Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Jabuszko Laguna Warszawa Bródno | 2006-12-16 21:20:45 mam takowy problem iz dzisiaj jak chcialem wlaczyc wicieraczki to niespodzianka nei dzialaja ;/ a wiec co bezpiecznik patrze wywalilo oki to wstawiamy nowy i w momencie przekrecenia stacyjki na miejsce gdzie sie zalaczaja lampki w zegarach bum bezpiecznik sie pali ;/ w tym zcasie na ma wloczonej zadnej wajchy ani nic poprostu sie jara no to mzoe silniczek sie zaciol bum odpinam i znow to samo bezpiecznik do piachu ;/ chcialem sie wiec dowiedziec czy mail ktos tak i czy moze to jakas typowa usterka?? bez wycieraczek nie usmiecha mi sie jezdzic ;( i ile moze kosztowac przelacznik wycieraczek ten pod kierownica i jak co przekaznik?? ja myslalem ze to przekaznik ale nie mam jak sprawdzic bo neimam miernika ;( poleccie cos ;( |
![]() Jabuszko Laguna Warszawa Bródno | 2006-12-16 22:33:25 ale chodzi o to ze wlasnie odpielem silniczek i zalozylem nowy bezpiecznik i w momencie przekrecenia kluczyka bezpiecznik sie przepala ;( wiec gdzies jest zwarce na instalacji tylko jak to teraz znalesc ;( |
AsterixGal ESPERO było :( Mazda 626 jest | 2006-12-17 09:30:37 Schemat jest TU
Widze dwie możliwości : 1) zwarcie na kablach, będzie ciężko znaleźć, zajęcie bardzo czasochłonne i pracochłonne 2) uszkodzona elekronika od sterowania wycieraczkami, o ile dobrze mi się wydaje to powinna tam być wtryczka która umożliwi odpięcie owej elektroniki |
![]() Jabuszko Laguna Warszawa Bródno | 2006-12-17 14:50:43 a czy zwarcie moze powodowac przekaznik wycieraczek?? |
![]() krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2006-12-17 17:33:16 Zwarcie może powodować wszystko gdzie tylko "+" zetknie się z "-".
Silnik, przekaźnik, włącznik przy kierownicy jak i sama wiązka elektryczna. Ale widze że bierzesz się do tego jak pies do jeża (czyli nie masz pojęcia), więc odpuść sobie bo możesz coś skopać i wtedy koszt serwisu u elektryka wzrośnie o niepotrzebne wydane peeleny. ![]() Lepiej poproś kogoś z warszawskich kolegów o pomoc lub zajedź swą dorożką do elektryka ![]() |
AsterixGal ESPERO było :( Mazda 626 jest | 2006-12-17 20:24:54
Niestety przekaźnik chyba nie jest jedynym elementem z "elektroniki" sterującej pracą wycieraczek. Tryb pracy przerywanej z regulacją potencjometrem, parkowanie wycieraczek na podszybiu, jak również wyłczenie po trzech przejsciach wycieraczek podczas mycia szyby musi być sterowane z jakiegoś, choćby prostego układy elektronicznego. Na schemacie widac przekaźnik, ale nie widać co nim steruje, a to jest właśnie ten kawałek elektroniki. Po analizie schematu, dochodze do wniosku, że po wyjęciu przekaźnika powinny pracowac dwa tryby wycieraczek:ciągły wolny i ciągły szybki. Jak nie bedzie przekaźnika, to wycieraczki nie zaparkują poprawnie na podszybiu, tylko zatrzymają się w momencie kiedy przełaczysz manetkę w pozycje STOP lub w pozycję pracy przerywanej. Co do dziagnozy usterki naszego kolegi, to jeśli ma jakiś omomierz, to znajdzie usterkę: 1) na początek odłacz akumulator-będzie bezpieczniej 2) wyjmij bezpiecznik od wycieraczek, na schemacie jest oznaczony jako F4 3) jedną końcówkę omomierza dołaczamy do masy, a drugą "PO" bezpieczniku F4 (można bezpośrednio w gniazdo bezpiecznika). Jeśli w układzie jest zwarcie to omomierz pokaże mała rezystancję i jest to podstawa do dalszej pracy!!!! 4) odłącz wtyczkę od silniczka spryskiwacza- obserwuj wskazanie omomierza 5) wyjm przekaźnik wycieraczek-obserwuj wskazanie omomierza 6) odłącz kable przy silniku wycieraczak (nie pamiętam dokłądnie jak wygląda w rzeczywistości)-obserwuj wskazanie omomierza 7) odłącz przełącznik wycieraczek( będzie to wymagało zdjęcia osłony kolumny kierowniczej)- obserwuj wskazanie omomierza ![]() Jeżeli nadal jest zwarcie, to układ wycieraczak jest sprawny a zwarcie jest gdzieś w kablach (przecięty i dotyka do masy). Jeśli po którymś rozłączeniu zwarcie znikło, to daj znać, pomyśłimy co z tym dalej zrobić. Układ rozłączaj w kolejności jaką napisałem. Jak rozłączysz to nie podłączaj spowrotem tylko przejdź do nastepnego punktu. Na koniec pozostaje pytanie: jak dobry jest schemat. |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-12-17 21:01:17 w obudowie przekaźnika jest układ elektroniczny realizujące 'zaawansowane' funkcje. |
![]() Jabuszko Laguna Warszawa Bródno | 2006-12-18 21:40:37 a wiec tak ![]() zgodnie z informacjami z forum postanowilem poprostu wyjac przekaznik i sprawdzic czy dzialja wycieraczki. a wiec wyjolem przekaznik i wlozylem nowy bezpiecznik przekrecilem kluczyk i polowa sukcesu bezpiecznik sie nie przepalil. a wiec ide dalej wlanczam wycieraczki i cud dziala 2 bieg a wiec silniczek i reszta sprawna poszedl przekaznik. wiec nie wiele myslac pojechalem na kotsisa i kupilemn za cale 25 chyba zloty nowy przekaznik i zamontowalem i teraz wszystko dziala ;] a i odnosnie elektroniki sterujacej wycieraczkami to na bank znajduje sie ona w przekazniku gdyz bbez przekaznika wycieraczki zatrzymywaly sie w momencie odciecia zasilania a gdy wlozylem przekaznik i przekjrecilem kluczyk ( wycieraczki nie byly w dokladnym miejsu spoczynku byly troche wyzej) same wrosily po polozenia wyjsciowego ;] wiec chialbym jak ajmocniej podziekowac wszytkim osoba udzielajacym sie w wontku ;] ![]() ![]() |