Czy to objawy zepsutego przepływomierza ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam esorta 1.6 16V 94' Mam taki problem gdy odlacze przepływomierz nie widac zadnej roznicy... Czy przeplywomierz jest dobry ?? wydaje mi sie ze auto powinno zgasnac gdy go odlacze a tutaj totalnie nic sie nie dzieje. Z gory dzieki za odp.
  
 
Z tym gasnieciem to tak do konca nie jest,ale szczegolow nie znam wiem ,ze u mnie np skrzynia biegow szarpie jak go odlacze - automat.
  
 
Wiec zaczelo sie tak:
Kupilem auto w sierpniu, autko na LPG koles od roku nie lal paliwa wiec podjechalismy do CPN zatankowalismy za 50 zeta i dalej na paliwie ani nie ruszy. Coz zrobic kupilem go po nizszej cenie. Od razu wymienilem sam pompe paliwowa i zaczol chodzic na paliwie. Niestety nie do konca dobrze chodzil (cos jak na 2 wtryskach) Strasznie mol strasznie ciezko bylo go rozpedzic zachowywal sie jak by zamiast 97KM mial moze 20KM. Cudem bylo by ruszyc pod gorke. Niestety dalej sie tak z nim dzieje pojechalem do mechanika i powiedzial mi on ze to bedzie wina przeplywki. Mechanik nie za dobry ;/ wiec wystawilem posta na forum.

A wy co myslicie czy to bedzie wina przeplywki czy moze wina wtryskow ???
  
 
Cytat:
2006-12-05 18:21:40, Augii pisze:
Wiec zaczelo sie tak: Kupilem auto w sierpniu, autko na LPG koles od roku nie lal paliwa wiec podjechalismy do CPN zatankowalismy za 50 zeta i dalej na paliwie ani nie ruszy. Coz zrobic kupilem go po nizszej cenie. Od razu wymienilem sam pompe paliwowa i zaczol chodzic na paliwie. Niestety nie do konca dobrze chodzil (cos jak na 2 wtryskach) Strasznie mol strasznie ciezko bylo go rozpedzic zachowywal sie jak by zamiast 97KM mial moze 20KM. Cudem bylo by ruszyc pod gorke. Niestety dalej sie tak z nim dzieje pojechalem do mechanika i powiedzial mi on ze to bedzie wina przeplywki. Mechanik nie za dobry ;/ wiec wystawilem posta na forum. A wy co myslicie czy to bedzie wina przeplywki czy moze wina wtryskow ???



Hmm,przeplywka tez na lpg dziala chyba,co??
Skoro na lpg chodzi a na benie nie,to ja bym obstawil na wtryski - ale to takie gdybanie...
  
 
jezeli wtryskow to by ci gasl...lub szarpal...bo cisnienia rozne w cylindrach by mial...a tego niee wspomniales,,,,wiec pewnie tego problemu niee masz,,,mowisz ze muli,,,hmmm,,,czy na luzie dodaja gazu,,,szybko wchodzi na obroty?? czy wolno?? sprawdz noznym a potem "wachlarzem" przy przepustnicy i zobacz roznice
  
 
Tak nie napisalem tego..

Wiec na paliwie gdy dodaje gazu bardzo wolno wchodzi na obroty. Na LPG jest wszystko okey. Na paliwie jak jezdzilem tylko zeby sprawdzic nie odczulem aby szarpal albo cos w tym stylu. Lecz ostnio wydaje mi sie ze duzo pali. Na 100km. spala mi ok. 12-14l. na trasie i w mieszanej jezdzie... oczywiscie LPG.
  
 
Nie ma roznicy czy noznym gazem dodaje czy na wahaczu linka dobra. Ale jak mozna sprawdzic ta przeplywke??
  
 
Cytat:
Augii pisze: Tak nie napisalem tego..

Wiec na paliwie gdy dodaje gazu bardzo wolno wchodzi na obroty. Na LPG jest wszystko okey. Na paliwie jak jezdzilem tylko zeby sprawdzic nie odczulem aby szarpal albo cos w tym stylu. Lecz ostnio wydaje mi sie ze duzo pali. Na 100km. spala mi ok. 12-14l. na trasie i w mieszanej jezdzie... oczywiscie LPG.

Nie ma roznicy czy noznym gazem dodaje czy na wahaczu linka dobra. Ale jak mozna sprawdzic ta przeplywke??




skoro na gazie OK a na benie BANIA,,,to mysle ze trza udac sie do GAZOWNIKA bo byc moze jakas blokada (komputer) dla beny jest skoro on niee ma wiekszego dawkowania (paliwa) !!! a co do spalania gazu to mysle ze to wynik w miare akceptowalny bo ja tylko BENE mam i mi srednio potrafi (w zaleznosci od stylu jazdy, trasy i obciazenia) 8-10,5 pali !! a motor 1,6 90 KM
  
 
A czy restart kompa pomogl by w tym wypadku??? Cos kiedys o tym czytalem ze jest mozliwe tylko nie pamietam dokladnie jak sie to robi, podobno akumulator sie odlacza i zostawia go na jakis czas...

Ja tez mam silnik 1.6 16V tylko ze 97KM.
  
 
hmmmm tego niee wiem,,,bo niee probowalem (niee bylo takiej potrzeby), niech inni ktorzy mieli z tym do czynienia sie wypowiedza
  
 
Chcialem jescze napisac ze na benzynie praca silnika jest bardzo nierownomierna, obroty troszke skacza, a calosc chodzi mozna porownac jak traktor, cos jak dwusow czy nie wiem jak to napisac.... wystepuje lekka przerwa w obrotach co mozna uslyszec praca silnika jest bardzo nierownomierna.
  
 
hmmmm....na BENIE nierownomierna powiadasz ..... byc moze masz ktorys wstryskiwacz zapchany :/ paliwa oczywiscie !! i tu juz tylko wymiana pozostanie (i z tego co wiem to wymienia sie tylko KOMPLET - calosc)
p.s. a dzialanie przeplywomierza powietrza mozesz sprawdzic poprzez zdjecie sztywnej gumy ale niee od strony obudowy filtra powietrza a silnika (zrob to w czystym i suchym miejscu, zadne bydlo niee moze tam wpasc !!) przykladajac reke do rury (ale nie w glab) powinienes czuc przeplyw powietrza jak bedziec czul to znaczy ze SPRAWNA
  
 
I jeszcze jedno pytanie gdzie sa wtryski ??? Silnik DOHC 1.6 16V tak jak wspomnialem wczesniej... Wydaje mi sie ze pod kolektorem ale nie jestem pewny ???

Z tego co mi wiadomo to wtryski mozna jak najbardziej przedmuchac np. kompresorem potem przeczyscic benzyna estrakcyjna i powinno byc okey, jak sie dowiem gdzie one sie znajduja to sie dobiore do nich i zobacze czy da sie cos zrobic. A nie rozumiem dlaczego caly komplet tak odrazu a nie mozna np. wymienic tylko dwoch?

I rozumiem ze mam sprawdzac przeplywomierz przy zapalonym silniku??? dodawac obrotow mu czy ma tak samo pracowac caly czas ??
  
 
Cytat:
2006-12-05 18:45:05, Augii pisze:
Chcialem jescze napisac ze na benzynie praca silnika jest bardzo nierownomierna, obroty troszke skacza, a calosc chodzi mozna porownac jak traktor, cos jak dwusow czy nie wiem jak to napisac.... wystepuje lekka przerwa w obrotach co mozna uslyszec praca silnika jest bardzo nierownomierna.



Pewnie lewe powietrze ciagnie . Zrobil BUM na gazie i cos sie rozszczelnilo - jesli chodzi o nie rowna prace.
  
 
Seba co masz na mysli mowiac ze zrobil "BUM" hehe ??

Restart kompa pomoze ??
  
 
BUM w wyniku duzego cisnienia doszlo do pekniecia kolektora jesli dobrze rozumiem plastikowego !!!!
  
 
Nie moj kolektor jest aluminiowy badz metalowy (dokladnie nie wiem) ale na pewno nie jest z plasktiku...

Co do mojego pytania czytam wlasnie artykol
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=134222&c=45&hq=wtryski&f=20

I wyczytalem ze jezeli pompa paliwowa jest odcieta na dluzszy czas (tak jak w moim przypadku gdzie koles jezdzil tak ok. rok) to wtryski moga ulec zapieczeniu i wtedy praca silnika jest nierownomierna.

MOZE mi ktos napisac gdzie znajduja sie wtryski ???
Z gory THX
  
 
Cytat:
MOZE mi ktos napisac gdzie znajduja sie wtryski ??? Z gory THX



Zobaczysz je zdejmiesz spłaszczony kanał doprowadzenia powietrza, ten na głowicy z napisem 1.6 . Są pomiędzy kolektorem a głowicą

PS. A filter paliwa wymieniłeś?
  
 
Nie filter paliwa nie wymieniany :/ Lecz gdy odkrece (tam jest taki przewod od pompy paliwa) takie male gowno co wyglada jak wentyl do rowera jest kolo kolektora to leci paliwo i cisnienie dobre sprawdzalem wiec nie wiem czy to bedzie wina filtra paliwa :/
  
 
jest w tym racja ze ciagla jazda na gazie powoduje wysychanie w ukladzie paliwowym stad mozliwe ze sie zapiekly,,,ale warto sprawdzic to co kolega ROLAND wspomnial ---> filtr, pompa paliwa