Krokowiec wymieniony i co ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
hej wymieniłem silniczek krokowy hyundai lantra 1.6 DOHC 16 V bo skakały obroty na benzynie do 1500 itp. na gazie były podwyższone

zakupiłem wymieniłem i co ??

na gazie jak zapalam to gaśnie


a na benie było dobrze 800 sie trzymało i przejechałem jakiś 1 km i podobnie jak na gazie gasnie silnik !!


po ponownych próbach zapalenia samomchód gaśnie i na LPG i na benzynie ??

zresetować komputer czy co sie stało ??

może silniczek znowu zdechł

pomocy ??
  
 
Adaptacja obrotów tak jak podaje manual service i bedzie dobrze... niestety nie wiem jak to jest dla lantry...poszukaj na forum Mitsumaniaki.com
  
 
odpalić silnik niech popracuje ok 10 minut bez zmian obrotów obciążeń itd. wszystkie odbiorniki wyłączone a koła na wprost, nie dotykaj przez ten czas gazu
  
 
wyszedłem rano do samochodu zapaliłem jak kazaliście i chodził jakies 2 minutki i zgasł ;/

po ponownym uruchomieniu zapala i gaśnie i echoo

wyjołem kleme z aku poczekałem założyłem i bez zmian jak go zapalam czasem skazówka podskoczy do 3000-3500 zapala chodzi 3 sekundy i obroty spadają i gaśnie

co jest nie tak ??

o wy na to ??
  
 
Jestes pewien ze krokowy ktory zalozyles jest ok.? Jesli objawy sa dokladnie takie same, to moze kwestia inna? Kiedys ja sie bawilem tym tematem u siebie. Na Twoim miejscu sprawdzilbym czyjnik temp na bloku, tzn moze nie sam czujnik, ale czy sygnal z niego trafia do ecu. Ja testowo odpialem calkiem kiedys wtyczke od tego czujnika i moglem zajechal akumulator, nie odpalal. Moze u Ciebie jest cos z tym?
  
 
oj nie czytacie dokłądnie !!

obroty sie poprawiły !!! sa na takim poziomie jak powiny ale po założeniu silniczka krokowego i przejechaniu dystansu 1 km zaczoł samochód gasnąć na benzynie na PG od początku gasł !!

pisaliscie o nauczeniu samochodu wolnych obrotów to też próbuje zrobic i klapa zdycha po odpaleniu, zapala obroty spadają aż samochód gasnie i klapa !!
  
 
oznacza to że masz źle ustawione wolne obroty na przepustnicy. czeka cię wizyta w aso (bo moło gdzie maja komputer aby podłączyć lantrę) i ustawienie. Jeżeli silnik krokowy był by walnięty, wtedy obroty na postoju wynosiły by 800 lub i tylko więcej. jeżeli jest mniej oznacza to że jest albo źle ustawiony neutralny kąt otwarcia przpustnicy.
  
 
a udało mi sie ustawic obroty na benzynie podkrecajac śrubka na pokrywie silnika bo gasł w trakcie jazdy a teraz jest wporządku

zas na gazie to wogóle nic zapalam i obroty spadaja i gaśnie przy gazowaniu wsio chodzi ale jak spuszcze noge z gazu to gaśnie obroty spadają i klapa !!

wiec ustawienia obrotów na gazie chyba zostają tylko wiec co sądzicie samemu nie dm rady co ??
  
 
Jeżeli kręciłeś śróbką tak na oko, to masz teraz wielki problem.
Będziesz miał cyrki z obrotami na zimnym silniku i w czasie jazdy.
Jeśli chodzi o obroty na gazie to ich się nie reguluje, gaz dostosowuje się do ustawień benzyny. Jeżeli na gazie obroty spadają i gaśnie oznacza to ze musisz gaz wyregulować - mieszankę na biegu jałowym. Ale nie bierz się za to zanim nie ustawisz porządnie obrotów tą sróbką na przepustnicy na benzynie.
  
 
czyli co sugerujesz najlepiej uderzyc gdzieś na regulacje obrotów ??

do jakiegoś "majstra"

tak chyba bedzie najlepiej i najbezpieczniej
  
 
zdecydowanie.ja już to przerabialem i mimo wiedzy dokładnej jak to zrobić nie zestroiłem obrotów samemu. Ten ECU ma zabezpieczenie i przełącza się w tryb serwisowy niezbędny do wyregulowania obrotów dopiero po podłączeniu zewnętrzxnego komputera.
  
 
a jeszcze o jedno spytam regulacja obrotów i na benie i na lpg ile bedzie mnie kosztowała ???

już sie boje odpowiedzi ;/;/;/
  
 
kolego,

prosta sprawa, jeżeli masz sprawny silniczek krokowy (zmierzyłeś go? otworzyłeś i wiesz że chodzi bez zacięć? bo pewnie nie kupiłeś nowego w ASO za 1200 PLN) i sprawny czujnik temperatury cieczy chłodzącej (omomierz do ręki i kierunek obudowa termostatu - tam go znajdziesz) i sprawne ECU.
Zakładając, że Ty trzy elementy masz sprawne: rozgrzewasz motor (aż załączy Ci się wiatrak na chłodnicy), odłączasz wtyczkę od krokowca (wszystko na włączonym silniku i na Pb, bo LPG osobny problem), bierzesz krzyżaka i kręcisz śrubą na przepustnicy aż uzyskasz 800 rpm. Następnie wyłączasz silnik, zdejmujesz klemę '-' z ako, czekasz ze 30 sek. i podłączasz klemę zpowrotem, podłączasz również wtyczkę do krokowca. Wsiadasz do samochodu, odpalasz, przejeżdzasz parę kilometrów (choć możesz równie dobrze stać na parkingu, ale po co) i gotowe.

JEŻELI SAMOCHÓD BĘDZIE PRAWIDŁOWO ZACHOWYWAĆ SIĘ NA BENZYNIE, DOPIERO MOŻESZ ZAJĄĆ SIĘ LPG ( "śrubkowa" regulacja parownika, komputer LPG ).

Lantra jest stosunkowo prostym samochodem i nie ma tam cudów, jeżeli elementy odpowiedzialne za utrzymanie obrotów są sprawne to musi wszystko chodzić jak w zegarku, żadne ASO, żadne komputery - zwykły omomierz będzie Twoim największym wydatkiem

Koszt regulacji instalacji gazowej (badanie składu mieszanki w czasie jazdy) z wymianą filtra gazu to ok. 30 PLN.

Powodzenia
  
 
Popieram i polecam tą stronke.
regulacje i inne
Wejdz w dane regulacyjno naprawcze i tam poczytaj.....

[ wiadomość edytowana przez: Tomasz1023 dnia 2006-12-16 21:22:01 ]
  
 
e-gen, nie ma tak łatwo. w ten sposób nie wyregulujesz nic. bierz pod uwagę ze jak odłączysz silniczek krokowy on może się zatrzymać w różnej pozycji! jeżeli będzie otwarty choć o 1-2 kroki to wtedy możesz sobie kręcić śróbka i nic nie wykręcisz!! Pozatym bierz pod uwagę ze zmienia się kąt zapłonu i obroty od tego też zależą.
Już próbowałem u siebie i dupa, pozatym te wszystkie rady z hmc service też do niczego się nie nadają. Bo komputer nie ustawi silnika krokowego i zapłonu na 0 mimo mostkowania przewodu regulacyjnego bez sygnału z komputera zewnętrznego.
  
 
Podałem receptę która zadziałała u mnie i dwóch moich kumpli.
Zasadniczo przy rozgrzanym silniku krowy całkowicie zamyka przepływ powietrza - w tej sytuacji powietrze do cylindrów dostaje się wyłącznie przez by-pass który reguluje się śrubką na przepustnicy. Jeżeli są wątpliwości czy krokowiec całkowicie domknął przepływ powietrza to można zdjąć dekiel z krokowca i "manulanie" go wysunąć
  
 
Cytat:
Zasadniczo przy rozgrzanym silniku krowy całkowicie zamyka przepływ powietrza


Jeżeli bypass jest zbyt skręcony to nawet na jałowym biegu bez obciążenia krokowy będzie otwierał się na kilka kroków.
Można zrobic coś takiego jak napisałes ze wykręcić krokowca i wkręcić maksymalnie rolkę w nim, albo teoretycznie jeżeli zaczniesz odkręcać tą sróbkę bypas do tego stopnia że obroty zaczą rosnać ponad 1000 o/m wtedy krokowy powinien się zamknąć i jak wówczas odłączysz wtyczkę będzie on zamknięty i wtedy można próbować regulować.
To powinno zadziałać przynajmniej w teorii.
  
 
nos mi mówi że kolega kaczmarkus ma albo na max skręconą śrubkę w przepustnicy do regulacji, albo ma ten by-pass dokładnie zawalony syfem.
  
 
jak ja u siebie kombinowałem z regulacją obrotów to mimo wkręcenia śróby regulacyjnej bypassu do samego końca silnik i tak utrzymywał 800obr/min dzięki silnikowi krokowemu zarówno na PB jak i LPG. jeżeli na benzynie obroty trzyma to na gazie nie ma siły też musi być ok. Chyba że nie dość że sróba regulacyjna jest na maxa skręcona to przepływ kanałem przez silnik krokowy musi być całkiem nieźle zalepiony.
  
 
Cytat:
2006-12-17 11:39:58, damian-k pisze:
e-gen, nie ma tak łatwo. w ten sposób nie wyregulujesz nic. bierz pod uwagę ze jak odłączysz silniczek krokowy on może się zatrzymać w różnej pozycji! jeżeli będzie otwarty choć o 1-2 kroki to wtedy możesz sobie kręcić śróbka i nic nie wykręcisz!!



Ale z tego co wiem to po ok 15sek silnik krokowy cofa sie do pozycji zerowej czyli chowa sie maksymalnie. i wtedy mozna go odlaczyc i odpalic i regulowac. Moze sie myle ale u mnie w sonacie tak jest i sam tak ustawialem na oko i duzo sie nie pomylilem. Teraz mam palmtopa podlaczonego do auta i musialem tylko troszke dokladniej podregolowac.
Pozdr