje gdy łączymy koski ISO z fabrycznej instalacji pojazdu ze złączem ISO w radiu (Alpine, Pioneer, Sony). Niestety w podłączaniu zasilania do kostek ISO są dwie szkoły. Jedna standardowa (Citroen, Fiat, Peugeot, Renault), która stosuje +12V podtrzymanie na styku 4 i +12V po stacyjce na styku 7, a druga z tzw. logiką zapłonu ma zamienione te dwa +12V miejscami (Opel, VW). Aby nasze radio nie traciło zawartości pamięci po wyłączeniu należy albo zamienić te styki miejscami albo też do obu +12V doprowadzić zasilanie nieodłączane stacyjką. A teraz wyjaśnienie dlaczego taka zamiana fabrycznie jest stosowana. Otóż takiego podłączenia wymaga logika zapłonu, tj. wyłączanie radia i włączanie kluczykiem oraz możliwość włączenia radia podczas postoju bez kluczyka. Taką możliwość oferują także radia Philipsa i one są przystosowane do obu podłączeń. [ wiadomość edytowana przez: tomazzi1980 dnia 2006-12-06 18:50:04 ] |
![]() GrzesD Opel Astra F X14NZ Kielce | 2006-12-06 20:35:02
Znalazlem cos takiego w instrukcji obslugi radia: ![]() Chyba o to chodzi.... zolty zamieniam z czerwonym a legitymacją (scyzorykiem) tne niebieski i chulajet jak trza... mam nadzieje |
![]() GrzesD Opel Astra F X14NZ Kielce | 2006-12-06 20:37:09 Sory za deja vu. Poprosze milosciwi panujacego Admina o wypitolenie tego... [ wiadomość edytowana przez: GrzesD dnia 2006-12-06 23:59:41 ] |
![]() adi-000 Forumowicz Vw Passat stolica | 2006-12-06 22:54:34 i jak |
![]() jaclub opel astra II kombi Katowice | 2006-12-09 15:46:25 Witam
borykam się z problemem podłączenia oryginalnego radia montowanego w OPLACH CAR 300, tzn to jest astra II i ma obcięte kostki, nie wiem jak podłączyć trzecią kostkę do wyświetlacza, jeżeli ktoś ma dane dotyczące kolorów przewodów gzie mają być wpięte to bardzo proszę o informację?? |
![]() adi-000 Forumowicz Vw Passat stolica | 2006-12-10 09:47:02 jak chcesz to daj znac zrobie fotki
aha masz uciete kostki w radiu czy w samochodzie ![]() ![]() ![]() |
![]() jaclub opel astra II kombi Katowice | 2006-12-10 15:38:41 bardzo byłbym ci wdzięczny za zdjęcia jaclub@o2.pl , kostka jest ocięta z instalacji samochodowej nie z radia, z góry dzięki |
![]() taxi Pełnoprawny Klubowicz mondeo Łódź / Elbląg | 2006-12-10 15:41:30 nie chodzi ci przypadkiem o to . . . . . KliK . . . . . |
![]() jaclub opel astra II kombi Katowice | 2006-12-10 16:00:15 właśnie miałem tą stronkę z podłączeniem ale kolory mi się nie zgadzają, nie wszystkie |
![]() GrzesD Opel Astra F X14NZ Kielce | 2006-12-10 21:18:45 Popatrz dobrze. Ja w radyjku mialem inne kolory a mimo to zachowujac pewien schemat dzialania doszedlem co i jak. Wczytaj sie dobrze jaki kabelek jest od czego i na pewno dojdziesz
|
![]() GrzesD Opel Astra F X14NZ Kielce | 2006-12-11 15:50:08 Jeszcze jedno pytanko:
Jaka moc maja seryjne glosniki w Astrach I?? Mam model z 99 roku. Przy polowie skali glosnosci malo mi sie samochod nie rozpadnie.Troche sie boje ze glosniki moga byc za male. Mam radyjko SONY 4 x 45 W (tak jest napisane) |
![]() adi-000 Forumowicz Vw Passat stolica | 2006-12-11 18:11:40 jutro pykne fotki to ci wysle
tylko musze wyjąc schowek i wykrecic radio ![]() ![]() ![]() |
![]() dijkstra Forumowicz Skoda Octavia 1,9 TDI Zabrze | 2006-12-11 20:21:24
odnosnie kasowanie to mialem problem bo cos tam kombinoalem i nagle gubily mi sie wszystkie ustawienia po wylaczeniu zaplonu. Co sie okazalo, z tylu zeby wyciagnac bezpiecznik jest taka zawleczka - zaslepka ktora mozna wlozyc na 2 sposoby (wyzej i nizej). Jedno z tych ustawien to wlasnie powoduje zapamietywanie ustawien a 2 nie. A sam fakt wylaczania radia po wyl. zaplonu te zmnie wqrzal, wiec zmostkowalem zasilanie do podtrzymania i dziala caly czas ![]() ![]() |
![]() GrzesD Opel Astra F X14NZ Kielce | 2006-12-11 23:21:42
Moze zamiast rozbierac auto za kazdym razem machnij ze 2000 zdjec i wrzucaj na forum te potrzebne. Niskie uklony ze ci sie tak chce grzebac. |
![]() GrzesD Opel Astra F X14NZ Kielce | 2006-12-12 10:56:02 I jeszcze jedno pytanie w tym temacie...
Nabyłem włacznik swiatel ze sciemniaczem do Astry Stary rozbieralem bez problemu (wypadaly tylko te blaszki od stykow przelaczajacych swiatla) Czy jak rozbiore ten ze sciemniaczem nie rozleci mi sie nic wiecej (chodzi o elementy sciemniacza) Chcialem zmienic kolor podswietlenia... |