| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-12-06 21:03:45 Historia OLOneza EVO V zaczeła sie od aukcji na Alledrogo. NASZ CZŁOWIEK w Gliwicach obejrzał go i stwierdził że można zaryzykować przyjazd. Na miejscu naszym oczom ukazał się biały Poldorover. Jako okrasa do surowej klasycznej linni były:
- felgi 6x13” ET13mm
- siedzenia relax + 1 dodatkowy grok (w kolorze czerwonym.) - mniejsza kierownica - LPG II gen - koła zimowe, bagażnik na rowery Niestety okazało sie że w bryczce skończył sie przegląd i nie zostanie przetestowana na „katowickiej” w drodze do Wawy. Na odbiór i podpisanie umowy umówiłem się na następny dzień w Wawie. Nie skażony jeszcze moimi pomysłami Pold wyglądał tak: ![]() ![]()
Przed zlotem pod Starachowicami został zastosowany pierwszy pakiet zmian (z EVO IV) Jak widać na zdjeciach były to: - koła motylki z oponami 195/60R14 - atrapa Orciari z halogenami - czarne słupki - białe lampy tył - białe kierunki przód. - ścięcie sprężyn o 1 zwój - amorki monroe. - naklejki klubowe ![]()
Jakiś czas póżniej przypadkowe wylanie płynu do mycia silników na tylnym siedzeniu pociągneło za sobą lawinę wydarzeń. Wyjąłem tylne siedzenia, dywaniki, przednie siedzenia, deskę, wygłuszenia... Zaczeła się trwająca 5 weekendów przeróbka elektryki.
Po wszystkim EVO V było bogatsze o: - elektryczne szyby przód z domykaniem - elektryczne lusterka z podgrzewaniem - inny alarm - poprawiony centralny zamek - wygłuszenie środka - podniesienie deski rozdzielczej z wysokości kolan
- czerwone pasy bezpieczeństwa na przód - przyciemnienie szyb - różne wynikające z doświadczenia przeróbki elektryki - poprawione obwody dodatkowych reflektorów - elektryczna regulacja reflektorów - kontrolery oświetlenia z PLUS-a - 3 STOP - obwód dodatkowego spryskiwacza - rozbudowane oświetlenie wnętrza (15 nowych punktów świetlnych)
- kontrolki czego sie tylko dało (ok 40 szt) * pozycyjne * mijania * drogowe * halogeny góra * halogeny dół - dwukolorowa p.mgiel (ziel)/dalekos(nieb) * pmg. tył * awaryjne * szyba * ogrz lusterek * sygn grzania siedzeń * włączenie lewego siedzeniai ogrz. LED * właczenie prawego siedzenia ogrz. LED * sygnalizacja przepalonej żarówki LED * ciśnienie oleju * temp silnika - sygnalizacja właczneia wentylatora chł * kierunek L * kierunek P * STOP * zużycie klocków * ładowanie * ręczny * niski poziom płynu hamulcowego * check - immo. * pasy - niezamknięty centralny bo i tak zawsze zapinam
* bagnet - dubel ciśnienia oleju - niedługo bedzie jako jedyna (zmiany )
* działanie świateł stop * 2 kolory - niski poziom płyny chł (czerw) / właczenie zdalne went chłodn (pomarańcz) * 2 kolory niski poziom płynu w dolnym zbiorniku sprsk (żółta) / załączenie pompki z dolnego zbiorniczka * 2 kolory rezerwa Pb (żółta) / rezerwa LPG (niebieska) * działanie tylnej wycieraczki - zielony LED * działanie pompki sprysk reflektorów - żółty LED * alarm - czerw LED * we właczniku centralnego - kontrolka niezamknięcia centralnego (dubel) * kontrolka LPG * zadziałanie el-zaworu filtra par paliwa * działanie pompu paliwa * zadziałanie grzania sondy lambda UFF Dwukolorowe sązrealizowane za pomocą jasnego LED-a obok żarówki. Światło LED-a przebija sie przez kolor filtra kontrolki.
- właczniki pozwalające na kontrolę nad wszystkim – wymagały rozbudowanych gniazd. * światła * odłączenie oświetlenia wnętrza * halogeny dół 3 poz. - przeciwmgielne/off/dalekosiężne * halogeny góra * pmgl. tył * lusterka ogrz * szyba ogrz * regulacja świateł (płynny) * dmuchawa * awaryjne (czerwony) * przełącznik pompek spryskiwacza * włącznik spryskiwacza reflektorów * wycieraczka tył (z czasówką) * ogrzewanie siedzenia lewego * ogrzewanie siedzenia prawego * sterowanie centralnym zamkiem * zdalne właczenie wentyl. chłodnicy * odcięcie domykania szyb alarmem * odcięcie zasilania tylnych szyb elektr (opcja )
- dodatkowe wskaźniki: temp i ciśn oleju, woltomierz, wakuometr, skład mieszanki, ciśnienie paliwa. – częściowo w dodatkowym daszku. W tzw. międzyczasie dołożyłem spoiler „prawie Orciari”, lampy tylne częściowo zostały pomalowane na czerwono. Do zawieszenia dołączył stabilizator tylny, hamucle z przodu zmieniły się w truckowskie (tarcza 260mm), przepustnica nie ma ogranicznika, wydech został zrobiony na tłumikach przelotowych (1 z rovera, 2 seria, 3 z 125p). Udało mi się kupić układ wspomagania kierownicy ZF przystosowany do silnika 1.4. Założyłem ogrzewane czerwone siedzenia IG standardt. ![]()
Okazało sie że EVO V ma bliźniaka - Kraskowóz
Wreszcie EVO V mi zbrzydło. Albo Jaguar albo Orciari. Ze względów ekomomicznych wygrało Orciari. Tylko pod zderzaki + pomalowanie progów. Musze zrobić VT i sprawdzić jak by sie przezentował na pełnym malowanym czarny/biały orciari.Na fotkach EVO V FL – faza1 ![]()
Dopełnieniem Face Liftingu EvoV było pomalowanie wewnątrz reflektorów i kierunków przednich na czarno oraz FELGI. W słusznym rozmiarze 7x15” i ET12mm. Do nich opony 195/50R15 Cały czas jeżdżę obawiając sie o całośc nadkoli. Trzeba bedzie wreszcie utwardzić zawieszenie.
W planach bliższych: - spreżyny Truck (-2zw) - 3 pióro i obniżony resor - dodatkowy zbiornik sprysk przód - pełne dwukolorowe orciari. - spryskiwacz reflektorów, - dalsze wygłuszanie - wskaźniki ciśnienia w ukł chłodzenia, amperomierz, temp powietrza w dolocie, temp oleju w skrzyni biegów i moście. Mniej realne, ale pomysł jest: - 1.8 16V, montaż głowicy z poprawionymi kanałami - klima - wentylowane tarcze, - może ABS od TIPO/Tempra - szyby el. tył, - wycieraczki reflektorów, [ wiadomość edytowana przez: OLO dnia 2006-12-07 11:25:35 ] |
adamdn Miłośnik FSO Polonez Atu Plus 1.4 ... Olsztyn / Gdansk | 2006-12-06 21:05:58 Gratulowac gratulowac!!! Ladniutki Caro no i z Roverkiem Tez sie musze przelamac i o swoich cos napisac...
EDIT -> Dalsze modyfikacje rozumiem oprocz jednej - ABSu... Od czego mialbys zamiar zaadoptowac?? [ wiadomość edytowana przez: adamdn dnia 2006-12-06 21:09:22 ] |
santi Miłośnik FSO polonez caro 1,6 gle Lanckorona/Kraków | 2006-12-06 21:12:18 piekny
powodzenia i wytrawałosci w dalszych przeróbkach |
vistula Miłośnik FSO Polonez Caro 95' Przystajń | 2006-12-06 21:19:04
|
SeBa89 Miłośnik FSO Polonez Caro+ 1,4 i ... Kozienice/Dęblin | 2006-12-06 21:22:57 Blizniaki Bez przerobek tez byl ladny ale po tez niczego sobie Pasuje do niego przydomek EVO Pozdrawiam |
adamdn Miłośnik FSO Polonez Atu Plus 1.4 ... Olsztyn / Gdansk | 2006-12-06 21:27:14
OLO ma np. przycisk wlaczajacy/wylaczajacy huczenie mostu, itp itd
Krotko mowiac kazda para reflektorow ma swoj wlacznik, kazdy fotel oddzielny przycisk ogrzewania itd. |
KraseK Miłośnik FSO E34 525i / E30 318i Bialystok | 2006-12-07 08:36:31 Ziom nosek nawet miałes bez rdzy! |
berek33 Miłośnik FSO Poldi 1.6 GLE+LPG Świdnica i Wrocław | 2006-12-07 09:14:23 OLO zapodaj foty wnętrza , straśnie mnie interesi jak wygląda taka ilość guzików , guziczków , lampek , lampeczek i innych pstryczków-elektryczków we wnętrzu Poloneza , pisałes równiez coś o podwyższeniu deski rozdzielczej
A poza tym bo metamorfoza bomba, ostatnie zdjęcie z tymi 15` felgami no to poprostu miód-malina... |
Senn_PTK CARO+ 1.8 K16 Warszawa | 2006-12-07 09:50:44 Pikny poldek! Ciekawie przerobione tylne lampy - oryginalny pomysl.
Piszesz, ze zamierzasz zamontowac spryskiwacze reflektorow. Wlacznik juz zamontowales przy okazji modyfikacji elektryki co swiadczy o prawidlowym podejsciu do sprawy. Wersja rozwojowa
Olo, na felgach masz ET13. U mnie jest ET20 i jest w sam raz. Kolka nie wystaja poza obrys budy. Dziwne, bo u Ciebie jest tak samo, chyba ze zdjecia tego nie oddaja. Jak z przycieraniem o nadkola. U mnie problem wystepuje przy maks obciazeniu i tylko z tylu. No i zapodaj foty wnetrza. |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-12-07 10:48:39
Lampy - chce jescze trysnąć kierunek i cofkę na ciemno - inspiracjabyły lampy opli. Spryskiwacze - miałem w evo IV i w tej cwili blokuje mnie tylko montaż plusowskiego zbiorniczka (2 pompki i czujnik poziomu) Felgi mam ET12 czyli 8mm na zewnątrz w stosunku do Twoich. Przy obciażeniu tyłu trzasną nadkola. Fotki wnętrza zrobię dziś. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Senn_PTK CARO+ 1.8 K16 Warszawa | 2006-12-07 12:14:00 Jak chcesz trysnac jak juz sa ciemne (patrz fotka na przystani jachtowej), a swoja droga to bardziej podoba mi sie jak sa bialo czerwone tak jak na tej fotce wyzej.
Zapomnialem jeszcze sie spytac czy nie boisz sie mandatto za te przednie szybki ![]() |
![]() chris1500 Miłośnik FSO Karlskrona | 2006-12-07 14:26:02 Miodny tak jak wspominalem ostatnie zmiany daly zajebisty efekt duzo pisac...jest przekurwisty i tego Ci gratuluje![]() |
SeBa89 Miłośnik FSO Polonez Caro+ 1,4 i ... Kozienice/Dęblin | 2006-12-07 16:47:13
|
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-12-07 18:06:51
To co widać na przystani to wersja studyjna z przyklejoną i już odłażącą folią do szyb. Strach jest. Jeszcze nikt sie nie czepiał.----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
adamdn Miłośnik FSO Polonez Atu Plus 1.4 ... Olsztyn / Gdansk | 2006-12-07 18:07:21
Bo byl za drogi |
cendra Miłośnik FSO Volvo, 125p, Syrena Ciechanów/W-wa | 2006-12-07 19:41:55 kurde... to jest prawdziwe EVO wśród Poldków świetne auto, super ciekawe przeróbki... chyba mój ideał naprawde świetnie go zrobiłeś... jakbyś sprzedawał kiedyś to... ![]() |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-12-08 08:52:45
To bedzie goły jak każdy sprzedawany ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
cendra Miłośnik FSO Volvo, 125p, Syrena Ciechanów/W-wa | 2006-12-10 14:19:53
|