Jak zmniejszyć zuzycie paliwa w 1.8 TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam jest jakiś sposub zmniejszenia zurzycia paliwa w diselku
pali mi około 6 a chciałbym coś wykombinowac zeby sciągał 4 moze byc bardziej mułowaty
  
 
6 to chyba jeszcze nie tak zle Kraza opinie, ze jesli bedzie sie zmienialo biegi ponizej 2,500 obr/min, czyli progu, w ktorym wlacza sie sprezarka, to bedzie mniej palil. Moj 1.8 TD jednak tego nie potwierdza. POwiem wiecej, jezdzac w okolicach 2,800- 3,000 pali najmniej. Wtedy najefektywniej wykorzystywany jest moment obrotowy, a sprezarka pomaga silnikowi ciagnac samochod. No ale ilu ludzi tyle opinii

Pozdrawiam!
  
 
4 litry raczej nieosiągalne!
Minimalnie mozna zmniejszyc spalanie wymiwniając wszystkie filtry tj.powietrza, paliwa. Tankować dobrej jakości paliwo, no i troche słabiej przyciskać pedał gazu. Wystepują również magnetyzery to ponoć cos tam daje.
  
 
Cytat:
2006-12-15 16:57:47, MRWTDi pisze:
witam jest jakiś sposub zmniejszenia zurzycia paliwa w diselku pali mi około 6 a chciałbym coś wykombinowac zeby sciągał 4 moze byc bardziej mułowaty



zamienić na KLIK
  
 
Cytat:
2006-12-15 17:18:30, KAMILA_Z_USTRONIA pisze:
zamienić na KLIK



jak by ktos chciał sie zamienić bez dopałty to czemu nie
  
 
poszukaj wątekDarmcdomanaon to zrobił za małą kase
  
 
To jeszcze możesz zamienić swoje ,,1.8TDI czarny ,,na zwykłe D
będzie wolniej (mniej mocy) , ale mniej spali ON !!
i pewnikiem nie będziesz musiał dopłacać !
  
 
Cytat:
2006-12-15 17:40:31, KAMILA_Z_USTRONIA pisze:
To jeszcze możesz zamienić swoje ,,1.8TDI czarny ,,na zwykłe D będzie wolniej (mniej mocy) , ale mniej spali ON !! i pewnikiem nie będziesz musiał dopłacać !

całe 0,5-1l mniej ale wrażenia z wyprzedzana---bezcenne.
  
 
1) Niekrec silnika na wysokie oboty.
2) Niewciskaj gazu do dechy.
3) Max 90/h
  
 
Po wyczyszczeniu wszystkich zlaczek elektrycznych, zalozeniu nowego termostatu oraz oslony pod silnik nagle moj MK7 TD pali mniej niz MK7 1.8D mojego ojca. Bez problemu schodze ponizej 5L, przy spokojnej jezdzie nawet w okolice 4.5-4.6L. No, tyle ze 30KM pod maska wiecej czeka u mnie cierpliwie na wcisniecie gazu i jak zachodzi potrzeba to wyrywaja do przodu
W 1.8D nie zejdziesz ponizej 4 litrow, nie ma takiej mozliwosci. Moj ojciec z pasja probuje, ale nawet przy anemicznej jedzie mu sie nie udalo zejsc ponizej 4.3L. Tylko, ze wtedy to juz nie jest jazda samochodem a procesja

TD jest najefektywniejszy energetycznie w punkcie maksymalnego momentu obrotowego, czyli 2000 obrotow, co daje na 5 biegu rowno 80km/h. Oczywiscie, tak sie nie da jechac w trasie Jedzie sie po prostu tyle ile trzeba i tyle.
Hamujac silnikem, albo zwalniajac, pozwalam mu schodzic z obrotami do 1500 obrotow, jesli jest rowno albo zjezdzam z gorki, to da sie delikatnie z takiej predkosci przyspieszyc. Jesli spadaja obroty nizej to po prostu redukuje do 4 biegu, tak aby z obrotami byc w granicy 2000.


[ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2006-12-15 18:26:07 ]
  
 
One własnie w okolicy 2000 ladnie chodza.
Ja lubie pojecgac i ciagne czesto do 4500 i dochodze do 10l/100km
w miescie malymi kawalkami. Termostat a o ktorym mowicie? Ten od zwiekszonej dawki minimalnej biegu jalewego - takie "ssanie" powiedzmy to w lato mi działało a teraz linka jest luzna.
A co ciekawe nie mam tego korektora biegu wstecznego (3 linka). Takiego kupiłem.
Cos jeszcze mam zwalone bo na 1 i 2 to jest mul jak autobus miejski stary a na 3 i 4 ma najlepszego kopa, ciekawe co?
Co do tematu wątku to nie widze raczej mozliwosci zejscia nizej.
W trasie latem spalił mi około 5,7/100 i ja sie cieszyłem.
  
 
Miałem 6 lat TD i powiem tak: jeśli na trasie jest 5,5 a w mieście 6,6 - 7.0 to jest ... REWELACJA!!!
W końcu 90 kucy musi czymś się żywić.
jeździć, cieszyć się, nie narzekać!
  
 
Jazda wozem w granicach 2300-3500 obr,jest ekonomiczna,wszystko skupia się na sposobie jazdy czyli ostre wciskanie gazu kręcenie silnika do 4500 obr nie jest juz ekonomiczne.Podstawa w tych samochodach czyste filtry i dobre paliwo.Ja mam 1.8 td kombi 90km 1998r,jeżdżę ok 60 000-70 000 km w roku spalanie do 6.5l jazda mieszana miasto trasa itp,prędkości na autostradzie(jeśli można je tak nazywać)do 200km/h,ok 1000-1150km na baku.Akurat jazda z prędkością 90km/h na 5 biegu nie jest ekonomiczna w tym samochodzie jak wcześniej napisano jest to prędkość przy której nie prędkość obrotowa silnika jest poniżej 2000 obr.sprężarka jeszcze nie jest zaprzęgnięta do pracy.
  
 
Dodam cos od siebie, co jeszcze tu nie padlo:

wywal wszystko z bagaznika (narzedzia, zapas, smieci), wywal tylna kanape itp., wszystkie wygluszenia slowem zmniejsz wage.

zaloz wezsze opony, najlepiej z napisem fuel saver (cos kolo 155 szerokosci max)

pobaw sie z blachami, zeby szczeliny byly jak najmniejsze, zeby nic nie wystawalo poza obrys itp.

Wylacz wszystko co pobiera prad (swiatla, radio, nadmuch itp.)

To chyba tyle.

A ja nadal bede jezdzil na oponach 195, ze wszystkimi smieciami w bagazniku i wlaczana klima, radiem itp. Do tego dosc mocno wciskajac gaz. Dlaczego? Bo to na prawde nie uczyni mnie bogatszym jak zaoszczedze te dwa litry paliwa... a ile wiecej przyjemnosci z zycia...

Jak spala mi 7 na trasie to sie ciesze Ale ograniczeniem predkosci jest dla mnie v-max okolo 180...
  
 
najlepiej postawic na parkingu i nie ruszac...
  
 
Cytat:
2006-12-15 23:42:39, BUGZ pisze:
najlepiej postawic na parkingu i nie ruszac...



buehehehe
  
 
mozesz obnizysz lekko i to minimalnie,,,,koszty,,,tzn,,,tankowac BIO-DIESLA
  
 
Równie dobrze można wlać opał
  
 
Cytat:
2006-12-15 23:37:01, Kodem_PL pisze:
... A ja nadal bede jezdzil na oponach 195, ze wszystkimi smieciami w bagazniku i wlaczana klima, radiem itp. Do tego dosc mocno wciskajac gaz. Dlaczego? Bo to na prawde nie uczyni mnie bogatszym jak zaoszczedze te dwa litry paliwa... a ile wiecej przyjemnosci z zycia... Jak spala mi 7 na trasie to sie ciesze Ale ograniczeniem predkosci jest dla mnie v-max okolo 180...



True , ... 4 litry to chyba nie osiągalne, mi pali jakieś 7,5, ale jak powiedział kolega Kodem_PL - trzeba mieć przyjemność z jazdy .

Pozdrawiam.
  
 
polecam nie wciskac za duzo gazu o ile to mozliwe dobrze zmieniac biegi nie szarzowac nie tankowac do pelna bo to ok 50 litrow =50 kg czyli jedna ladna kobitka na tylnim siedzeniu polowa baku to max jezeli na jazde po miescie chyba ze na trase to niestety do pelna lae taK to wystarczy polowa nawet mniej. A najlepiej to zmienic srodek lokomocji autobus albo pchac samochod wyjaczony to duze zaoszczedzanie tylko kogos do pchania by sie przydalo