MotoNews.pl
  

HELP... krokowiec/sonda/lewe powietrze? :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ponownie...
Na poczatek zaznacze, ze przeczytel juz archiwum. Ale chcialbym sie zapytac w skali 1-10 jak brudny jest moj krokowiec? Probowalem go czyscic, ale efekt widac




Na kompie gazu pokazal blad sondy "uboga".



Juz szukalem nowej sondy, ale przypomnialem sobie o krokowcu. Przeciez jesli przepuszcza powietrze to sonda tez bedzie miala bledne odczyty. Jak byl blad na kompie to sonda podawala te sama wartosc i attuator stal. Jak skasowalem bald sonda ruszyla i attuator pracuje, ale w zakresie 51-65 krokow, mimo, ze ma ustawione wyjsciowo 76

A problem polega na zbyt wysokich obrotach. Ostatnie dni to obroty ok.2-2,5tys, dopiero jak zdusze (na biegu) albo po dluzszym czasi spadaja. Bez znaczenia czy cieply czy zimny. Na PB dużo lepiej, ale po "czyszczeniu" chyba zaczal telepac na wolnych (b.delikatnie).
Dzis probowalem czyscic krokowca, ale jest chyba jeszcze gorzej.
Przeplywka ok. napiecie na wolnych ok.0,5v (czli w normie 0,3-0,7v).

A moze bierze lewe powietrze przy laczeniu przeplywki z klapka natywybuchowa? Tylko przez 1/2 roku bylo dobrze...


I teraz pytanie KROKOWIEC czy jednak SONDA? Bo nie chcialbym niepotrzebnie kasy wywalac
Moze ktos ma niepotrzebnego krokowca, aby mogl na chwile podmienic?

[ wiadomość edytowana przez: chevy01 dnia 2006-12-16 17:39:05 ]
  
 
krokowy w tej skali zasłużył na 11
Kup spray do czyszczenia gaźników (około 15zł)
Ja takowym czyściłem i wygląda jak nowy, wygryzło wszystko, rdzę, brud, no cycuś glancuś
Zaopatrz się w uszczelkę pod krokowca bo stara będzie na śmietnik.
Z obrotami miałem to samo a po wyczyszczeniu krokowego idealnie
Pozdrawiam!
  
 
jak wymienisz sonde dalej bedzie to samo .........
nie klikaj jak wściekła wiewóra w tym gazie.
nie wiem dlaczego masz właczona samodiagnoze, z tego co wiem zawsze sie to wylącza ze względu na częste łapanie fałszywych błędów,ponadto jak namieszałeś w typie emulacji to błąd złapał komp od benzyny , ten błąd na bank sam nie zniknie , miałem to samo jak tez klikałem w ten gaz jak wściekły,
jedz do dobrego gaziarza od elpi . potem do aso , gosc sie zdziwił że mimo tego że nie mam techa wiedziałem który bład jest
po tej całej operacji juz jest ok i sonda sie uzdrowiła zrób porzadek z ustawieniami zanim wymienisz sonde
howk
  
 
Krokowy jest rozbieralny, więc go rozbierz,dokładnie wyczyśc, u mnie był taki syf, chociaz obroty nie skakały, ale po wyczyśzczeniu jest lepiej.
  
 
Cytat:
Kup spray do czyszczenia gaźników



pamietasz jak to sie nazywalo?
  
 
Cytat:
nie wiem dlaczego masz właczona samodiagnoze, z tego co wiem zawsze sie to wylącza ze względu na częste łapanie fałszywych błędów,ponadto jak namieszałeś w typie emulacji to błąd złapał komp od benzyny ,



wlasnie typu emulacji nie ruszam. ustawiam tylko prametry glownie zwiazane z krokowcem, cut-offem, temp. itp.
a samodiagnoza niech bedzie wlaczona bo zawsze to jakies info, ze cos nie tak sie dzieje...
  
 
Cytat:
2006-12-17 12:24:05, marco11 pisze:
Krokowy jest rozbieralny, więc go rozbierz,dokładnie wyczyśc, u mnie był taki syf, chociaz obroty nie skakały, ale po wyczyśzczeniu jest lepiej.



a jak go jeszcze bradziej rozebrac niz to co na fotkach? odkrecilem silniczek a dalej nie wiem. jest tylko ten dekielek, ale nie bardzo chce zejsc...
  
 
ten środek jest to coś podobnego jak WD40 ale wiele silniejszy
To była jakaś zagraniczna produkcja. Ale w sumie nie ma znaczenia jak się nazywa. Jak kupisz do czyszczenia gaźników i przepustnic to będzie ok.
Nie rozkręcaj krokowca bardziej a tego dekla plastikowego ściągać nie musisz bo w sumie nic tam nie zobaczysz co mógłbyś wyczyścić.
Pod nim jest taki miedziany dekiel z nacięciem na śrubokręt płaski. Więc jeśli nie pomoże czyszczenie krokowca to mozesz zdjąć ten plastik- schodzi opornie ale nie trzyma go nic więc pomału aczkolwiek zdecydowanie i zejdzie.
Najpierw wyczyść krokowca. Jak już pisałem nie rozbieraj go dalej (nawet nie wiem czy się da). Po prostu napsikaj tam tego środka i zostaw na chwilę, wylej i jeszcze raz aż do skutku. Wpsikaj go we wszystkie jego otwory.
Przepustnicę też możesz nim czyścić.
Wypucuj jeszcze wszystkie węże powietrzne które idą do przepustnicy i silnika. U mnie był taki syf że nie było nic widać
ale nie czyść tych węży tym środkiem bo może coś się stać z nimi.
Potem złóż wszystko i odpal auto. Zostaw je na 10 minut na biegu jałowym żeby się przyzwyczaiło następnie jedź na przejażdżkę z różnymi prędkościami itp.
Jeśli nic to nie da to możesz spróbować dokręcić tę śrubę o której pisałem wcześniej.
Pozdrawiam!
  
 
Cytat:
jeśli nie pomoże czyszczenie krokowca to mozesz zdjąć ten plastik- schodzi opornie ale nie trzyma go nic więc pomału aczkolwiek zdecydowanie i zejdzie.



dzieki za info...
chodzi ten plastikowy precik wewnatrz?
  
 
chodzi mi o tą okrągłą plastikową zaślepkę pod nią jest tak jakby miedziana śruba.
Dokręcając ją dopchniemy sprężynę która odpowiada za sterowanie przepływem.
Dokręć jedynie o pół obrotu, załóż i sprawdź.
Najpierw jednak spróbuj tego 1 sposobu
Pozdro
  
 
Watek niezbyt świeży,ale temat zawsze aktualny,totez dodam własne spostrzeżenia do tzw. "lewego"powietrza dolotowego.W mojej B(silnik x20,16v) miałem od dlugiego czasu objawy charakterystyczne dla fałszywego powietrza.Dusił się przy depnięciu gazu,burczał,mała moc.Przy pomocy benzyny i pędzelka sprawdzałem wszystkie ewentualne miejsca na dolocie szukając szczeliny i nic.Ostatnio taśmą do napraw rur wodnych w samochodach(takie coś na płótnie) uszczelniłem kołnierz obrotowego kolanka wychodzącego z dolotu do odmy odpowietrzającej silnik.Jak ręką odjął.Polecam zabieg.Bo w dotychczasowych wątkach nie widziałem aby ktoś o tym wspominał.
Na marginesie sprawdzanie szczelności benzyną nic nie dawało bo robiłem to zawsze na wolnych obrotach silnika kiedy podciśnienie w rurze powietrznej było zbyt niskie i to chyba wyjaśnia dlaczego dobry sposób nie zadziałał wcześniej.
  
 
czy chodzi o to kolanko zaznaczone na foto?

  
 
wyłącz autodiagnoze, mamy taki zajebisty gaz że zawsze na 2 gen bedzie błędy wywalać
ja tą instalke katuje ponad 4 lata i nie szukam dziury w tyłku.
jak co to ustał stałą pozycje wyjściową attuatora , na poziomie 80 kroków pow 12 poniżej 15 dla wolnych obr
na wysokich 15 pow i 10 poniżej . i musi być gitara
mój krokowiec to odzysk z angola , sonda orginał , a auto ma 310 tysi .


[ wiadomość edytowana przez: fomin dnia 2007-07-03 23:19:50 ]