MotoNews.pl
  

Polonez 1.9 turbo diesel

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy do poloneza zmieści się silnik 1.9 TD z CITROEN/PEUGEOT ?
Czy mocowanie silnik - skrzynia biegów będzie pasowało do obecnej konfiguracji ?
Przebieg 78 tyś km
Rocznik 1995
  
 
Moze i sie zmiesci Ale jezeli przekladac to razem ze skrzynia, bo ta Polonezowa to raczej dlugo nie pociagnie pod momentami 150-200 Nm.
No chyba, ze chcesz dolozyc turbo do obecnego 1.9D to wtedy chetnie sie dowiem jak dlugo skrzynka wytrzyma (kolnierz skrzyni pewnie by pasowal do silnika TD).
I jeszcze jedno: tylny most, ktory przy takich obciazeniach pewnie trzeba by wymieniac jak klocki hamulcowe

Co do turbiny to trzeba by zobaczyc gdzie jest w oryginale i czy w tym samym polozeniu da sie wstawic w komorze Poldka. Jezeli nie to czekaja Cie wieksze przerobki.
BTW: moze by jakies 1,9 TDI z VW by wrzucic (oczywiscie ze skrzynia)? W koncu kiedys miescil sie VW 1.6D to moze i teraz? Tak sobie gdybam

Pozdrowka dla wszystkich amatorow - konstruktorow o specjalizacji FSO Polonez
Adamus
  
 
Z tego co wiem to są bardzo podobne silniki, żeby nie powiedzieć takie same.W przypadku turbodiesla z intrcoolerem montowanego do Peugota 406 na pewno są grubsze korby, mogą być inne tłoki ale ogólnie to TD z 405 i 406 to te same silniki co w poldku tylko trochę ewoluowały. Kiedyś widziałem ogłoszenie o sprzedaży poldka z silnikiem od Peugota 405 i gość bardzo to zachwalał że niby silnik mocniejszy i cichszy.
Podejrzewam że silnik będzie pasował, przecież FSO dorabiało obudowy sprzęgła do silnika i nie sądzę żeby francuzy dawali do nas inny model silnika niż ten montowany u siebie w ich rodzimej produkcji. Problem może być z upchnięciem tego wszystkiego pod machę, nie wiadomo czy turbia nie będzie tłuc o podłużnicę, czy zmieści się intercooler(chyba nie bo w Peugeocie jest on na górze silnika i trzeba by ciąć maskę na chłodnicę intercoolera). Ogólnie jednak jest sznsa na upchnięcie TD do poldka tylko trzeba dobrze wszystko przemyśleć.
pzdr.
  
 
Cytat:
2002-08-13 10:21:51, arturw pisze:
Podejrzewam że silnik będzie pasował, przecież FSO dorabiało obudowy sprzęgła do silnika i nie sądzę żeby francuzy dawali do nas inny model silnika niż ten montowany u siebie w ich rodzimej produkcji.



potwierdzam ze jest to bardzo dobry silniczek

a co do tego to silnik był z BX a z drobnymi zmianami montowany w ZX a po toche wiekrzych w najnowszych
ale są to zmniany kosmetyczne

co do motowana wersji XUD9T to jestem za ale jak juz napisał Adamus 198 Nm zrobiło by sajgon z skrzyni i mostu


[ wiadomość edytowana przez: BodzioT dnia 2004-02-27 12:30:55 ]
  
 
ja ma zagadkę
w poldku o ile dobrze pamiętam jest silnik XUD 9 , wiadomo, ale w citroenach ten silnik (XUD 9) wystepował, z tego co wiem, tylko na turbinie. i to jest dla mnie zagadką. Może w poldku wystarczy dołożyc turbo a wszystko inne jest przygotowane
  
 
Z tego co pamietam to jest to wersja XUD/L 9 cy jakos tak, w sumie to bylo chyba ze 3 wersje tego silnika, ja mam ten niby najnowszy z oryginalnymi bebechami od fracuzów.
Były tez wersje z polskim filtrem paliwa z inna pompa wtryskową.
Ja mam pompe z Boscha tak samo swiece i wtryski.
Sprzegło made in germany, mialem wymieniac sprzeglo na polskie zamiennik ale jak zobaczylem na tą poska tarcze to sie usmialem bo ta moja lepjej technicznie wygladala niz nowa, jakies dziwne "przelozenia" czy jak to nazwac na tlumikach drgań, czort to wie jak to nazwac ale technicznie wygladalo bardziej zaawansowanie niz ta polska, zreszta ta polska wygladala jak tarcza z malucha tyle ze wieksza
Tak to ja wiem all o silniku ten moj to ma kompresje 23 ten z Turbo ma mieć 21 wiec turbo odpada bo mi silnik eXploduje
Nie wiem gdzie to turbo jest zamontowane bo jak patrzec z prawej strony to tam nie ma gdzie wsadzić rek taka ciasnota a z drugiej strony znowu kolektor wydechowy zajmuje cale miejsce.
sama wymiana silnika to jest pikus tylko interesuje mnie to czy sie to wszystko upcha pod maską ?
  
 
Witam, mam takie pytanie, wie ktos moze ile wazy silnik polonezowski 1,9 diesel?? chce taki silniczek wrzucic do samochodu terenowego i nie wiem czy nie bedzie za ciezki, a nigdzie nie moge znalezc takich danych. bardzo prosze o pomoc.
z gory dzieki i pozdrawiam
kisiel
  
 
Napewno to mogę powiedzieć że waży 10 kg więcej niż 1.6, a w terenówce nie jest ważna moc ale moment który tu wynosi 120Nm/2000obr więc z pewnością napędzi mały lekki samochód
  
 
Róznica w masie własnej 1.9 D to 20 kg w porównaniu do OHV, źródło- Morawski, Mówię oczywiście o całym samochodzie, nie silniku.
  
 
Masa silnika 1.9 D to ok. 125 kg.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Witam,
Jestem szczęśliwą osobą która zakupiła sobie Poloneza z silnikiem 1,9D. Mam dwa pytania:
1. Do 3 tys obr/min jest wszystko dobrze ale powyżej zaczyna się dusić - co może byc przyczyną?
2. Nie ukrywam że przydało by się mu trochę mocy chociaż wiem że to tradycyjny silnik. Co mozecie mi powiedzieć na temat załozenia do niego TURBO - czy jest sens i jakie ew. mogą być tego konsekwencje dla silnika.

Pzdr
MK
  
 
Cytat:
2006-09-12 15:29:31, mkowal1976 pisze:
Co mozecie mi powiedzieć na temat załozenia do niego TURBO - czy jest sens i jakie ew. mogą być tego konsekwencje dla silnika.


Zapraszam :

Turbo diesel w Polonezie
  
 
Dzieki za podanie linku na tę stronę już mi przeszło, a jedno racja lepiej jeździć dłużej i rozsądniej a jak buda sie rozsypie to silnik wykorzystać na przeróbkę, tymbardziej że auto z 1996, a silnik oryginalnie ma przejechane 73000 km,

Jeszcze 2 pyt. Co z tymi obrotami?

MK
  
 
Zła regulacja silnika. Konkretnie momentu wtrysku o ile dobrze kojarzę. Taka przynajmniej była przyczyna analogicznych problemów w Mercedesie 200D mojego ojca.
  
 
Ew. filtr paliwa do wymiany.
  
 
Panowie,
dzięki za info, odnośnie ksztuszenia się powyżej 3tys.obr.
Filtr paliwa oki, wymieniony, śpróbuje nalać jeszcze STP do paliwa zobaczymy może pomoże, tym bardziej że samochód stał ostatnie 2 lata.

Pzdr
MK
  
 
Przeczyśc przewód paliwowy z pomoca kompresora w kierunku "do baku", bak umyj benzyną (nie objedzie się bez demontarzu).
W sumie najprostsza rzecz więc miło od niej zaczać, a bywa że pomaga (kolega dzięki temu magicznmu zabiegowi przekroczył barierię 100 kmh w swoim dizlu )
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-13 16:39:38 ]
  
 
z tym czyszczeniem baku paliwa to trzeba będzie tak zrobić, że najpierw "piardnę" w rurkę to gluty może zlecą, ale rzeczywiście dobre paliwo trzeba będzie nalać może trochę się wymiesza zobaczymy - najłatwiejsza rzecz.
Jezęli nie to to "KOOT" napisał o regulacji "momentu wtrysku" - jak to sie robi?

MK
  
 
Witam ponownie po 4 latach
Widze temat 1.9TD jeszcze atualny
Dalej jezdze poldkiem 1.9D 130tys km obecnie jezdzi na oleju rzepakowym z "Lidl"a

Cytat:
2006-09-15 10:10:24, mkowal1976 pisze:
z tym czyszczeniem baku paliwa to trzeba będzie tak zrobić, że najpierw "piardnę" w rurkę to gluty może zlecą, ale rzeczywiście dobre paliwo trzeba będzie nalać może trochę się wymiesza zobaczymy - najłatwiejsza rzecz. Jezęli nie to to "KOOT" napisał o regulacji "momentu wtrysku" - jak to sie robi? MK



Do czyszczenia układu paliwowego jak i hamulcowego dobrze sie nadaje denaturat.
Zbiorniczek z filtrem paliwa po czasie sie wypelnia bialym proszkiem, mozna wymyć goraca woda z plynem dobrze sie sprawdza bo odtluszcza zbiorniczek i osad sie zaczyna odklejac, na koniec przemyc denaturatem.
Przedtem, mozna odkrecić przewody z baku i przepłukac przy okacji przewody, mozna zdemontowac pływak i zobaczyc jak wyglada bak
Co sie tyczy momentu wtrysku to najlepiej pojechac do serwisu specjalizujacego sie w pompach BOSCH/Lucas zalezy jaki model pompy

Saper myli sie tylko raz a pompa jest droga


Skoro juz pisze to mam pytanie.
Tarcza i docisk sprzęgła w 1.9gld jest taka sama jak w 1.5/1.6 ?
Pytam bo na allegro widzialem nowe po 60PLN sztuka

[ wiadomość edytowana przez: inforobert dnia 2006-09-17 01:01:58 ]