Półciężarowe: ruszyła produkcja VW T5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie wiem czy interesujecie się też pojazdami półciężarowymi, w każdym razie ja się tym interesuję obok osobówek. Zapewne wiecie, że w polskiej montowni VW w Poznaniu ruszyła właśnie produkcja piątej generacji Transportera: w skrócie T5. Jednocześnie oznacza to wycofanie z produkcji T4, którego robili przez trzynaście lat (od 1990 roku - jako następca T3). Wiadomo, że samochody dostawcze rządzą się swoimi prawami, nie trzeba ich tak szybko modernizować jak osobówki, aczkolwiek trzynaście lat to też trochę długo. W każdym razie co sądzicie o nowym Transporterze? Jak dla mnie, tak samo jak i poprzednia generacja, to jedna z najlepszych półciężarówek. Chociaż moim zdaniem pod względem sylwetki niewiele się zmienił od poprzednika, głównie materiały wykończeniowe takie jak reflektory, atrapa przednia itp. Jednak mimo wszystko bardziej podoba mi się np. od nowego forda Transita. Wg mnie to T5 przypomina ładowskiego vana - Nivę 2120 Nadjezhdę. A jakie są Wasze opinie?

  
 
hmm. jeszcze z przodu wygląda jak VW, ale z tyłu bardziej przypomina vito niż swojego poprzednika. ale ogólnie całkiem ładne wozidełko.
  
 
Góral - ja zaznaczyłem, że od swojego poprzednika niewiele różni się pod względem sylwetki. Przód bardziej zaokrąglony od T4,a tak poza tym to niewielkie różnice w sylwetce. A np. jeżeli chodzi o tylnie reflektory to rzeczywiście są zbliżone do Vito. W końcu już wcześniej mieliśmy bliźniacze auta VW LT-mercedes Sprinter. Chociaż jak mówiłem obok wymienionych T4 i Vito jest jeszcze jedno podobieństwo, aczkolwiek niezbyt duże: DO ŁADY 2120 NADJEZDA).
  
 
A oto jak zmieniał się Transporter na przełomie pięćdziesięciu trzech lat:
T1 1950-1968:

T2 1968-1980:

T3 1980-1990:

T4 1990-2003:

A T5 już jest poniżej

Bierny fan łady.
Specjalne wyróżnionienie żółtą koszulką klubową LKP

[ wiadomość edytowana przez: mily_byd dnia 2003-05-24 20:31:10 ]
  
 
Najnowszy news mówi że t5 będzie robiony w Hanoverze i w... Poznaniu. Już przystosowano linię produkcyjną i planuje się zatrudnienie 1500 nowych pracowników.
  
 
Dla mnie to także bardzo dobre auto obok forda transita.Jeździłem T4 kilkoma wersjami silnikowymi i nadwoziowymi,z prawem jazdy po trasie i bez po wiosce
Co do Vito,podobno straszny badziew to jest.Wygląda owszem ładnei(pod blokiem stoi zółty,osobow-ciezarowy,z czarnymi szybami)ale jakośc nie jest mercedesowska,a to dlatego ze robia je w Hiszpanii(nic nie ujmując temu krajowi oczywiscie)
Miejmy nadzieję że ten nowy T5,będzie u nas dobrze składany i z dobrych materiałów,a nie jak astra z gliwic,ze po 2-3 latach rdza wyłazic zaczyna(tez pod blokiem taka stoi-granatowa-to trzeba sie z bliska przyglądac zeby zobaczyc).
pzdr Grzesiek
  
 
Fajne autko -> miś się podoba . Mam nadzieję, że nadal będzie produkowana wersja 4x4.
  
 
Cytat:
2003-05-26 22:53:07, Góral pisze:
Najnowszy news mówi że t5 będzie robiony w Hanoverze i w... Poznaniu.

Góral, ja właśnie zaznaczyłem w poście rozpoczynającym, ze w Poznaniu zaczeli go robić.
Cytat:
Dla mnie to także bardzo dobre auto obok forda transita.

W sumie to racja co do Transita. W firmie gdzie pracuje mój ojciec mają Transita, przez dwanaście lat od nowości. Na liczniku ponad 400 000 bez remontu silnika i bez większych awarii.
Cytat:
Mam nadzieję, że nadal będzie produkowana wersja 4x4.

To tak jak właśnie wspomniana już wcześniej łada 2120 van właśnie występuje w wersji 4x4. Z tym, że tylko w takiej, szkoda, że nie jest też w produkcji napęd tylko jednoosiowy. A co do Transportera. Mariusz, mówisz, żeby nadal była wersja 4x4. Tylko czy taki van jak ma napęd dwuosiowy rzeczywiście będzie mógł poruszać się w terenie? Czy ten napęd 4x4 na coś się przyda, czy będzie robił tylko za ozdobę? To samo dotyczy i ładowskiego vana.

Bierny fan łady.
Specjalne wyróżnionienie żółtą koszulką klubową LKP

[ wiadomość edytowana przez: mily_byd dnia 2003-05-27 18:56:15 ]
  
 
Dla mnie bomba! Ale T1 i T2 wygrywa w w stylistyce.
  
 
Miły
To auto ma słuzyć przedewszystkim do zarabiania pieniędzy.Musi się sprawdzić w każdych warunkach.Raczej watpię żeby ktoś się takim czyms wybierał w teren tak jak ostanio nasi żNiviarze4x4 to większe bezpieczeństwo na sliskim i luźnym podłożu.
Chociaz w jakims magazynie widziałem konwój t4 syncro które wybrały się w teren i całkiem nieźle sobie radziły.
Pzdr Grzesiek
  
 
Aha rozumię. To w takim razie wszystko dokładnie tak samo jak łada 2120. Też jest w sumie siedmioosobowy van, ale drugi i trzeci rząd siedzeń można dowolnie kombinować przez co jest to pojazd osobowo-towarowy i chyba przeznaczenie takie same jak VW Tx. Ale mimo przeznaczenia, jak byłem w poczatkowej fazie robienia modeli, czyli szukanie zdjęć, to też widziałem, jak w terenie dobrze se radzi. Nie wiem jak T4 z napędem dwuosiowym, w każdym razie 2120 ma skrzynię rozdzielczą pochodzącą od Nivy 2121/2131(płyta podłogowa i silnik też są z tych modeli).
  
 
Przy okazji tego, że w "Motorze" jest test łady 2107 jako auta używanego, to chciałbym powiedzieć, że piszą dosyć obszerny artykuł też właśnie o T5, w związku z rozpoczęciem produkcji. No i jest tam to o czym gadaliśmy z Góralem czyli o podobieństwo - do czego jest podobny. W "Motorze" wyszło na moje - że jednak do poprzednika.
  
 
VW to auto dla ludu i tyle moge powiedzieć o tym g...
A poważnie: widziałem już z miesiąc temu w fabryce w Antoninku pierwszą zmontowana partię tych aut i na zdjęciach które zamieścił Miły wyglądają o wiele lepiej- przy czym te auta, które widziałem, to nie były tak wypaśne wersje. Obok stały "stare" T4 i przyznam, że były ładniejsze: T5 wyglądał przy nich, jakby mozna było mu w masce ręka zrobic dziurę, delikatne klamki, zderzaczki...
Moim zdaniem stare T1, 2, no i 3 też jeszcze może być, teraz to VW robi za drogie auta (busy też) i zupełnie bez polotu.
Z dostawczych stawiam na niebagatelny design Transita, nowe Iveco (chociaz to Fiat, ale samochody nie do zajechania), Renault Master i Opel Vivaro- to jest fura!! Wygląda jak... fajny!
  
 
Mi raczej się nie podoba ten najnowszy Transit. A T5 - jak dla mnie może być, ale niestety wadą jest to, że o ile się nie mylę brakuje wersji Mix, czyli częściowo przeszklona; pięcioosobowa, ostatni rząd to przestrzeń ładonkowa, dwa to miejsca dla pasażerów. W związku z tym jeżeli ktoś chciałby mieć takiego mixa, pozostanie mu albo podwójna kabina ze skrzynią + na nią plandeka, albo też wersja osobowa, w której można dowolnie kombinować siedzenia drugiego i trzeciego rzędu i w tym momencie można wozić towary (tak samo jest w ładzie 2120). A co do zdjęć, to ja przedstawiłem tylko jedną wersję.
  
 
T5 ma wszystkie wersje, jakie były poprzednio- z tego co wiem. Jednak nie wszystkie produkują- na początek.
A w Antoninku, jak zrozymiałem artykuł jest montowany tylko ten niby pick-up...
  
 
Cytat:
2003-06-18 19:50:53, Pun pisze:
T5 ma wszystkie wersje, jakie były poprzednio- z tego co wiem. Jednak nie wszystkie produkują- na początek.
A w Antoninku, jak zrozymiałem artykuł jest montowany tylko ten niby pick-up...


Aha, to może dopiero później dojdą pozostałe wesrje w tym mix?... W każdym razie ja też tak zrozumiałem, że w Antoninku będą robili tylko skrzyniowca, jak to napisał "Motor" przypominającego wyrośniętego pickupa.