Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() adamdn Miłośnik FSO Polonez Atu Plus 1.4 ... Olsztyn / Gdansk | 2006-12-13 23:52:25 Jako ze od dluzszego czasu nie zakladalem zadnego nowego watku nadszedl czas aby to zmienic ![]() Od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem zbudowania komputera centralnego do Poloneza z silnikiem Rovera. Oto zalozenia jakie mialby spelniac: - kontrola wszystkich czujnikow (napiecie z sondy lambda, czujnika polozenia przepustnicy, itp itd) - cyfrowy wskaznik obrotow silnika - pomiar predkosci (wszelkiego rodzaju) - pomiar odleglosci (km sumaryczne, dzienne itd) - szacunkowe zuzycie paliwa - cos jeszcze mialo byc ale wybaczcie zapomnialem ![]() Planowalem zrobic wyswietlanie wszystkiego na ekranie LCD 4x20 ze sterownikiem HD44780, byc moze na Atmedze 128 lub Atmedze8 ze 2 mikroswitche do przelaczania funkcji w petli. Moje mozliwosci jednak bardziej dotycza czesci mechanicznej oraz ukladu niz czesci programowej wiec tu potrzebna bylaby pomoc. Jest ktos wogole chetny na wykombinowanie takiego cudenka? Sam to ja sobie nie poradze. Koszt bedzie stosunkowo znikomy (najdrozszy bedzie LCD - ze 40zl ![]() Pozdrawiam adamdn P.S. Zaznaczam ze jezeli bedzie opracowany uklad to mozna zrobic ladne plytki i rozdysponowac pomiedzy zainteresowanych ![]() [ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2006-12-14 10:01:02 ] [ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-02-01 19:40:43 ] [ powód edycji: Tytuł zmieniałem ] |
![]() Senn_PTK CARO+ 1.8 K16 Warszawa | 2006-12-14 08:14:53 AndrewS robi kompa pokaldowego do swojego 125 1.4 |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2006-12-14 09:33:42 Jose ma bardziej zaawansowane prace ![]() ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
![]() adamdn Miłośnik FSO Polonez Atu Plus 1.4 ... Olsztyn / Gdansk | 2006-12-14 09:35:22 To by ktos udzielil jakis szczegolow no! ![]() ![]() |
![]() Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2006-12-14 10:37:23 To czas na moje 3 grosze.
Wpiszcie w wyszukiwarce numer wtryskiwacza i po kilku kliknięciach znajdziecie jego wydajność. O ile mnie pamięć nie myli wtryskiwacze w poldoroverze mają wydajność jakieś 150ccm (cm^3 na minutę czy jakoś tak). A co z tymi co mają LPG?? RPMy to pikuś czysta matma. Prędkość i droga to albo za pomocą czujnika z GLI (przyznam szczerze że nie wiem jak on działa) albo za pomocą "patentu" z wiatraczka (luk at licznik rowerowy w aucie ![]() MAP jest wbudowany tylko trzeba z niego wciągnąć sygnał (luk at elektroniczny wakuometr). Ale trzebaby przeskalować wartości na jakieś realne. Przydałby się graficzny "słupek" wtedy mielibyśmy elektroniczny wakuometr w formie graficznej ![]() Podobny "słupek" wskazany byłby przy Lambdzie. POzostałe sprawy to praktycznie odpowiednia ilość A/C i interpretacja wyników. Nie ukrywam że z zainteresowaniem będę obserwował postępy prac. |
![]() Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2006-12-14 12:21:44 A wziąłęś poprawkę na przekładnię prędkościomierza i rozmiar opony przy czujniku z GLIsdy?? Może ma to niewielki wpływ ale jednak. to tyle odemnie.
Pomagać za bardzoe nie mam w czym ![]() |
![]() adamdn Miłośnik FSO Polonez Atu Plus 1.4 ... Olsztyn / Gdansk | 2006-12-14 17:10:34 Jezeli chodzi o wykonanie plytek drukowanych to nie widze problemu - jezeli bedzie schemat to ladnie zaprojektuje, wrzuce na laserowke i przeniose sciezki na plytke.
Jezeli chodzi o zaprogramowanie Atmegi to ja takze nie mam kitu ale da sie cos po znajomych pokombinowac ![]() Sprawa ideowo jest rzeczywiscie prosta - tak jak robreg napisal wiekszosc funkcji to zabawa w przeliczanie lub mierzenie. Dodam jeszcze ze pomysl powstal po tym jak jezdzilem tydzien z miernikiem podpietym bezposrednio pod kompa w celu sprawdzenia sondy lambda ![]() ![]() |
![]() jose Miłośnik FSO '73 Warszawa (Las Palmas) | 2006-12-14 22:40:08
A ja mam ![]() ![]() I zupełnie nie rozumiem po co switche. W tej chwili mam wyswietlacz 2*16 i moge jednoczenie wyswietlac 4 parametry (mozna nawet i n*4 przy zastosowaniu przewijania awtomagicznego ![]() |
![]() adamdn Miłośnik FSO Polonez Atu Plus 1.4 ... Olsztyn / Gdansk | 2006-12-14 22:41:55 Mozesz zalaczyc zdjecie jak to wyglada w praktyce?? Bylbym wdzieczny. No i schemacik jakis z listingiem o ile to nie tajemnica ![]() |
![]() jose Miłośnik FSO '73 Warszawa (Las Palmas) | 2006-12-14 22:55:46
W weekend postaram sie cos opracowac. Schemat jest dynamicznie zmienny, ale ogolny zarys tez moge wrzucic. |
![]() AndrewS FSO 125p 1.4 GLI 16V ... Puławy | 2006-12-15 01:09:49 Panowie Panowie chwila zaraz
po co od nowa wszystko wymyslac i sie glowic, jak juz ktos za nas to zrobil ?? malo tego projekt jest w dalszym ciagu poprawiany udoskonalany, sa dodawane kolejne funkcje wersje oprogramowania, miedzy innymi pomiar przyspieszenia, bo o paliwie i temp. wew. zew. nawet nie wspomne, do tego pamiec, zasieg na paliwie w baku i itp reszte sobie sami doczytacie aha napisze ze sa tam poruszane tematy nawet mierzenia LPG, malo tego oprogramowanie tego komputerka pozwala na to, jestem w trakcie lutowania tego komputerka pierwsza wersja byla na malym wysiwetlaczu od noki 5110 teraz jest na sporym kolorowym od simensa s65 jedyny minus tego to dosyc zwarta budowa i najmniejsze elementy SMD np. rezystory 0603 ale z drugiej stronyza to plytka jest bardzo mala procek to na poczatku Analog Devices ADUC816, teraz jego brat ADUC836 oczywiscie SMD kalibracja tego jest banalna nie trzeba znac zadnych wydajnosci wtryskiwaczy itp. do rovera potrzebny jest tylko czujnik predkosci jazdy, ale to chyba nie problem programowanie procka tez jest proste i opisane zreszta co ja tu bede gledzil sami poczytajcie watek jest dlugi, ale zanim ktos zacznie ten uklad robic musi go przeczytac calego !! komp byl opisany pierwsza czesc w Elektronice Praktycznej wrzesien 2005 Forum EP |
![]() adamdn Miłośnik FSO Polonez Atu Plus 1.4 ... Olsztyn / Gdansk | 2006-12-15 01:28:32 Taki minus to nie minus - 7W lutownica i jedziesz nawet 0603. Co ja sie nie wymienialem w telefonach... ![]() ![]() Osobiscie wolalbym wyswietlac wszystko na wierszowym wysokokontrastowym LCD niz na malym, niezbyt czytelnym LCD z Siemensa. Ale jak czegos nie opracujemy to trzeba bedzie sie skonic do propozycji AnderwSa ![]() |
![]() AndrewS FSO 125p 1.4 GLI 16V ... Puławy | 2006-12-15 01:50:10 w podanym watku sa fotki zrobionych juz kompow
a na ostatniej zakladce lub przed statniej, autor umiescil zdjecie z tym kolorowym S65 jest tez temat wysylania tego po RS2... to jak dobrze pamietam, dla tych co chca zastosowac inny wyswietlacz ale wtedy potrzebne sa jakies sterowniki cy cus naprawde polecam przeczytanie calego watku jest tam sporo informacji co do kosztow to 220 zl to cena podana ze tak powiem z gornej polki, kwota wliczala np. procek w sklepie ktory kosztuje ok 75 zl oczywicie mozna kupic taniej, ale niestety pewnie sa to sample kolesie dostali probki za darmo, a potem nimi handluja ![]() ![]() zdaje mi sie ze cene mozna spokojnie zbic o polowe, jesli jeszcze podzielimy liczbe rezystorow sprzedawanaych po np. 100szt. w TME |
![]() adamdn Miłośnik FSO Polonez Atu Plus 1.4 ... Olsztyn / Gdansk | 2006-12-15 01:59:48 Czyli trzeba sie na forum zarejestrowac - anonimowy uzytkownik nie ma podgladu fotek ani zalacznikow ![]() |
![]() jose Miłośnik FSO '73 Warszawa (Las Palmas) | 2006-12-15 08:10:28 Niewątpliwym plusem mojej koncepcji są koszty (AT8 - 3,30 lub AT16 - 10 pln ![]() Zrobić mozna wszystko i na kazdą platformę - kwestia oprogramowania tego. A poza tym wykonanie czego s od zera ma jeszcze jedną zaletę - własna satysfakcja ![]() |
![]() philips Miłośnik FSO Caro '95 / 125 '74 Mikołów | 2006-12-15 09:21:12 To i ja coś napisze bo z taką zabawką prawie dwa lata się męczyłem. Pomiar otwarcia wtryskiwacza można zrobić używając bramki EX-OR i sterując ją prockiem możemy uzyskiwać przerwanie od każdej zmiany stanu wtryskiwacza a w przerwaniu je identyfikować i zamknięcie wtrysku olewać a mierzyć tylko czas otwarcia. Ja zrobiłem to Atmelu AT89S52.
Co do waszych pomysłów to jak liczycie zasięg na baku? Czy podczas tankowania wprowadzacie ilość zatankowanego paliwa czy łączycie się z pływakiem? |
![]() AndrewS FSO 125p 1.4 GLI 16V ... Puławy | 2006-12-15 12:56:03 oczywiscie ze jest ogromna satysfakcja jak sie zlozy cos samemu
Procek ADUC836 kosztowal na allegro 14 zl teraz nie widze pewnie im sie sample skonczyly ![]() ale jesli chcecie robic od nowa to temu projektowi trzeba poswiecic sporo czasu dodatkowo trzeba umiec napisac program do niego i tez go testowac i udoskonalac co do pliwa w baku, to sa wyjscia z procka do podpiecia tego, ale autor tego nie testowal kazdy samochod ma inne wartosci pozatym plywak w poldku dosc znacznie sie buja wiec wskazania pewnie caly czas by sie zmienialy na dzien dzisiejszy wartosc paliwa wprowadza sie przy tankowaniu ale furtka do zabawy istnieje a tak wyglada glowny ekran tego kompa ![]() |