Wymiana płynu w chłodnicy ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie. tak jak w temacie chciałbym zapytac jak wymienić płyn w chodnicy mojego MK6. Nigdzie na forum nie znalazlem odpowiedzi jak sie spuszcza stary płyn, słyszałem ze trzeba z chłodnicy i z silnika ... nie mam pojecia jak i ile tego płynu należy wlać. Kiedys słyszałem także o tym ze miesza sie płyn z wodą destylowaną ?? Z góry dziękuje za odpowiedz. Pozdrawiam
  
 
1.odkrecasz korek o zbiorniczka wyrównawczego
2. dajesz regulacje nawiewu na cieplo
3. odkrecasz korek w chlodnicy po lewej stronie na dole patrzac od silnika
4. dzieki ptk3 plyn splynie.
5. zakrecasz korek
6. zalewasz płyn w zbiorniczek
7. odpalasz autko i sie odpowietrza układ
8 wrazie jak bys musial dolac jeszcze plynu poczekaj az silnik ostygnie. Wogole spuszczaj na zimnym
  
 
Miesza z wodą ? To chyba koncentrat. Bo płyn to jest gotowy do użycia. A co do spuszczania to odłączasz rurę od chłodnicy na dole i po sprawie. Ja do rozrzutnych nie należę to wsadziłem próbkę płynu do zamrażalnika (-22 stopnie) i jak sie nie krystalizuje to wymiany olewam. Hej !!!
  
 
Dzieki panowie. Ale teraz tak jeszcze raz czyli na wyłączonym zimnym silniku spuszczam płyn a jak juz zakrtece korek i naleje nowego p[łynu to nie nakrecam nakretki na zbiorniczku tylko odpalam auto na odkręconym tak ?? i po jakim czasi zakręcić?? Nie wiem czy dobrze wszytsko zrozumiałem ??
  
 
jak spuszczasz z chłodnicy tylko to ci zleci tylko polowa płynu druga połowa zostaje w bloku silnika za pompą
musisz jeszcz spuscic z silnika np w 1.8 masz srube obok miarki oleju na dole po prawej patrząc od przodu chyba na klucz 14
  
 
Matys318 - nie trzeba przekrecac pokretla nawiewu - to nie ma znaczenia - obiegu w nagrzewnicy nie da sie zamknac...

co do odpowietrzenia - niech sie zagrzeje dobrze, jak ze zbiorniczka przestne ubywac plynu to znak ze odpowietrzone. mozesz ewentualnie sprawdic jeszcze stan po jakims odcinku jazdy...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Cytat:
2006-12-14 20:30:38, zenq pisze:
Matys318 - nie trzeba przekrecac pokretla nawiewu - to nie ma znaczenia - obiegu w nagrzewnicy nie da sie zamknac... co do odpowietrzenia - niech sie zagrzeje dobrze, jak ze zbiorniczka przestne ubywac plynu to znak ze odpowietrzone. mozesz ewentualnie sprawdic jeszcze stan po jakims odcinku jazdy...



ahhh nawet gdzies tu czytałem ze tak sie robi no coz ale i tak zima wiec przekrecone pewnie i tak bylo
  
 
Panowie za cholere nie moge znależć tej śruby w silniku do spuszczenia tego płynu. Może mi ktos napisać w którym miejscu dokładnie się ona mieści. Z góry dziękuje. Pozdrawiam
  
 
W 1.4 MK$ NA DOLE CHŁODNICY NAPRZECIWKO SKRZYNI
JEST KOREK SAPUSTOWY
  
 
Korek w chłodnicy wiem gdzie jest ale jest jeszcze jeden w silniku podobno którym tez trzeba spuścić ??
  
 
Cytat:
2006-12-16 15:14:15, DarekSlim pisze:
Korek w chłodnicy wiem gdzie jest ale jest jeszcze jeden w silniku podobno którym tez trzeba spuścić ??

No właśnie,a gdzie jest korek spustowy w bloku w silniku 1,6 105KM ? Pozdrawiam
  
 
ja tez jakos nie moglem u siebie znalezc tego zaworku spustowego, a ze nie chcialo mi sie dlugo szukac to odczepilem wezyk na dole chlodnicy
  
 
dotyczy silnika 1.6 i 1.8 16 V
Opróżnianie

Otworzyć ostrożnie korek zbiornika wyrównawczego w celu obniżenia ciśnienia w układzie chłodzenia.

Wykręcić dwa korki spustu cieczy chłodzącej, usytuowane w dolnej części chłodnicy (rys. 2.43A) oraz w kadłubie silnika obok koła zamachowego (rys. 2.43B) i zebrać wypływającąciecz chłodzącą do podstawionego uprzednio pod przednią część samochodu naczynia o odpowiedniej pojemności.

Po spłynięciu całej cieczy chłodzącej zakręcić korki spustowe.


coś mi z fotka nie wyszło ale jest w profilu !!!!1

[ wiadomość edytowana przez: MRWTDi dnia 2006-12-16 19:01:31 ]