Początki z CB

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich uzytkownikow forum!
jestem nowy na takich stronach poswieconych wlasnie cb- radio i jestem jednoczesnie zielony w tym wszystkim. Mianowicie, odnalazlem ostatnio w domu cb- radio i od razu zainteresowalem sie nim Jest to model CV- 2000. bardzo stare radyjko, ok 90 rok. Duzo dowiedzialem sie na temat cb radia i dlatego chcialbym je sobie podlączyc w domu. prosze was koledzy( i kolezanki) bycie pomogli mi w zainstalowaniu tego wszystkiego, by wszystko dobrze chodzilo.
jak juz mowilem jest to model CV- 2000, antena bardzo stara 120 cm. mysle ze sciaga nie wiecej niz 1,5 km, poniewaz nie jest w ogole zestrojona. czy ktos moze mi pomoc. potrzebuje porad od podstaw. z gory dzieki. Pozdro
  
 
witam kolege
na wstepie zaproponuje uzycia skryptu "SZUKAJ" a napewno znajdziesz wszystko co cie interesuje na ten temat

NIE NADAWAJ NA NIEZESTROJONEJ ANTENIE USMARZYSZ RADIO!!!

  
 
Vcek, napisz jakich odległości oczekujesz, jakie masz możliwości montażu, jaką kaską dysponujesz.
najtańsza antena 1/2 fali to wydatek około 70pln, zasilacz następne 70 oraz kabel w zależności od użytej ilości.

ustawiania anteny mobilowej na parapecie nie polecam. pomijając marne osiągi, przeważnie kończy się na tym że sąsiedzi słyszą cię we wszystkim, z kaloryferem włącznie
  
 
Witam! A mozna postawic sobie w domu CB Radio, podlaczyc je do tego zasilacza, a obok niego postawic antene i ja dostroic ??? Czy musi byc jakas minimalna odleglosc radia od anteny????
Prosze o odpowiedz.
  
 
Można postawić gdzie się chce i próbować ją zestroić ale nie gwarantuję za efekty. Jeśli będzie to w drewnianym domku to może być w miarę ale na pewno nie będzie dobrze w żelbetowym bunkrze.
  
 
witaj,