| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2006-12-20 19:40:57 jezeli twierdzisz ze moe to byc wyciek z pod korka zbiorniczka wyrównawczego to przyczyna moze byc odkrecony korek ----> |
jost Klubowy Weteran BMW 520d Lublin | 2006-12-20 21:53:16 ja też kiedyś miałem ślady płynu na zewnątrz zbiornika wyrównawczego. wymieniłem korek i jest ok. pewnie jakiś odpowietrznik w korku się zapchał albo coś takiego. u mnie pomogło. koszt nieduży |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2006-12-21 12:57:43 Ja poradziłem sobie z wyciekiem płynu w dwóch etapach - ale wiedziałem skąd mi cieknie - z pompy -. Za pierwszym razem przewierciłem wiertłem grubości chyba 1,5mm korek wlewu na zbiorniczku wyrównawczym. Oczywiście nie na wylot tylko tą "pierwszą przekładkę" czy jak to tam nazwać... tak, że w ten sposób pozbyłem się ciśnienia w układzie chłodzenia a płyn nie uciekał !! I korek się nie pocił co przed tą "operacją" było standardem. To wystarczyło chyba na 8000 km -żadnych wycieków nie było-. Po tym przebiegu pompa zaczeła lecieć jak z cebra i dolewałem chyba 2l płynu na 1000km . Zaczynałem dostawać -kurwicy serca- i drążyc temat. Dowiedziałem się o takim płynie-koncentracie do cieknących układów chłodniczych. Wlałem go (0,5l za 12 zł) i od tego czasu nie wiem co to są wycieki z układu !!! wiem, że to jest "wiejskie" rozwiązanie, które stosuje się raczej przy szykowaniu samochodu do sprzedazy ale co - skuteczne... A za 12 zł nikt mi pompy nie wymieni. A wogóle to ten "niezwykły koncentrat" niweluje wszelkie inne wycieki które też miałem. Jak ktoś jest zainteresowany "taka prowizorką" to mogę poszukać butelkę i dam znac gdzie to kupić. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-12-21 16:45:47
ta dziurka w korku nie jest najlepszym rozwiązaniem. układ chłodzenia we współczesnych samochodach jest układem ciśneiniowym - podwyższone ciśnienie podnosi temperaturę wrzenia cieczy (np. na mount everest gdzie ciśnienie atmosferyczne jest znacząco niższe niż na oziomie morza woda wrze w temperaturze około 80 st C) Korek zbiorniczka ma zawór ciśnieniowy, który otwiera się gdy ciśnienie wzrośnie powyżej bezpiecznej granicy. Z tego co piszesz zniszczyłeś zaworek, tym samym ciśnienie w Twoim układzie jest takie jak atmosferyczne, czyli płyn będzie się gotował znacznie wcześniej. W niektórych miejscach, np w okolicach cylindrów w układzie chłodzenia będą się tworzyć 'korki powietrzne', element sąsiadujący będzie się przegrzewał i może to doprowadzić do przedwczesnego zużycia (to tai skrajny pesymistyczny scenariusz) |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2006-12-22 10:05:00 No właśnie Robercie miałem te same dylematy, o których piszesz, i zanim zdecydowałem się na przewiercenie korka, rozważałem ten krok w różnych aspektach (..). Ale chodziło mi o wyeliminowanie wycieków z pompy bo wydawało mi się, że zimering pompy nie trzyma już tak dokładnie płynu pod ciśnieniem. Po przewierceniu korka wycieki zmalały znacząco - czyli moje założenie było powiedzmy trafne - A co do przegrzania się silnika, to staram się podczas jazdy nie forsować go zbytnio. Ale fakt - niebezpieczeństwo o którym piszesz istnieje. Jak dotąd przejechałem na takim rozwiązaniu ostatnie lato i jakoś "dalej się kręci". Jak pompa padnie zupełnie to wymienie ją i ..korek też. |
andrzejgodlewski espero1.8CD bialystok | 2006-12-23 13:52:43 wszyscy opowiadacie glupoty.w korku lest zawor upustowy i przy okreslonym cisnieniu otwiera sie. w tym przypadku ten zawor jest uszkodzpny.wymienic korek ipo balu.a dziurke to se w glowie mozna zrobic to sie da oleju dolac |
gafcio Klubowy Weteran espero 1.8/Zoffija 1 ... sosnowiec | 2006-12-23 15:41:41 andrzegodlewski to pedzioł co wiedzioł.Otwory w korku trzeba przeczyścić a korek to nie problem rozebrać.Po co kupować nowy-jak masz zadużo kasy to zmień furoka na beemke. |
Pepton Gość w Klubie Lexus LS460 & Lexus ... Ruda Śląska | 2006-12-24 07:26:04
Rzeczywiście kupa kasy za korek - 10zł
Kup później auto od takiego co mu nawet szkoda na nie 10 zł wydać . Żałosne |
maskekk Pzn | 2006-12-24 11:07:44 No fantastyczne podejscie to fakt, a klocki hamulcowe jak sie skoncza to najlepiej z drewna dociac |
gafcio Klubowy Weteran espero 1.8/Zoffija 1 ... sosnowiec | 2006-12-24 17:22:21 Racja -10zł to śmieszna kwota i napewno lepszy jest nowy od naprawianego wiertarkom Idziesz do kiosku i czeka a reszta części do espero wala się między gazetami Jeśli są tu porady ,to dochodzimy do szablonowej wersji-zepsuło się?-kup nowe. |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2006-12-27 14:24:10 OOOOoooo qr wa
Nasypałem jakiegoś nowego wynalazku -proszek tym razem- do uszczelniania układów chłodniczych...... zapomniałem przekręcić ogrzewanie na maxa i ... przestało grzać. A póżniej przeczytałem (czcionka "Times New Roman 2") że to co wsypałem było chyba do Jelcza bo dawka na 70 l płynu. !! Ale sie wq... Pewnie się zaszlechcił zawór nagrzewnicy. Ktoś może obcował z nagrzewnicą? gdzie jest zawór ? POMOCY !!!!!!!!!!! |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-12-27 14:47:49
ostatnie zawory nagrzewnicy w autach montowano chyba w polonezie (i to tym starszym - nowsze miały układ wentylacji i ogrzewania zaadaptowany z... esperaka!) więc zamknięcie ogrzewania niczego nie zmienia. zasyfiłeś sobie układ tym syfem, którego nikt rozsądny nie dosypuje i masz babo placek... sprawdź w którym miejscu się utworzył korek, choć w skrajnym przypadku możliwe że na ściankach rurek i przewodów osadziło się to badziewie i masz układ chłodzenia do remontu... sprawdź najpierw czy płyn dobrze krąży w układzie, tzn przy rozgrzanym silniku zajrzyj do zbiorniczka wyrównawczego i zobacz, czy wlatuje do niego płyn górnym przewodem. |
DeeJay Klubowy Weteran ![]() Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2006-12-27 19:16:40
Nie, Niuniuś. Jak coś można naprawić to można ( ale i tak w 99 % potrzebna jest inwestycja )
Czego czekujesz ? Że jak zapytasz "Co mam zrobić jak urwał mi się wieszak od wydechu ?" to że napiszemy "Kup metr drutu i podwiąż" ??????? "Zmień furoka na beemke" - za to masz u mnie "Nobela |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2006-12-28 07:27:23 Sprawdziłem i płyn przelewa się górnym wężykiem do zbiorniczka wyrównawczego. ale zauwazyłem, że reduktor gazu, który jest podłączony równolegle do przewodów zasilających nagrzewnicę nagrzewa się intensywniej niż przed usterką. Podejrzewam, że jest jakiś zator na "tych" badziewnych trójnikach bocznikujących nagrzewnice do ogrzania reduktora. To rozwiązanie i te trójniki nie podobały mi się od samego początku - takie małe akwartstyczne - Od tego czasu ogrzewanie i tak trochę siadło bo reduktor odbierał znaczną cześć ciepła. Pewnie wzorem Poloneza założę na nim jakies małe kryzy żeby zwiększyć przepływ.
Jak zrobię dam znać. |