MotoNews.pl
5 Co wy na to? Pasowałby? (168230/0)
  

Co wy na to? Pasowałby?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Jak w temacie zastanawia mnie czy ten kluczyk pasowałby do Omeszk i co ewentualnie trzebaby było zrobic poza oczywscie wyrzeźbieniem odpowiedniego grotu...

http://moto.allegro.pl/item146067686_kluczyk_scyzoryk_opel_astra_h_new.html

Jesli macie jakies pomysły to proszę pisac!

Pozdrawiam!
  
 
Witam!
Nie wiem czy ten będzie pasował (moim zdaniem nie ale dokładnie nie wiem)
Ja kupiłem taki
Pilot z allegro

Wczoraj założyłem i śmiga jak ta lala
Robiłem to poraz 1.
Dysponowałem tylko kontrolką 12V, taśmą izolacyjną, kluczem 16 i torxem (nie pamiętam nr).
Zajęło mi to na gotowo małą godzinkę.
Jak ktoś będzie zainteresowany to opiszę dokładnie kolory kabli itp itd
Pozdro
  
 
Szkoda, że link nie działa!
Opisz wszystko!
  
 
Ten już będzie działał.
  
 

Zamontowałem ostatnio sterownik centralnego zamka (pilot w kluczyku, scyzoryk) z allegro (jak niżej).
Być może komuś to się przyda, więc opisze, co i jak.
Niestety aparatu przy pracach manualnych nie miałem;/
Przed rozpoczęciem prac należy zaopatrzyć się w : próbówkę samochodową na 12V i/lub miernik, nożyk uniwersalny, torx, klucz 16, dobrą taśmę izolacyjną i/lub złączki do kabli, źródło światła.
A więc co następuje:

1- Należy zdjąć osłonę progową- tą część, która jest przy cynglu od podnoszenia maski od strony kierowcy. Trzyma się na 2 torxach (jeden za cynglem od maski a drugi ukryty jest pod progiem (tam gdzie jest łączenie naszego demontowanego elementu i listwy progowej –dosyć ciężki dostęp, trzeba uważać żeby nie urwać)

2- Kiedy zdemontujemy już ten element należy odszukać wiązkę kabli, która wychodzi z drzwi. Jedna część tejże wiązki idzie z drzwi a druga z komory silnika, łączą się i wchodzą do takiej podłużnej kostki.

3- Następnie musimy ostrożnie odizolować tą wiązkę nożykiem uniwersalnym (uwaga żeby nie naruszyć kabli)
Lokalizujemy i w miarę ostrożnie oddzielamy sobie kabelki koloru:
czarno białego – kierunkowskaz lewy (strona kierowcy)
czarno zielonego – kierunkowskaz prawy (strona pasażera)
czerwonego (gruby) – prądowy
brązowo czerwony – zamykanie drzwi
brązowo biały – otwieranie drzwi

Przy podłączaniu należy sprawdzić czy wybraliśmy właściwe kabelki z wiązki, ponieważ w tym samym kolorze jest ich po kilka (np. czarno-białych)
Najlepiej zrobić to miernikiem lub próbówką. Najprościej uruchomić daną funkcję i przebić się delikatnie próbówką przez otulinę kabla, jeżeli jest tam prąd a wcześniej go nie było to mamy właściwy. U mnie powtarza się 3X czarno biały, ale u kumpla występują jeszcze duplikaty czerwono-brązowego.

4- W każdym takim zestawie jest wiązka i centralka do podłączenia w raz ze schematem do nowej centralki.
Jeżeli zdecydujemy się na montaż przez złączki wtedy przecinamy kable z wiązki auta i łączymy je według schematu dołączonego do nowej centralki.
Jeżeli jednak nie chcemy bawić się w złączki to wystarczy odizolować kawałek (0,5cm) wiązki auta nie przecinając jej. W to przecięcie wkręcamy kable od nowej centralki i izolujemy dokładnie za każdym razem. Osobiście zdecydowałem się na sposób 2.
Kabel prądowy znajdziemy bez trudu, jest czerwony i najgrubszy w wiązce.
Masę najlepiej dać do karoserii auta. Ja podłączyłem kable masowe do śruby na klucz 16, którą tam znalazłem.

5- Kiedy mamy wszystkie kable podłączone i sprawdziliśmy czy działa, czas ulokować nową centralkę (pod żadnym pozorem nie wyciągamy starej centralki!!!). Ja zdjąłem plastikową osłonę znajdującą się miedzy drzwiami a nawiewem bocznym (po otwarciu drzwi jest dostępna), wystarczy lekko podważyć płaskim śrubokrętem.
Przeciągamy tam nową centralkę wraz z bezpiecznikami, które są na kablach. Urządzenie jest tam łatwo dostępne, można szybko wymienić jego bezpieczniki.

6- Składamy próg w odwrotnej kolejności do rozkładania. Zamykamy zaślepkę, pod którą jest centralka i gotowe.

7- Kluczyk jest do zrobienia samemu przy małych zdolnościach manualnych. Rozkładamy go i wklejamy w środek mimo. Oryginalny grot miałem z zapasowego kluczyka. Potraktowałem go szlifierką na kształt fantoma z nowego kluczyka i zamontowałem.

Mam nadzieję że wszytko w miarę jasno opisałem.
Jak co to chętnie pomogę.

Pozdro
  
 
mt-01: wrzuć to w dział porady - napewno komuś sie kiedyś przyda.
  
 
A ciekawe co Waćpan zrobił z immobilizerem czy jak to tam się pisze?
  
 
ano "waćpan" rozbebeszył kluczyk i wkleił go do środka