Pytanie o 2,5 dti

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ponieważ po maleńku nastawiam się do zmiany z obecnej kluski na nowszą (2000-2003) z slinikiem 2,5 dti, mam pytanie:

1.Czy omega w tej wersji silinkowej również tak jak 2,0dti i 2,2dti w standardzie posiada webasto ?

Jak zdążyłem zauważyć większość sprzedających nawet nie wie o jego istnieniu.

2.Czy ktoś wie skąd ten silnik pochodzi i jakie są o nim opinie ?
wiem tylko że to:
Sixcylinder injection diesel engine longitudinal mounted, electronic Common-Rail direct injection, turbocharger with intercooler, settled oxidationcatalysator

Nie ukrywam, że pociągają mnie jego parametry:
150PS / 300Nm, a po ewentualnym chipowaniu 193PS / 380Nm
(tj. prawie 200PS - Tak ładniej brzmi )

3. Jak spisuje się w Omedze (głośność, kultura pracy, awaryjność ) ?
  
 
jest to ten sam blok co 2,5TD (X25DT) z głowicą 24 zaworową oraz układem zasilającym commonrail. Słyszałem dobre opinie o tym silniku, chociaż dosyć żadko występuje. Co ciekawe to jedyny silnik w omedze do ktorego montowano nową skrzynie automatyczną 5-biegową w której nie wymienia sie oleju (dożywotnio).
Jedyny problem, jak w prawie wszystkich nowych dieslach to jakość naszego paliwa
  
 
Ilku nie jedyny nie wiem jakim cudem ale też posiadam tę skrzynię, W porównaniu do 4-ro biegowej trochę dziwnie to pracuje no ale cóż jest to niech i tak pozostanie. Ale wracając do pytań. Webasto jest takim samym opcjonalnym wyposażeniem jak elektryczne szyby z tyłu i nie ma to jakiegokolwiek związku z silnikiem także pytanie nie na miejscu. Pozostałe kwestie wyjaśnij ilku.

Pozdrawiam
  
 
Witajcie!

Mam taką dopiero od kwietnia. Nie mogę nic powiedzieć na temat awaryjności, bo na razie nic się nie zepsuło.

Głośność:
- do obrotów 2000-2200 wewnątrz ledwo co słychać silnik;
- powyżej 2200 trochę go słychać.
Przy spokojnej jeździe, włączonym radiu i normalnej rozmowie, człowiek zapomina, że coś tam z przodu się kręci

Po otwarciu szyb, niestety, wyraźny, głośny klekot. Przy niskich obrotach jak ze starego Transit'a

Na kilku elementach silnika widać logo BMW, np. na bagnecie kontroli poziomu oleju.

W czasie wymiany oleju trzeba być przygotowanym na to, że wchodzi go 6,5 litra.

Cytat:
2006-12-13 20:49:24, ilku pisze:
Co ciekawe to jedyny silnik w omedze do ktorego montowano nową skrzynie automatyczną 5-biegową w której nie wymienia sie oleju (dożywotnio).


Tego nie wiedziałem, że się nie wymienia.
W mojej wymieniłem, ale mam nadzieję, że tym nie zaszkodziłem.

Ogólnie: jeździ się rewelacyjnie.

--
Pozdrawiam
Ryszard
  
 
Najczęściej to nie jest webasto (tylko jako opcja), a podgrzewacz silnika, który uruchamia się przy niskich temperaturach automatycznie. Nie ma nic wspólnego z ogrzewaniem postojowym, choć można go rozbudować (ok. 1600 zł)
  
 
Jeśli chodzi o silnik to mam na jego temat takie zdanie:

1. do najcichszych nie należy, zresztą jak większość diesli (porównuje tu również do wcześniej posiadaniej MV6 jeśli chodzi o głośność pracy)

2. Niech parametry cię nie zwiodą, to nie jest samochód do ścigania się z pod świateł, zupełnie inaczej jest na trasie, rewelacja.

3. Samochód ten posiadam od lutego tego roku, też mi się w nim nic nie popsuło. Jedyna usterka która była już przy kupnie to czujnik ciśnienia doładowania. Ale w sumie co w tych silnikach ma się psuć jeśli np. mój jest z rocznika 2003.
  
 
nowe Diesle o bezpośrednim wtrysku nie mają Webasto, tylko podgrzewacz cieczy chłodzacej. Chodzi o to, że te silniki mają zbyt dużą sprawność, i długo się grzeją.

"W tym celu montowany jest seryjnie podgrzewacz napędzany paliwem. Uruchomienie podgrzewacza następuje automatycznie"
  
 
I czegoś nowego się przynajmniej dowiedziałem

Cytat:
"W tym celu montowany jest seryjnie podgrzewacz napędzany paliwem. Uruchomienie podgrzewacza następuje automatycznie"



Z ust mi to wyjąłeś

co zrozumiałem, jako standardowe wyposażenie i właśnie w formie w miarę uniwersalnego webasta, a nie tylko jako opcja i na dodatek uproszczona.

Cytat:
2. Niech parametry cię nie zwiodą, to nie jest samochód do ścigania się z pod świateł, zupełnie inaczej jest na trasie, rewelacja.



Nigdy w mojej karierze kierowcy nie bawiło mnie ruszanie z piskiem kół
Zresztą jakby można kluską tak jeźdić ? to jak profanacja - jest po to aby jeździć dostojnie ale stanowczo
właśnie bardziej zależy mi na możliwościach dynamicznych w czasie jazdy.
W obecnej konfiguracji jaką posiadam (2.0 8V) i bagażach jakie zdarza mi się wozić wyprzedzanie dostarcza czasem emocji pewnie porównywalnych ze skokami na bungee ( rozsmaruję się na zbliżającej przeszkodzie, czy nie )

Cytat:
Przy spokojnej jeździe, włączonym radiu i normalnej rozmowie, człowiek zapomina, że coś tam z przodu się kręci


właśnie o to mi chodzi

Cytat:
jest to ten sam blok co 2,5TD (X25DT) z głowicą 24 zaworową oraz układem zasilającym commonrail. Słyszałem dobre opinie o tym silniku, chociaż dosyć żadko występuje. Co ciekawe to jedyny silnik w omedze do ktorego montowano nową skrzynie automatyczną 5-biegową w której nie wymienia sie oleju (dożywotnio).



Moim zdaniem, podkreślam, to jest moje zdanie:
Automat w omedze, z resztą w jakimkolwiek samochodzie, bardzo chętnie ale tylko nowiutki prosto z salonu, a nie w używanym ( mam dość kosztowne doświadczenia z poprzedniej omegi ).


DZIĘKI WSZYSTKIM ZA WYPOWIEDZI, jak w końcu zmienię auto nie omieszkam się pochwalić

Pozdrawiam
  
 
Głośny na wolnych obrotach (dużo głośniejszy niż benzynowe jednostki) i wyraźnie przenosi drgania na karoserię. Co ciekawe wystarczy minimalnie dodać gazu i doznania są znacznie przyjemniejsze. Powyżej 2500 jest już wyraźnie słyszalny. Bardzo łatwo wchodzi na obroty i chyba bardziej charakterystyką nadaje się do automatu niż do manuala.