Zmiana tonu silnika po puszczeniu sprzęgła (auto na luzie)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam takie pytanie, mam essiego MkV, 1,6 cvh ghi, zaobserwowałem takie zjawisko: Jak uruchamiam silnik, w sytuacji kiedy auto jest na luzie, wciskam sprzęgło uruchamiam silnik, trzymam cały czas sprzęgło, po chwili zdejmuję nogę ze sprzęgła, dalej bez biegu, i słyszę że ton silnika po puszczeniu się zmienił.
Czasem kiedy silnik jest zimny, po puszczeniu sprzęgła silnik potrafi zgasnąć (zdusic się) - powtarzam, bez biegu, na luzie.

Czy to jest normalne, o czym to świadczy, czy coś trzeba naprawiać/regulować/wymieniać?

pozdrawiam
  
 
Wskazywalo by to na jakies opory na walku glownym w skrzyni (chyba)
  
 
wydaje mi sie ze nie ma sie czym specjalnie martwic ... w skrzyni biegow jest olej ktory jak jest gesty (zima, po nocy) powoduje opory nawet jesli silnik jest na luzie ... zauwaz ze jak podzniesiesz auto na lewarku (jedno kolo) to nawet na luzie zdaza sie ze kolo sie obraca. sprawdz stan oleju w skrzyni moze trzeba by wymienic. z drugiej jednak strony ... zeby az powodowalo gasniecie auta :/
  
 
Jezeli zaciera sie np. lozysko na walku glownym w skrzyni to moze to byc objaw, bo w momencie kiedy poscisz sprzeglo czyli zalaczysz skrzynie to wlasnie walek glowny bedzie sie obracal a luz powoduje to ze auto nie jedzie bo nie sa zalaczone polosie wiec jak na moj gust to jedyne sensowne ytlumaczenie
  
 
Cytat:
2006-12-13 17:13:18, Pre100n pisze:
wydaje mi sie ze nie ma sie czym specjalnie martwic ... w skrzyni biegow jest olej ktory jak jest gesty (zima, po nocy) powoduje opory nawet jesli silnik jest na luzie ... zauwaz ze jak podzniesiesz auto na lewarku (jedno kolo) to nawet na luzie zdaza sie ze kolo sie obraca. sprawdz stan oleju w skrzyni moze trzeba by wymienic. z drugiej jednak strony ... zeby az powodowalo gasniecie auta :/



gaśnięcie się zdarza żadko, na zimnym całkowicie silniku, no i to jest tak że silnik walczy i sie dusi, jak każdy zimny silnik. Ale to są sytuacje, że przy próbie ruszenia też by zgasł.
Ten trop z olejem skrzyniowym jest całkiem sensowny dla mnie.

dzięki za pomoc, pozdrawiam
  
 
koniecznie wymień olej w skrzyni. Jak teraz ci gaśnie to zobaczysz jaka bedzie jazda przy -20
  
 
Jezeli moge cos zaspekulowac?
Standard ze jezeli jest olej w skrzyni i jest zimny to jest gesty. Wtedy po odpaleniu mozna uslyszec roznice miedzy wlaczonym sprzeglem a wylaczonym - nic nowego. Im olej jest starszy tym zadszy wiec efekt powinien byc odwrotny.
Pewnie albo syf w skrzyni, albo co gorsza ulozyskowanie samej skrzyni.


Jedno pytanie. czy po wlaczeniu sprzegla (puszczeniu pedalu) czujesz delikatne szarpniecie samochodem??

PETER
  
 
Ja u siebie zauważyłem,że przy niższych temperaturach (-) po odpaleniu auta i puszczenia sprzęgła (na luzie) powoli autko się toczyło.
Temat był już kiedyś wałkowany i wywnioskowano,że to wszystko jest spowodowane zimnym i gęstym olejem w skrzyni.Chyba,że na ciepło objawy pozostają te same-wtedy to już inna bajka.
  
 
u mnie juz od dawna jest roznica w dzwieku silnika bez sprzegla i z. na cieplym i na zimnym silniku jest tak samo. Mysle,ze jest to normalne, jako ze po puszczeniu sprzegla zaczyna sie obracac walek glowy no i po prostu go slychac..
  
 
Jesli to jest ton silnika (po puszczeniu sprzegla spada na obrotach)wskazanie na gesty lub zuzyty olej skrzynki ,jesli jednak po puszczeniu sprzegla slyszysz dodakowy dzwiek to moze to byc docisk (lozysko dociskowe)to sa dwie opcje lecz mozliwosci mnostwo