Zagwozdka z silnikiem/skrzynią ?

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
w piątek oma oszalała. przy zmianie biegów lub hamowaniu z wciśniętym sprzęgłem obroty spadały do 500 lub gasła ! na luzie trzymała wolne obroty normalnie czyli 700-1000. [ wszystkie płyny, olej, świece ok. ] dodatkowo zapalała sie ( wtedy gdy zchodziły obroty) lampka od silnika ! zjawisko niezależne od zasilania PB/LPG
niestety musiałem przemieścić sie 400km i tu mnie mile zaskoczyła po przejechaniu ~30km wszystkie objawy ustapiły. osiągi zachowane 195/bo droga się kończyła. 11s/100 . spadek obrotów przy zmianie biegów normalny tzn. 500-1000 zależnie od obrotów początkowych ( 5000-3000). na wszystkich biegach prawidłowe obroty ( C20NE wiec kole 2000)

może mi ktos wyjaśnic co to było? i jak temu zaradzić na przyszłosć? magik "posłuchał" silnika , podpiął sie kompem - żadnych błędów, lambda ok.
jakieś sugestie?

pzdr

ps. nie jestem mechanikiem - więc prosze sobie darowac posty w stylu: sprawdź skrzynię. only konkret

---+++== LOS OMEGAS BESTIALES ==+++---
Exclusivo club e Opel Omega !

>>> www.omega.lob.prv.pl <<<

Witam!
Mam podobnie! szczegolnie na zimnym silniku, przy ostrym wcisnieciu gazu,a nastepnie hamowaniu obroty spadaja tak,ze zapalaja sie kontrolki ladowania i oleju (czasami silnik gasnie-sporadycznie). Z tym ze na benzynie raczej wszystko jest OK>
Nie wiem do konca moze byc, bo do wymiany mam filtr powietrza i pare jeszcze rzeczy eksploatacyjnych. Powstala teoria "zdmuchnietej swieczki" (tak niby fachowcy od gazu to nazywaja).
Wystepuje to w sytuacji, gdy koncowke zasysajaca powietrze do filtra masz skierowana "pod wiatr". Na wysokich obrotach zjawisko nie jest zauwazalne,ale "na luzie" podmuch powietrza powoduje zachwianie rownowagi gaz powietrze i stad te efekty.
Prostym sposobem jest skierowanie doprowadzenie powietrza z innego kierunku, odwracajac, wyginajac rur. Nalezy jednak zwrocic uwage by raczej nie zasysala cieplego powietrza z okolic silnika,bo gaz lubi zimne powietrze