UWAGA! na podróbki SIEMENSA -czujnik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Otoz wczesniej pisalem o ponownych problemach z czujnikiem obr. walkow rozrzadu. Pojechalem do sklepu z miernikiem i na poczatku zaczalem mierzyc (rzekomo) oryginale SIEMENSy po ok.80zl/szt (zmierzonych kilka szt. - nie zapakowane).
styki 1,2 - 18,2 ohm
styki 2,3 - 1,0 ohm
styki 1,3 - 18,6 ohm
wyniki na granicy

Później pod miernik poszedł oryginal GM, oryginalnie zapakowany, tez SIEMENS (ok. 135zl/szt):
styki 1,2 - 13,6 ohm
styki 2,3 - 0,9 ohm
styki 1,3 - 13,2 ohm

Dodam, że gdzieś na www znalazłem oryginalne i prawidłowe parametry (choć nie jestem ich pewien):
- między stykami "A" i "C" - 13,4 Om
- między stykami "A" i "B" - 0,6 Om
- między stykami "B" i "C" - 12,9 Om

Moj uszkodzony czujnik (podrobka-reklamowana i stary, ktory byl w aucie po kupnie) mialy:
styki 1,2 - 20,0 ohm
styki 2,3 - 1,1 ohm
styki 1,3 - 20,2 ohm

W zwiazku z tym, mozna wysunac wniosek iz "check" zapala sie gdy rezystancja wynosi na 2 parach stykow ponad 20ohm. Poniewaz "niby" oryginaly Siemensa maja ponad 18ohm nowe - mozna powiedziec, iz dzialaja na granicy (po jakims czasie chyba przekraczajac te granice ), podczas gdy oryginaly GM maja zapas (ok.13,5ohm) .

MORAL:
Lepiej dolozyc ok.50zl i miec spokoj. Niestety wyroby te sa podobne, wrecz identyczne w moim przypadku roznily sie tylko rodzajem nadruku (bialy napis) na obudowie, no i opakowaniem. A niby to i to Siemens... ehhh


MAM TYLKO JEDNO PYTANIE - TO CO????
Błąd czujnika wałka rozrządu (0340) pojawia sie czasem z błędem (0335) co jest powodowane uderzeniami zwrotnymi silnika. W celu wyeliminowania należy wgrać nową kalibrację o numerze 56SB00.

[ wiadomość edytowana przez: chevy01 dnia 2006-12-06 19:58:12 ]
  
 
to tak samo jak z parttią silniczków krokowych znanej firmy hella po zamontowaniu dziła jak uszkodzony czyli albo gaśnie albo ma za wysokie obroty.
no i morał nie wszytsko co z Chin dziła własciwie oni chyba mają inne mierniki albo za tania siłe robocza
pozdr
  
 
w poprzedniej omce kupiłem na allegro czujnik simensa za 140zł, i był to najtańszy czujnik na rynku, dlatego, że omegi 94rok miały inny cz. niż omegi 94>.(do nowszych kosztowały na allegro ok 80zł) Orygnał w sklepie kosztował ok 300zł
Czyli była to niby podróbka, co ciekawe silnik chodzi do dziś na nim bez problemu. Przebieg ok 40tyśkm
Dziś zamówiłem na allegro niby podróbkę simensa za 80zł. Zobaczymy co to będzie

czujnik założony, omka śmiga aż miło.
kosztowal 80zł, simens z logo GM, kupiony na allegro

ps. mój stary miał lekko uszkodzony kabel zaraz przy czujniku.
W tym miejscu, kabel załamuje się ok 180st co po pewnym czasie powoduje pękanie izolacji i przebicia. Czyli wychodzi, że nie zawsze kabel się przypala lub przyciera

[ wiadomość edytowana przez: czacha dnia 2006-12-22 19:00:42 ]
  
 
Cytat:
kosztowal 80zł, simens z logo GM, kupiony na allegro



moj pochodzil pol roku...

a kabelek tez mam zalamany (zewnetrzna izolacja pekla) ale owinalem tasma i jest ok