Wtrysk w TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam pytanie.
Od pewnego czasu mam problem z uruchomieniem silnika po nocnym postoju.Zaskoczy dosłownie na pół sekundy i koniec,potem muszę długo kręcić żeby odpalił.Dodam że przez cały dzień potem nie ma najmniejszych problemów z odpaleniem, nieważne czy całkowicie ostygnie czy jest ciepły pali od strzału.
Dziś rano się wkurzyłem i zacząłem sprawdzać,więc tak- pompka w baku tłoczy paliwo,przewody paliwowe wszystkie szczelne i przy silniku i pod samochodem,i te w zbiorniku paliwa,wszystkie podkładki miedziane wymienione,filtr paliwa niedawno wymieniany odwodniłem,świece żarowe wszystkie sprawne.
Ale patrze a w gnieździe drugiego wtrysku mokro od ropy,wygląda na to że rozszczelnił się na łączeniu i tu moje zapytanie czy ta nieszczelność wtrysku może mieć wpływ na poranne odpalanie,a może coś pominąłem : Bardzo bym prosił o wypowiedzi.
  
 
Ja mam to samo od roku żeby odpalić bezproblemowo musze grzać 3 razy do cyknięcia przekaźnika i wtedy elegancko powiedzieli mi że to padnięta pompa w zbiorniku
dopuki nie ustalisz co jest to rób jak ja powinien odpalać bo szkoda rozrusznika męczyć wiem ile to trzeba się nakręcić

[ wiadomość edytowana przez: mik41 dnia 2006-12-18 13:54:55 ]
  
 
a ja mam padniętą pompe w zbiorniku (tak mi powiedzieli w warsztacie) i z odpalaniem nie mam problemu dopóki paliwa w baku jest powyżej 20 litrów. Jak jest mniej to musze długo kręcić lub pare razy włączyć i wyłączyć zapłon.
  
 
No jak pełny zbiornik to lepiej odpala
  
 
Kurcze ale odpiąłem przewód przy pompce w baku i paliwo jest tłoczone.Czy ta pompka ma dawać jakieś konkretne ciśnienie,a co z tym rozszczelnionym wtryskiem myślicie że to nie ma nic współnego?
  
 
No bardzo mozliwe ze wlasnie tamtedy zaciaga powietrze przez czas nocy.Co do pompy paliwa w TD to pracuje ona tylko przy odpalaniu potem zostaje wylaczona A problemy z odpalaniem ponizej 20 litrow joz byl opisywany A przyczyna byla nieszczelnosc na przewodzie paliwowym w baku
  
 
Cytat:
2006-12-18 17:49:09, SENATOR pisze:
No bardzo mozliwe ze wlasnie tamtedy zaciaga powietrze przez czas nocy.Co do pompy paliwa w TD to pracuje ona tylko przy odpalaniu potem zostaje wylaczona A problemy z odpalaniem ponizej 20 litrow joz byl opisywany A przyczyna byla nieszczelnosc na przewodzie paliwowym w baku

Tak czytałem wszystkie wątki na ten temat,co do paliwa to mam jakieś 50 litrów więc to nie to.
  
 
a ta ropa to jesteś pewien że ucieka z wtrysku?? Może masz nieszczelny ten gumowy przewód (ten od przelewów). Ja tak miałem. Wymieniłem wężyki i suchutko.

pozdro
  
 
Też radzę wymienić przewody przelewowe. Koszt 1m wężyka to okoł 8zł (niedawno wymieniałem). Radzę najpierw kupić nowy zanim zdejmiesz stary, bo one z czasem twardnieja, i jak go zdejmiesz to może ci się już go nie udać założyć zpowrotem (lubi pękać).
  
 
Dokladnie, sprawdz najpierw te przelewowe, jak dalej bedzie zle to siegnij do wyszukiwarki i odpal sobie moj post, mialem padniety (czytaj rozszczelniony) wtrysk sterujacy (ten z kabelkiem) Cena takiego to ~1600 w ASO, rzecz jasna nie kupowalem tam tylko mechanior zalatwil mi "GM" z ta roznica ze prosto od producenta-cena przez dwa. Wiem ze niektorzy kleili te wtryski ale to sprawdza sie przez pewien okres czasu. Na razie pobaw sie z tymi wezykami. Takie "male" zapowietrzanie dalo mi niezle w dupe ale teraz caly czas jest OK
  
 
Witam sprawa załatwiona.
Wtrysk był nieszczelny na składaniu,pompiarz doszlifował skręcił i suchutko,ale po 10 minutach pracy silnika zaczęły lać dwa wężyki przelewowe-wymieniłem wszystkie i autko teraz po dłuższym postoju pali od kopa.
Wniosek z tego jest taki,że układ wtryskowy w tych silnikach jest bardzo czuły nawet na najmniejsze nieszczelności i trzeba tego pilnować bo potem takie jaja wychodzą.Pozdrawiam i życzę cierpliwości dla naszych traktorków