MotoNews.pl
  

Klakson....i krotkie pytanko...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Moj klaksonu nie slychac nawet jak sie poloze pod samochodem wymyslilem sobie ze kupie sobie takowy z allegro...o dzwieku TIR-owego klaksonu. I tera zmoje pytanie..czy moge cos takiego w naszym autku zamontowac..nie bedzie problemu z przegladam rejestracyjnym?
dzieki
  
 
Oprócz normalnego klaksonu mam zamontowane trąby w ilości 5 sztuk tuż przy nosku. NIemniej jednak jest to DODATKOWY sygnał dźwiękowy, więc obawiam się, iż na przeglądzie wymaganym jest klakson tradycyjny. Co nieoznacza, by nie można zamontować dodatkowego gadżetu.
P.S. poza tym na ostatnim przeglądzie o mały włos Pan niepodbiłby mi papierów, bo zwykły klakson się najzwyczajniej w świecie schrzanił i nie działał. Więc zagrałam typową blondynkę, że to niemożliwe i że wczoraj jeszcze działał. Udało się.


[ wiadomość edytowana przez: Kiniusia dnia 2006-12-15 08:04:19 ]
  
 
No ale nie każdy jest blondynką jak Kinga

"Art. 96a. § 1. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, posiada w pojeździe urządzenia stanowiące obowiązkowe wyposażenie pojazdu uprzywilejowanego w ruchu, wysyłające sygnały świetlne w postaci niebieskich lub czerwonych świateł błyskowych albo sygnał dźwiękowy o zmiennym tonie, a także elementy oznakowania w postaci napisów, podlega karze grzywny.

Czyli Kodeks nie mówi o głośności sygnału, a jedynie o zakazie tonu zmiennego jak w pojazdach uprzywilejowanych.
A co z napisami

  
 
Cytat:
2006-12-15 08:21:23, Andrzei pisze:
... A co z napisami



o rany! ...s tego wynika iż że od ładnych paru lat jeżdzę nielegalnie wozami z klubową naklejką !! .......o tych co hulają autem "oreklamowanym" to już nie piszem nawet bo to kryminalisty som !!


w naszym kochanym acz coraz bardziej chorym kraju...ABSURD goni ABSURD
  
 
Boguś to nie tak. W tym co napisał Andrzej, wyraźnie mówi się o pojeździe uprzywilejowanym i oznaczeniach / sygnałach przysługujących tylko takim pojazdom. Nie słyszałem, żeby nasza naklejka nas w jakiś sposób uprzywilejowała (nier licząc klubowego wp..).

Co do meritumu, myslę, że trzeba by sięgnąć do jakiegoś innego przepisu który okresla np. dopuszczalna głośność sygnału w dB. Bo w zasadzie "wielotrąbowy" sygnał, przy ustwaieniu jednoczesnego trąbienia na wszystkich trąbach, nie łąmie żadnych przepisów z wyjątkiem ew. głośności. Nie podejrzewam, żeby gdzies w przepisach stało czy klakson ma dawać wysokie C czy niskie D i w której oktawie
  
 
Cytat:
2006-12-15 13:20:49, Navi pisze:
Nie podejrzewam, żeby gdzies w przepisach stało czy klakson ma dawać wysokie C czy niskie D i w której oktawie


Ano jest w przepisach wykonawczych dla Stacji Kontroli Pojazdów

Kontrola poziomu dźwięku sygnału dźwiękowego

Zakres kontroli
§ 12. Pełny zakres kontroli jest taki sam jak określony w § 1.

Kontrola organoleptyczna (I etap)

§ 13. 1. Kontrola polega na organoleptycznym sprawdzeniu sygnału dźwiękowego pojazdu i ocenie jego stanu technicznego, a następnie subiektywnej ocenie poziomu dźwięku przez osobę prowadzącą badanie w warunkach określonych w § 2 ust. 1.
2. Niedopuszczalne są:
1) wyraźnie zauważalna nieciągłość działania sygnału,
2) wyraźnie zauważalne zmiany tonacji sygnału,
3) wyraźnie mniejszy poziom dźwięku od wymaganego, oceniony subiektywnie.
3. W wypadku negatywnej oceny, według ust. 2 pkt 3, pojazd należy poddać II etapowi kontroli, tj. pomiarowi poziomu dźwięku na postoju.

Pomiar poziomu dźwięku
Warunki pomiaru

§ 14. Warunki pomiaru powinny być zgodne z wymaganiami § 4-6.

Ustawienie mikrofonu

§ 15. Mikrofon pomiarowy powinien być umieszczony w podłużnej płaszczyźnie symetrii pojazdu na wysokości od 0,5 m do 1,5 m nad powierzchnią obszaru pomiarowego, w odległości 3 m od przedniego obrysu pojazdu (rys. 3 załącznika do instrukcji).

Wykonanie pomiarów

§ 16. 1. Kontrola polega na pomiarze poziomu sygnału dźwiękowego przyrządem na krzywej korekcyjnej A i dla stałej czasowej miernika F (Fast - szybko).
2. W wypadku sygnału zasilanego prądem stałym (akumulator) pomiar należy wykonać przy unieruchomionym silniku pojazdu.
3. Pomiar powinien być przeprowadzony w drodze wyznaczenia największej wartości poziomu dźwięku w zakresie wysokości określonym w § 15.


Ocena wyników

§ 17. Niedopuszczalne jest, aby zmierzona wartość poziomu dźwiękowego była mniejsza niż wielkości ustalone odpowiednio w § 10 ust. 1 pkt 5 i w § 44 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia.


6) w sygnał dźwiękowy o ciągłym i nieprzeraźliwym tonie, o poziomie dźwięku mierzonym podczas postoju pojazdu z odległości 3 m, nie mniejszym niż:
a) 87 dB (A) - w odniesieniu do motocykla,
b) 96 dB (A) - w odniesieniu do pozostałych pojazdów;[/i]




Trochę przydługo ale wszystko jasne ?
  
 
Jednym słowem sygnał może być dowonie głośny , byle był w jednostajnej tonacji i nie cichszy 96dB

  
 
Cytat:
2006-12-18 07:34:09, kisztan pisze:
Jednym słowem sygnał może być dowonie głośny , byle był w jednostajnej tonacji i nie cichszy 96dB


Druga część zdania się zgadza, ale przepis mówi też o nieprzeraźliwym tonie.
Ale co to już konkretnie oznacza, tego przepis nie reguluje.
Zależy chyba od ucha diagnosty