[127 rally] sporo pytan odnośnie auta

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

mam nadzieje ze nie zostane zjedzony przez moderatorów jesli sie okaze ze taki temat juz był (z gory uprzejmie przepraszam)

pytania do znawców: co to wogole jest fiat 127? jak mniemam naped na przód silnik 903 skrzynia 4 biegowa?

w jakich latach było to produkowane ? i ile są warte takie zabawki w srednim stanie- niekoniecznie jakis tam odpicowany klasyk

ciezko jest przygotowac takie auto jako tako do KJS ? czy podobnie prosto jak np malucha?

wiecie chodzi mi o obnizenie np i dopasowanie jakis twardszych amorków nie wiem czy od cc da rade ?

warto sie pchac w takie 127 do KJS ?

jesli mozecie wymiencie + i - auta

pozdrawiam
rejser
  
 
odezwij sie do użytkownika Toront on ma 2 rajdówki 127 i wie coś na ten temat


[ wiadomość edytowana przez: CEHU dnia 2006-12-18 22:35:54 ]
  
 
wielkie dzieki

poki co

czekam na dalsze odpowiedzi
  
 
panowie własnie takich informacji na temat poszczególnych modeli fiata brakuje na naszej klubowej stronie , przydałoby się żeby było to wszystko ładnie opisane , lata produkcji modele itd itd , może ktos jest chetny żeby dorzucić jakies materiały na strone
  
 

takie podstawowe dane o autku co kiedyś znalazłem. mam nadzieję, że się link wstawił



rudy.mif.pg.gda.pl/~pkropidl/

[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2006-12-18 22:46:16 ]
  
 
Generalnie 903 i skrzynia 4 ale byly tez 1050 i 1300, tylko mocniejsze 1050 i 1300 to rzadkosc.
Nie wiem jaka kasa dysponujesz i czy chodzi ci koniecznie o klasyka ale lepsze chyba CC - co z tego ze taniej kupisz 127 jak w blacharke musisz wlozyc 1-5 tysiecy.
CC mozna kupic za 2-3 tysiace, bedzie pewnie wymagac inwestycji ale wszystko dostepne i tanie.
Ale jezeli chcesz auto z dusza albo trafi Ci sie 127 w ktorego ktos sporo zainwestowal to polecam. Ja odchudzona i obnizona seria niezle czasem zamieszalem w klasie 903.
  
 
Cytat:
2006-12-18 22:41:38, lukaszc pisze:
panowie własnie takich informacji na temat poszczególnych modeli fiata brakuje na naszej klubowej stronie , przydałoby się żeby było to wszystko ładnie opisane , lata produkcji modele itd itd , może ktos jest chetny żeby dorzucić jakies materiały na strone


ja sie moge czegoś podjąć ale wiadomo cała gama fiatów do dajmy na to 70 lat zabrała by mi trochę czasu...
jak cos to priv
  
 
rejser
Cytat:
pytania do znawców: co to wogole jest fiat 127? jak mniemam naped na przód silnik 903 skrzynia 4 biegowa?


Były produkowane jakos od 71(chodz nie dam sobie reki obciąć),az po poznie lata 80....
Były 3 "EVO"
-pierwsza seria...do 79 robiona.Jedynie z 903 silnikiem i 4 skrzynia,
-EVO dwa(to co ja mam w profilu i uzytkowaniu),silniki 903,1050-55HP,wersja sport 1050-70HP.Ta ostatnia z 5 skrzynia.
-EVO trzy....silniki 903,1050-55hp,1.3-75HP wersja sport,i kopciuchy 1.3......903 zawsze z 4 skrzynia....a reszta różnie zaleznie od wyposazenia...wersja sport zawsze z V skrzynia.

Cytat:
i ile są warte takie zabawki w srednim stanie- niekoniecznie jakis tam odpicowany klasyk


Róznie od koszmaru za 300zł,po 2-3 tysiaki.Najdrozsze sa MK1,najtansze MK3..Ostatnio MK3 w wesrji sport poszła na allegro za troszke ponad tysiąc zł.

Cytat:
ciezko jest przygotowac takie auto jako tako do KJS ? czy podobnie prosto jak np malucha?


Jedna z najpowaznijeszych wad tego pojady,bo buda.W porównaniu buda malca to istny czołg...w stosunku do 127.Bez pozadnego obspawania i wzmocnienia(szczególnie przodu),nawet nie mysl o startach..Bo sie buda rozajdzie w miesiąc Tak samo jak chcesz szukac,poszukaj czegos z zdrowa buda,reszta mechanicznie do dostania bezproblemowo.Nie polecam kupowac jakiegos zgnitka,z misja "remontowania"....Bo orginalne blachy sa bardzo drogie....
Silniki 1050-70hp,a w szczegolnosco 1.3...zajebiscie odpychają te auto
Leciutki bo koło 700kg,jak by wyjebac wszystkie zbedne rzeczy,waga koło 600kg,do osiagniecia bez duzego problemu.
Dostapnośc czesci moim zdaniem bdb,ceny podobne jak malec,125,uno,seat ibiza.Bo w 80% 127 jest zbudowane z czesci tych aut Zawieszenie to całość z seata ibizy(tej kanciatej),hamulce 125,a tył Malce,cc.....
Troche gratów z silnika tez wymienne z paroma autkami.Jak pisałem najgorzej jest z blacha
Ogólnie budowa,i naprawy...łatwe,wszystko w miare dostepne,bez rozgrzebywania.
Auto bardzo zwrotne, i zwawe
Cytat:
wiecie chodzi mi o obnizenie np i dopasowanie jakis twardszych amorków nie wiem czy od cc da rade ?


Tutaj tez dosc duzy problem...z "tuning" czesciami Wszytko w własnym zakresie....
Zawieszenie,albo dac do zrobienia domus co przerabia amorki,albo kupienie "koni" za 700 euro Duzo tego auta nie da sie zglebic,bez obcinania i przeróbki amorków.Poprostu sa za długie.
Do silnika,to samo...inwencja tworcza w własnym zakresie...ceny sport czesci dosc nieprzystepne
  
 


  
 
dzieki za dotychczasowe rady i info

powiedzcie mi jeszcze czy silniki 1.3 były w budzie MK 1 ? jesli nie to czy ciezko zesłopowac do tej budi silnik np 1.0 1.1 1.2 8V

dowiedziałem się juz ze skrzynia do 903ccm pasuje od seja
  
 
seryjnie w nadwoziu mk1 byl tylko silnik ohv 903, da sie zeswapowac wszystko z rodziny fire, wszystko z wersji mk2 i mk3 lacznie z 1300 diesel, oraz silniki z 128 ritmo uno sohc, z tym ze juz troche trzeba sie gimnastykowac w komorze silnika. ja mialem 1.0 fire w mk1 , i silniki fire to najlepszy pomysl na swapa.




[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-12-19 11:56:39 ]
  
 
i jak 1.0 sobie radził? bude miałes wyskrobaną na maksa? odpychało sie to troche ?

moze macie fotki przerobionych siodemek ?

  
 
Cytat:
2006-12-19 08:31:51, ZoLt4R pisze:



na zdjęciu z drugiej strony to właśnie tomek z wrocławia pisze z konta toront jak chcesz do niego numer rejser to daj znać na priva on ci długo może opowiadać
  
 
Cytat:
jak 1.0 sobie radził? bude miałes wyskrobaną na maksa? odpychało sie to troche ?

moze macie fotki przerobionych siodemek ?

autko bylo bez wiekszosci tapicerek i wszystkich wygluszen, karoseria byla w bdb stanie bez niespodzianek typu 4 remonty nadwozia w szopie przy uzyciu blachy 4mm itp. silnik 1.0 sluzyl do ekonomicznej jazdy, bude 127mk1 odpychal do 100 w 15,5 sekundy, v max tym razem licznikowe nie z gtecha to 150{na 4 biegu bo na 5 ledwo 130}, czyli bez rewelacji raczej. lepiej niz na seryjnym 903, lepsza elastycznosc mniejsze spalanie lepsze osiagi i skrzynia 5ka, ale jesli decydowac sie na swapa to mysle ze conajmniej 1200 mpi fire, nie ma co rzezbic zeby wsadzic silnik o 5 koni mocniejszy od serii, mowie o przypadku gdy ktos chce swapowac by uzyskac szybkie zwinne autko a nie jak w moim przypadku bo zatarl stare 903 i potrzebowal poprostu tani silniczek bezobslugowy w zasadzie.





[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-12-19 15:26:53 ]
  
 
fajno w środku miał... masz wiecej zdjęc ? moze jakies z zew

1.0 zeby wsadzic duzo trzeba przespawywać ciąc i kombinowac? czy wsio pasuje na stare mocowania?
  
 
Cytat:
1.0 zeby wsadzic duzo trzeba przespawywać ciąc i kombinowac? czy wsio pasuje na stare mocowania?



nie pasuje na stare mocowania, trzeba usunac stare, wsadzic zespol napedowy wypoziomowac wycentrowac lewo prawo{zeby poloski nie wypadaly} i przymocowac do nadwozia mocowania poduszek fire, albo zrobic nowe zalezy czym sie dysponuje. poza innymi poduszkami i modami zwiazanymi z ich przymocowaniem do nadwozia u mnie przynajmniej nie bylo zadnych innych zmian w karoserii, z mechaniki zostaly przerobione wybierak lewarka biegow,dorobiony fragment rury laczacy dwururke silnika fire z wydechem 127, inna linka gazu, podcieta obudowa nagrzewnicy i dorobione z kolanek miedzianych dolne polaczenie chlodnicy z silnikiem bo nie dalo sie tego zrobic jednym wezem gumowym, zbyt byl zagiety i ograniczal mocno przeplyw cieczy. chyba tyle

zdjecia sa z koncowego etapu eksploatacji tej 127 u mnie tak ze widac slady licznych przygod ale autko bardzo dobrze wspominam






[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-12-19 18:20:37 ]
  
 
co ja moge dodac od siebie, ze autko ma 1 wg. mnie i opinni jakie slyszalem minus - BLACHY. jak przydzownisz, to znaleznie nowego elementu na wymiane wymaga cierpliwosci i czasu.
  
 
Cytat:
2006-12-19 20:27:05, Pat_kdb pisze:
co ja moge dodac od siebie, ze autko ma 1 wg. mnie i opinni jakie slyszalem minus - BLACHY. jak przydzownisz, to znaleznie nowego elementu na wymiane wymaga cierpliwosci i czasu.



Na to jedno jest lekarstwo - laminat. Czas poświęcony na szukanie inwestujesz w robotę i wychodzi na jedno... Ale autko lżejsze
Oczywiście chodzi wyłącznie o zewnętrzne blachy...
  
 
www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1921079

ogłoszonko z fiaciną znalazłem
  
 
Furiosus
Nie wyobrazam sobie laminatu w tym aucie.....Nie dosc ze samo w sobie jest fest miekkie,i bez braku sztywnosci....
Dowalic jeszcze laminat