MotoNews.pl
  

Rozrzad silnik 1,5 16V DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam zakupilem 2 dni temu espero i zamierza wymienic rozrzad. teraz tylko neiwiem ktory wybrac na allegro znalazlem kilka a jak do inter caru zadzwonilem to mi wyliczyli za calosc 430 zl ;/ na allegro znalzlem takie:
klik 1
klik 2
klik 3

ktore wybrac?? a moze dopradzicie cos innego?? ;] czekam na odpowiedzi ;] z Gory dziekuje Jabuszko ;]
  
 
a po co ci pompa wody ??? jak ściagniesz pasek to zobaczysz czy chodzi bez żadnych oporów itd...zobacz w wyszukiwarce jak ja 2 miesiące temu że niektórzy jeżdza od nowości na po 180 tys km i nie wymieniali...a niektórzy zmieniali i sie sypała po k*tys. km... a sam pasek z napinaczem i rolką masz najtaniej u tego samego sprzedawcy za 134,9 zł...albo w Jadarze - tez są na allegro...
  
 
Witam !
Tu naprawdę trudno wyrokować, które części są lepsze - ja wymieniałem na oryginalne koreańskie, łącznie z pompą wody - też z Allegro: "Jadar".
Właśnie przez pompę, która poleciała krótko po osiągnięciu 170 kkm musiałem odrobinę "przyspieszyć" wymianę rozrządu !!!
Przy okazji takiej roboty warto wymienić wszystkie uszczelniacze dostępne po zdjęciu starego rozrządu
  
 
Witam.
Jak robiłem rozrząd to wymieniałem wszystko + pompa wody. Rozrząd chodzi dalej a popę wymienić musiałem po przejechanych 25 tyś.
pozdrawiam
  
 
Coście się tak uparli na Alegro. Idziesz do sklepu i kupujesz co trzeba, pasek 35 z,ł rolki do przeglądu i dopiero do kupienia (nie będę wymieniał dobrych), z pompą wody i uszczelniaczami tak samo jak dobre to zostawiam. Ostatnia moja wymiana rozrządu kosztowałaby mnie 35 zł gdybym nie rozwalił sobie rolki napinającej, a tak musiałem za 110 zł kupić nową. No ale teraz mam przerobioną "na nita" więc będzie spokój. Mam teraz 140 tyś na liczniku na orginalnej pompie wody i na orginalnej rolce prowadzącej oraz na orginalnych uszczelniaczach.
  
 
Witam
Ja dzisiaj kupiłem kompletny rozrząd do 1,5 DOHC w ABC w Katowicach. Za wszystko zapłaciłem 174.66.
Pasek GATES 28.99
Napinacz paska DAEWOO 106,02
Rolka napinacza DAEWOO 39,65

Ceny z faktury

pozdrawiam
markus
  
 
Cytat:
Ja dzisiaj kupiłem kompletny rozrząd do 1,5 DOHC w ABC w Katowicach. Za wszystko zapłaciłem 174.66.



Toż to w Jadarze w chorzwie stoi za 145 cały komplet...nie warto przepłacać
  
 
Pompa wody to newralgiczny element każdego rozrządu, gdzie właśnie pompa stanowi element napędzany przez pasek zębaty.

Serwisówka Espero nakazuje wymianę pompy co drugą wymianę rozrządu, czyli nie przymierzając co 120 tyś. km.

Mimo to, zaden szanujący się warsztat z doświadczeniem będzie miał opory z udzieleniem gwarancji na usługę, jeśli do wymiany kompletnego rozrządu nie włączysz właśnie pompy wody.

Koszt pompy jest nieporównywalnie mniejszy od koniecznosci naprawy silnika, gdy ten się "sypnie".

Pamiętaj - oszczędny dwa razy traci

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
ja tam juz na oryginalnej pompie jezdze 240 tys km, jakos chodzi bez oporow, wymienialem rolke, napinacz, pasek ale pompe zostawilem, a jak rozrzad sie sypnie to dziada do wisly wrzuce
  
 
Cytat:
2006-12-13 11:57:46, SpeedR pisze:
Pompa wody to newralgiczny element każdego rozrządu, gdzie właśnie pompa stanowi element napędzany przez pasek zębaty. Serwisówka Espero nakazuje wymianę pompy co drugą wymianę rozrządu, czyli nie przymierzając co 120 tyś. km. Mimo to, zaden szanujący się warsztat z doświadczeniem będzie miał opory z udzieleniem gwarancji na usługę, jeśli do wymiany kompletnego rozrządu nie włączysz właśnie pompy wody. Koszt pompy jest nieporównywalnie mniejszy od koniecznosci naprawy silnika, gdy ten się "sypnie". Pamiętaj - oszczędny dwa razy traci Pozdrawiam - SpeedR



Nie strasz chłopaka.
Dobry serwis prezentuje podejście a'la Piotr'ek: Panie, dobra pompa, co pan bedziesz ruszał. Jak sie zepsuje to się wymieni... Owszem - ryzyko w 1,5 jest większe, ale przynajmniej, jak się rozrząd rozsypie, to potem "wiesz co masz" czyli głowica funkiel nówka po remoncie.
  
 
Uwazam jak Speeder. Jak wymienaisz rozrzad to wymien wszystkie rolki i pompe wody. POmpa wody ma to do siebie ze czasem powtorne napiecie na zuzytej, ale nie cieknacej pompie, powoduje rozlecenie sie jej lozys w rezultacie sie zaciera i staje na debowo i pozamiatane. Kolega w megane nie chcial pompy robic zrobilismy bez i po 7tysiach poleciala lacznie z zaworami. Ja bym wymienil:
1.pasek
2.pompa.
3.rolki i to co wymaga jeszcze wymiany czyli uszczelniacze badz pasek klinowy a jak nie to zostawil jak jest.
  
 
Samo bogacze na forum. Nie spotkałem się jeszcze z zerwaniem paska przez rolkę albo pompę, chyba że samochodem jeździ głuchy człowiek albo ma gdzieś odgłosy z silnika. Zacierająca się rolka albo pompa wody daje takie odgłosy że dalsza jazda jest praktycznie niemożliwa. Dodatkowo pompa wody przy uszkodzonym łożysku najpierw zacznie ciec.
Niedawno robiłem VW Transportera który przyejechał 20 km na zablokowanej rolce napinacza i kłęby dymu i smród spod maski nie są nie do zauważenia. Pasek się prawie spalił ale przecież rolki pracują na jego zewnętrznej stronie (nie wszystkie).
Najczęściej powodem zerwania/przeskoczenia (w sumie to to samo) paska rozrządu są:
1 Myszy
2 Złe zamontowanie jakiejś części
3 Wymiana poza normami
4 Niedotrzymanie warunków technicznych (jako rozszerzenie punktu 2)
5 Montowanie tzw zamienników niewiadomego pochodzenia.

Myszy są najczęstszym powodem przestawienia/zerwania paska rozrządu i potem konieczności naprawy głowicy. W ciągu roku naprawiam około 20-30 głowic z powodu przeskoczenia/zerwania paska rozrządu i 80% spowodowały właśnie zwykłe myszki.
  
 
Cytat:
zwykłe myszki.


nie wiem jak w PL... ale na zachodzie to kuny a nie myszy
  
 
dobra podjelem decyzje zmieniam all razem z pompa neiwiem keidy byla zmieniana ani nic a juz ni bede sie martwil na pozniej. ale teraz o jakie uszczelniacze chodzi?? i czy macie jakas ksiazke obslugowa do espero w wersji elektronicznej?? albo jakas instrukcje zmiany rozrzadu
  
 
ksiażka jest ale niewiele sie z niej dowiesz chociaż ma prawie 1000 stron...wpisz w szukaj --> wymiana rozrządu i znajdziesz wszystko nawet z fotami jak i co po kolei...
np tu:
wymiana rozrządu 1,5 16V

[ wiadomość edytowana przez: rafalko dnia 2006-12-14 00:09:09 ]
  
 
Cytat:
2006-12-13 22:16:18, Adamo8 pisze:
... Nie spotkałem się jeszcze z zerwaniem paska przez rolkę albo pompę ...



Więc bądź tak miły i przejrzyj aktualny watek na forum opisujący pracę nad silnikiem kolegi Rafała.

Właśnie dodałem zdjęcia, gdzie rolka wygląda bardzo niesympatycznie. Było to poza wszelką wątpliwością przyczyną awarii rozrządu

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
SpeedR a ile u Ciebie w warsztacie by kosztowala wymiana takowego rozrzadu?? :>
  
 
Cytat:
2006-12-14 11:06:05, SpeedR pisze:
Więc bądź tak miły i przejrzyj aktualny watek na forum opisujący pracę nad silnikiem kolegi Rafała. Właśnie dodałem zdjęcia, gdzie rolka wygląda bardzo niesympatycznie. Było to poza wszelką wątpliwością przyczyną awarii rozrządu Pozdrawiam - SpeedR


Rolka oberwała się z łożyska i nie stało się to w jednej chwili. Sądząc po wytarciu rolki jakiś czas pracowała ona zablokowana i to musiało być słychać. Nie napisałem dosłownie że rolka lub pompa nie jest przyczyną uszkodzenia rozrządu a chodziło mi o to że nie dzieje się to od razu (pomijając przypadki urwania/ukręcenia bez ostrzeżenia). Ten przykład potwierdza moje zdanie że rolka się nie urwała nagle tylko pracowała jakiś czas zablokowana a powodem "niesłyszenia" jest często radio, auta nie widać ale już słychać.
Wszyskiego nie da się przewidzieć i miałem do czynienia z przypadkami kiedy po 1000 km ukręcała się ośka pompy i wszystko szło w diabły, ale to jest urwanie i nikt nie ma na to wpływu. Zacieranie łożyska rolki lub pompy (poza skrajnymi przypadkami np pęknięcia kulki lub rolki co blokuje natychmiast) jest słyszalne dużo wcześniej.
Głowice są często robione nie przez przestawienie paska rozrządu, tylko przez ludzi. To na przykładzie myszy. Mysz nie wejdzie pod pokrywę paska rozrządu w czasie jazdy, tylko w czasie postoju. I co dalej? Silnik zaskoczy i zgaśnie albo tylko próbuje zaskoczyć (szczególnie dotyczy to diesla) i co robi kierowca? Co k...a nie zapali? Linka i naprzód, a potem naprawiamy skutki.
Ostatnio robiłem głowicę w Iveco 35C13 gdzie klientowi we Włoszech przy zapalaniu rano coś zastukało i potem stukało cały czas. I wiecie że on przyjechał z tym stukaniem do Zielonej Góry. Potem zamiast wymienić kilka zaworów trzeba było wymienić wszystko łącznie z gniazdami zaworów i wałkiem rozrządu. Po prostu koszt pomnożył się przez 5, a wszystko przez głupotę. A skąd wiem że to mysz? W osłonie była szczęka myszy i trochę sierści, dostała się między pasek rozrządu a koło pasowe i rozrząd przestawił się o dwa ząbki.
  
 
Nie zawsze slychac rolek badz pompe, mialem pare przypadkow ze nie bylo tego slycahc. raz fiatem coupe jechalem dalem mu w pedal 2.0t i w tym momencie rolka stanela na dembowo, naszczescie od pasaka klinowego. Pasek sie spalil, mimo ze natychmiast zgasilem syfa. Tak samo mialem w lagunie zaczela psizczesc i po sekundzie strzelila. zostalo lozysko samo. Zatarta pompe tez widzialem, kobeita mowila zenic nie piszczalo, nie skrzeczalo wsio bylo okej nagle jeblo i zgaslo.
  
 
Cytat:
2006-12-14 16:53:01, Adamo8 pisze:
Rolka oberwała się z łożyska i nie stało się to w jednej chwili. Sądząc po wytarciu rolki jakiś czas pracowała ona zablokowana i to musiało być słychać.



Uwierz, że nie dawała dosłownie ŻADNYCH oznak zużycia. 2 minuty wcześniej przechodziłem obok samochodu z pracującym silnikiem, dlatego z początku jak mi zmuliło silnik, zgłupiałem co sie dzieje. Kiedys już mi padła rolka w Mondeo i rzeczywiście napier...ła tak, że pomimo radia było ją słychać. A radia słucham na tyle głośno aby bez problemu można było w środku rozmawiać i słyszeć sygnał nadjeżdżającej z tyłu np. karetki. Wyrosłem już z muzyki umc-umc.