MotoNews.pl
9 Obnizenie-dlaczego przod jest wyzej niz tyl? (169183/45)
  

Obnizenie-dlaczego przod jest wyzej niz tyl?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Otoz tak jak w temacie-
Dlaczego mam przod wyzej niz tyl ?? Z tylu wymienilem amortyzatory.. sa tez gumy utwrdzajace ale przod siedzi jakby delikatnie wyzej niz tyl...jak to zmienic. Oczywiscie kola na kazdej osi takie same.....jaka jest przyczyna i jak obnizyc nei obnizajac calego zawieszenia.?
  
 
pewnie dlatego,ze masz wszedzie sprezyny obnizajace o ta sama wartosc.. powinno byc zawsze z przodu wiecej tzn np 55/35 60/40 itd.. spowodowane moze byc to tym,ze masz lekki silnik i nie dociaza on wystarczajaco zawieszenia. (ew ciezki tyl,ktory zbyt dociaza).
  
 
spowodowane jest to linia nadwozia i jest to tylko złudzenie optyczne, popatrz na cabro vincea, próg jest równolegle do ziemi a jednak tył mu nizej siedzi niz przód, essi ma tak wyprofilowane błotniki ze wciecie na koło tylne jest nizsze i wyglada jakby tył bardziej siedział.
  
 
Wogole to dodatkowe pytanie:
czy sprezyny standardowe od escorta zwyklego pasuja do cabrio. Wedlug katalogu do cabrio/xr3 / rs ida inne......
Hm a jesli chdozi o wypowiedz kolegi ze tak jest w escortach to - tragedia- ja mam podniesione i tak na gumach miezdysprezynowych ....
  
 
moze ida inne ale jak juz to napewno twardsze, bo to sa najciezsze odmiany, wiec jak masz miekkie sprezyny to powinien bardziej ale równo siasc. wez zmierzy odległosc od ziemi z przodu progu i z tyłu. oczywiscie to co mówił maciek tez jest czasami przyczyną butla od lpg itd..
  
 
dobrym rozwiazaniem byloby zalozenie wzmocnionej sprezyny od escorta zwyklego- ktora ma dlugosc 320 mm w przypadku gdzie orginal do cabnrio 298mm...
  
 
długosc rozprezonej sprezyny ma sie nijak do długosci po scisnieeciu. sprezyny w kicie kw obnizajacym przód o 55mm sa jakies 7-10 cm krótsze od seryjnych.
  
 
a wiec tak:zmierzylem przed chwilo odleglsoc od progu- z przodu- ok 16 cm od ziemi tyl 17... Dziwne- zludzenie jest duze ze tyl jest o wiele nizej...


PS zapytam jeszcze o jedno- od czego moze byc pisk przy wiekszym obciazeniu- zwlaszcza jesli wyjme gumy miedzysprezynowe. Piszczenie na wybojach.....podejrzewam ze sa to tuleje belki..CZy mial ktos taki przypadek?

[ wiadomość edytowana przez: kowal_cabrio dnia 2006-12-19 13:15:51 ]
  
 
kowal u Ciebie siedzi równo , jest takie wrażenie że przód jest wyżej bo u Ciebie siedzi na prawdę wysoko jak na serię. Posadź go na jakiś springach -40/-40 i będzie lepiej , zobaczysz
  
 
Wg mnie nie siedzi wysoko jak na serie bo patrzylem na fotkach np aut z allegro i jest to samo...A neistety obnizyc go nie moge poniewaz zeby wjechac na osiedle do siebie musze przejezdzac przez garby ogrinaczajace . Zmierzylem ostatnio odleglosc garby od podwozia- zatrzymujac sie na nim. i jest ....2 cm od progu...wiec obnizenie minimalne czyli te 40 mm odpada...
  
 
weź napisz pismo do zarządu dróg, że połozyli takie progi że nie możesz przejachać, ale najpierw gleba
  
 
Cytat:
2006-12-19 11:48:27, maciek701 pisze:
pewnie dlatego,ze masz wszedzie sprezyny obnizajace o ta sama wartosc.. powinno byc zawsze z przodu wiecej tzn np 55/35 60/40 itd.. spowodowane moze byc to tym,ze masz lekki silnik i nie dociaza on wystarczajaco zawieszenia. (ew ciezki tyl,ktory zbyt dociaza).



Spokojnie można zakładać zawiechę o takich samych parametrach obniżenia przód i tył, tylko trzeba ją dobrać do nadwozia i silnika.
  
 
tak jak wczesniej napisalem- zawiach sportowy odpada. Jedynie w gre wchdopzi obnizenie delikatne przodu. z 2 cm ...ale neistety z tego co wiem nei ma sprezyn tak obnizajacych
  
 
eibach obniza 25mm wiec mozesz załozyc.
  
 
a skad takiego eibacha zdobyc......nie ma na allegro...
  
 
trzeba polowac, ewentalnie w aso spytac ale cena moze byc duza.