MotoNews.pl
  

Wiatrak na zimnym silniku :O

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co jest grane, od kilku dni czasem pali się kontrolka silnika, a dziś wieczorem przeżyłem szok... Wiatrak chodzi na full na zimnym silniku


Pieprznął jakiś czujnik ???
  
 
Nie grzebałeś przypadkiem nic przy module główym ECM?
  
 
Nie.

Raz tylko błędy sprawdzałem.

Dziwna sprawa... Później mu przeszło.
  
 
Zapomniałeś wyciągnąć zworkę !!!!
  
 
Została wyjęta.

Jutro sprawdzę dla pewności... Tylko, że ja jeżdżę dwa miesiące i pierwszy raz to się stało Prawie 2 miesiące od sprawdzania błędów
  
 
Być może wejdzie w grę restart kompa.
  
 
ja mialem kiedys problem polegajacy na tym ze wiatrak wlaczal sie normalnie ale jak juz zastartowal to sie nie wylaczal
  
 
MAsz najpewniej uszkodzony czujnik ktory informuje kompa o temperaturze silnika, przez co komputer wlacza wiatrak tak na wszelki wypadek zeby nie przegrzac motoru. Bledow raczej nie bedziesz mial z tego powodu w pamieci, aczkolwiek mozna zobaczyc. A resetuje to sie peceta, w aucie mozna coanjwyzej przywrocic parametry adaptacyjne.
  
 
Cytat:
2006-12-25 10:06:44, maskekk pisze:
MAsz najpewniej uszkodzony czujnik ktory informuje kompa o temperaturze silnika, przez co komputer wlacza wiatrak tak na wszelki wypadek zeby nie przegrzac motoru. Bledow raczej nie bedziesz mial z tego powodu w pamieci, aczkolwiek mozna zobaczyc. A resetuje to sie peceta, w aucie mozna coanjwyzej przywrocic parametry adaptacyjne.



zgadzam się, z tym, że na pewno w tej sytuacji komputer zapamięta błąd CTS
  
 
Ile to kosztuje ?
  
 
Cytat:
2006-12-25 13:06:59, Zoltar pisze:
Ile to kosztuje ?



ile kosztuje wiatrak?

heh sprawdź połączenia elektryczne przy termostacie
sam czujnik jeśli jest zwalony (w co wątpię) kosztuje zapewne grosze... to zwykły termistor i całkiem możliwe że to część zunifikowana pasująca do wielu marek/modeli
  
 
Miałem podobnie, jak wiatrak się załączył w korku to już pracował do zgaszenia samochodu. Pomogła wymiana czujnika temperatury który podaje info na silnik (strasznie był zasyfiały:/) Koszt do 1,5 (nie wiem czy taki sam jest w 1.8 i 2.0) to jakieś 20 złotych w intercarsie. Teraz wiatraczek jak się załączy, chodzi 30 sek. schłodzi silnik i się wyłącza
  
 
Tak jak to już koledzy napisali - na 100% padł czujnik temperatury. Kompa nie trzeba resetować. Ostatnio ten sam temat przerabiałem u ojca w Lanosie - robiliśmy mkały remoncik silnika przy 130tys.
A jak się zachowuje na desce wskaźnik temperatury??

Pozdrawiam
  
 
W sumie normalnie, wskazówka czasami spada do 1/4, ale przy szybszej jeździe, więc może termostat juz popuszcza


Remont ?

Ja w Lanosie już mam uszczelke... 142 000

Zrobi się z rozrządem
  
 
Wiem wiem, wszyscy zdziwieni, że przy takim przebiegu(przebieg pewny), ale już zanim miał 100tys. trzeba było przejść na półsyntetyk bo juz tak żarł olej. Jak poszła ostatnio uszczelka to sie zrobilo glowice na glanc (uszczelniacze byly twarde jak pieron ), tloki cale z nagaru), to dla spokojności pierscienie my wymienili. Nie ukrywam, że ten Lanos dostawał ostro popalić u mojego ojca , jeżdził tylko na Mobilu i gazu nie zaznał, ale żeby przy takim przebiegu tak żarł olej to przesada(3l na 15tys.). Całkowity koszt zamknął się w 1300zł z wymianą całego rozrządu i kpl płynów, także nie było tak żle, za to teraz chodzi jak pszczółka i bez dolewek

Pozdrawiam
  
 
Mojego szwagra czeka uszczelka + rozrząd.

Też będzie kosztować
  
 
przesadzacie, kolega ma malucha i mowi ze dolewa litr na 2 tygodnie czyli litr na 250 km
  
 
pamiętaj tylko ze np w 1,5 są dwa czujniki temperatury silnika-jeden na zegar a drugi do kompa
  
 
Cytat:
2006-12-27 12:27:04, tommi3737 pisze:
pamiętaj tylko ze np w 1,5 są dwa czujniki temperatury silnika-jeden na zegar a drugi do kompa



w 1,8/2,0 również