MotoNews.pl
  

[OGÓLNE] Sonda lambda - wymiana. Jak wyjąć, wykręcić starą?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie do tych którzy wymieniali sonde lambda... Czy jest jakas magiczna metoda na wykręcenie starej? bo z tego co sie zorientowałem to u mnie wymienić chyba hj a trzeba razem z "kawałkiem" wydechu. Inna sprawa że dwururka na dole przy połaczeniu była juz kiedys spawana. Ale szans na odkręcenie nie ma...


[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-01-09 21:14:19 ]
[ powód edycji: dostosowanie tematu do nowego regulaminu ]
  
 
ja wykręcając lambdę użyłem dużej przedłużki na klucz, dokładnie tego co miałem pod ręką... a pod ręką był profil metrowy
poszło
  
 
Z wykręceniem sondy zazwyczaj byw ciężko, jest jak przyspawana bo składa sie na to masa czynników: rdza, temperatura i to że raczje często sie jej nie wykręca. Ja proponuje zorbic to tak. Połamać starą sonde tak żeby została po niej śróba,przygotować porządny nieporozginany klucz nasadowy, z solidnym uchwytem i może nawet rurke (jak poczujesz że nie ma szans żebyś normalnie ją ruszył) Wtedy wciśnij głęboko nasadówke dopilnuj zeby klucz ciągnął całą powierzchnią (nie po skosie bo jak obrócisz czy ci sie omknie to zonk) i silnym pewnym pociągnięciem odkręcić. Nie używaj klucza płaskiego bo raczej go rozegniesz lub zrobisz śróbe na okrągło i też jej potem normalnie nie wykręcisz.Zwykłym oczkowym też nie polecambo pewnie da rade tylko przez rure i pognie sie tylko klucz przy tym.
  
 
Zgadzam się z Remarqiem. Długi nasadowy i metrowy klucz (mam takowy) załatwia sprawę.