| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2006-12-25 20:53:05
chcesz jej to zobrazowac hmmm proponuje zrobic tak zatankowac do pełna wsiąśc z nią w autko dac czadu po wyjechaniu paliwa jesli samochód bedzie sie jeszcze nadawał zatankowac po raz kolejny i powoli majestatycznie i porównac przejechane kilometry |
El_Jefe Cabrio MkV 1.6 EFI Mikołów | 2006-12-26 02:21:09 jeżeli masz na zbyciu jakieś 200 zlociszy to mozesz spróbować ze wskaznikiem AFR, na allegro jest kilka
Taki cytat gdzieś znalazłem - ''Zadaniem wskaźnika jest monitorowanie sygnału sterującego, wysyłanego przez sondę do komputera. Wartości tego sygnału są przetwarzane przez komputer i na ich podstawie ustalany jest skład mieszanki, czyli podstawowa wartość odpowiedzialna za moc silnika, emisje spalin, zużycie paliwa." ]AFR[/URL]
teoretycznie jezeli zona w czasie jazdy miesciła by się w zakresie OPTIMAL to portfel powinien zostawać grubszy bo wtedy silnik powinnien być najkorzystniej obciążony i nie miec takiego apetytu na paliwko. zegar jest podłaczany pod kabelek sygnałowy z sondy Lambda, tylko tu jest mały problem czytałem ze w niektorych gablotach komputer zniekształca pomiar i nie wiem gdzie lepiej go podłączyć do kompa czy bezposrednio do kabla sygnałowego sondy, pozatym podobno lepiej to wszystko działa przy szerokopasmowej sondzie - niewiem jaka jest w esim ale widzałem fotorelacje z montażu na forum w dzale tuningu-modyfikacje kolega Bakster prezętuje tak sie troche rozpisałem bo własnie zakupiłem wskazniczek i przygotowuje sie do montażu i gdzies tam troche poszperałem może ktoś juz ma i doda opinie, czy to tylko kolejny gadzed "tuningowy" czy moze da sie troche pomonitorować motor |
maciek701 Sympatyk FEFK Tychy | 2006-12-26 22:38:19
hmm... no niestety ,ale tan wskaznik to raczej taki bajerek rzeczywiscie do dokladnego pomiaru AFR potrzebna jest szerokopasmowa sonda, jak np w silniku 1.8T VW. w essim takiej nie ma...ale mysle,ze do takiej nauki jazdy wystarczy, po prostu wksazowka bedzie sie po nim majtala raz w ta raz w tamta w zaleznosci od odciazenia silnika,z tym,ze beda to wskazania wysoce ogolne a nie np do diagnozowania silnika, tuningowania etc. (jak to pisza co poniektorzy sprzedajacy na allegro)
[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2006-12-26 22:39:24 ] |
El_Jefe Cabrio MkV 1.6 EFI Mikołów | 2006-12-26 22:39:13 |
MacFly Misiu Galant 2,5 V6 Żary | 2006-12-26 22:56:13 KLIK
El_Jefe poprawilem link bo nie mozna bylo zobaczyc w powiekszeniu
[ wiadomość edytowana przez: MacFly dnia 2006-12-26 22:57:07 ] |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2006-12-26 22:59:56 W mp 125P "monitorowało" to podciśnienie w kolektorze ssącym.
I ta rurka była "wcięta" w kol. ssacy. |
RilancaPilana347 Warsaw | 2025-05-20 06:28:26 Zgadzam się z El_Jefe i maciek701 – mierzenie chwilowego spalania w starszych autach nie jest łatwe, a wskaźniki AFR bez szerokopasmowej sondy są mało dokładne.
Sam korzystam z prostszego i pewniejszego rozwiązania – regularnie zapisuję tankowania na https://kalkulatorspalaniap.pl. Strona pokazuje realne zużycie paliwa, bez montażu czujników i kombinowania. Idealne, jeśli – jak szymarek – chcesz zobrazować komuś wpływ stylu jazdy na spalanie. |