Podejrzenia uszkodzenia sondy lambda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Posiadam Peugeota 106 którego niedawno kupiłem no i mam problem z wolnymi obrotami mianowicie skaczą nie utrzymują się w granicy 1000 ob./min podejrzewam sondę jak to zdiagnozować wiem jedno po odłączeniu sondy nie mam zmian w pracy silnika poradzcie za odpowiedz z góry dziękuje .
  
 
Widzę ze chyba nikt mi nie może pomóc na zadane pytanie ,a może jednak znajdzie się ktoś kto spotkał się z taki problemem pomóżcie
  
 
Jeśli nie resetowałeś kompa to zacznij od tego. Sprawdź szczelność układu wydechowego, może katalizator zapchany.
Sonda wysyła impulsy średnio co sek. o wartości 0.2 - 0.9 V. Mierząc to miernikiem uniwersalnym powinno się uzyskać ok 0.5 - 0.6 V. Uwaga na mierniki cyfrowe, zwłaszcza te najprostsze mogą "pływać". Najlepszy jest oscyloskop, po prostu pokazuje co wysyła sonda.
Sterownik silnika korzysta głównie z 3 sygnałów; sondy, potencjometru przepustnicy i albo czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym albo przepływomierza. Reszta to kosmetyka. Jak odpinasz sondę, przechodzi w stan awaryjny czyli podstawia stałą wartość a wylicza z dwóch pozostałych.
Niestabilne obroty mogą być z wielu przyczyn ale jak namierzyłeś sondę to najpierw pomierz co nieco. Mógłbyś pożyczyć w warsztacie sondę i podmienić na próbę. Nic nie piszesz o zapalaniu się "Autodiagnostyki" więc osobiście nie stawiałbym na sondę ale to tylko takie spekulacje na odległość. Trzeba grzebać aż się znajdzie.
Pozdr
  
 
A jak zresetować komputer . Strasznie dużo mi pali jakby dostawał zadurzą dawkę paliwa co to może być ,i jeszcze jeden problem dymi na biało wydechu pojawia się woda to pewnie uszczelka lub głowica ??ale ta nierówna praca silnika i te duże spalanie Nie wiem pomóżcie
  
 
A jak zresetować komputer . Strasznie dużo mi pali jakby dostawał zadurzą dawkę paliwa co to może być ,i jeszcze jeden problem dymi na biało wydechu pojawia się woda to pewnie uszczelka lub głowica ??ale ta nierówna praca silnika i te duże spalanie pomóżcie
  
 
Proszę piszcie coś

  
 
Witam

Reset silnika to:
1. Odlacz kleme minusowa akumulatora.
2. Wlacz przelacznk swiatel mijania.
3. Zostaw tak przez 15-20 min.

I komputer zresetowany

A moze to czujnik podcisnienia? W Peugeotach to prawdziwa pieta achillesowa
  
 
A co do bialego dymu z rury wydechowej:

W zimne dni (tak jak teraz) moze to byc normaly objaw.
Paliwo (benzyna) to zbior weglowodorow, a wiec w polaczeniu z tlenem tworzy nam pare wodna i zwiazki wegla (tlenek i dwutlenek wegla). A poniewaz na dworze jest zimno (i wilgotno) para moze sie skraplac na rurze wydechowej.

Moze tez byc tak, ze masz uszkodzona uszcelke pod glowica. Ciezko to ustalic w warunkach domowych.

Mozesz zwracac uwage na ilosc plynu chlodzacego. Jesli co go ubywa to lec do mechanika!

I jeszcze jedno. Zawsze mam taka mine jak widze kupujacych samochody, ktorzy staja z tylu auta i przy dodawaniu gazu widzac wode chlapiaca z rury uznaja, ze silnik jest uszkodzony, ze w paliwie byla woda, etc

Otoz NIE!!! Czym lepszy i sprawniejszy silnik tym lepiej spala paliwo. A spala je m.in. na wode. Wiec jak z rury leje sie woda swiadczy to o calkowitym, kompletnym spaleniu mieszanki. Czyli DOBRZE
  
 
A gdzie znajduje się ten czujnik podciśnienia bo nadal mi skaczą te obroty raz jest dobrze a raz trzyma na 2 tyś i wskazówka nie chce spaść cuż to może być ???? zapłon ustawiłem na zero sondę wykluczam lecz nie mogę dać sobie rady z tymi obrotami silnika pomocy
  
 
A Powiedzcie mi proszę jak sprawdzić „Czujnik położenia przepustnicy”
Za odpowiedz z góry dziękuje
  
 
O jakim silniku mówimy, konkretnie o jakim wtrysku. Co oznacza '' zapłon ustawiłem na zero''. Przy zasilaniu wtryskowym zapłonem rządzi sterownik i najczęściej nie ma możliwości jego przestawienia a jeżeli już to w b. niewielkim zakresie. W czasie pracy silnika zapłon cały czas się zmienia [pływa] bo sterownik bardzo ''lubi'' z niego korzystać.
Czujnik położenia przepustnicy to potencjometr i można go badać omomierzem przestawiając przepustnicę w skrajne położenia. Rezystancja powinna płynnie się zmieniać bez ''szarpnięć''. Ja mam Boscha 0280 122 003 i mierzone na b. jałowym między skrajnymi pinami ma ok. 2600 ohm. Przy pełnym otwarciu ok. 1000 ohm. W starszych układach wtryskowych są kombinacje potencjometrów z wyłącznikami w skrajnych położeniach.

Czujnik podciśnienia [MAP] to pudełeczko z wtyczką na 3 piny i wężykiem idącym do kolektora ssącego mocowane do blachy w komorze silnika.
Pozdr
  
 
Dziękuje wszystkim za wypowiedz okazało się brak luzu zaworowego
  
 
Cytat:
2007-02-01 19:33:27, MOTOCYKLISTA pisze:
Dziękuje wszystkim za wypowiedz okazało się brak luzu zaworowego

ehehehe bywa