MotoNews.pl
11 Pomiar chwilowego spalania (169669/45)
  

Pomiar chwilowego spalania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Chciałbym zrobić jakiś wskaźnik chwilowego spalania paliwa. Nie musi to być dokładne wskazanie, chodzi mi o zoobrazowanie żonie rodzaju jazdy i jego wpływu na spożycie paliwa, a także chęć nauczenia się bardziej oszczędnej jazdy.

Mam Escorta, z roku 96 silnik 1.6 16v. Posiadam instalację gazową.
  
 
Cytat:
2006-12-25 20:50:34, szymarek pisze:
Witam! Chciałbym zrobić jakiś wskaźnik chwilowego spalania paliwa. Nie musi to być dokładne wskazanie, chodzi mi o zoobrazowanie żonie rodzaju jazdy i jego wpływu na spożycie paliwa, a także chęć nauczenia się bardziej oszczędnej jazdy. Mam Escorta, z roku 96 silnik 1.6 16v. Posiadam instalację gazową.


chcesz jej to zobrazowac hmmm proponuje zrobic tak zatankowac do pełna wsiąśc z nią w autko dac czadu po wyjechaniu paliwa jesli samochód bedzie sie jeszcze nadawał zatankowac po raz kolejny i powoli majestatycznie i porównac przejechane kilometry
  
 
kiedys było mozna kupć tzw." ekonomizery" czy jakoś tak , wprawdzie nie pokazywały chwilowego spalania, ale miały taką wskazówkę co wskakiwała na czerwone pole jak było duże spalanie . w dużych fiatach kiedyś było popularne
  
 
jeżeli masz na zbyciu jakieś 200 zlociszy to mozesz spróbować ze wskaznikiem AFR, na allegro jest kilka
Taki cytat gdzieś znalazłem - ''Zadaniem wskaźnika jest monitorowanie sygnału sterującego, wysyłanego przez sondę do komputera. Wartości tego sygnału są przetwarzane przez komputer i na ich podstawie ustalany jest skład mieszanki, czyli podstawowa wartość odpowiedzialna za moc silnika, emisje spalin, zużycie paliwa."

]AFR[/URL]

teoretycznie jezeli zona w czasie jazdy miesciła by się w zakresie OPTIMAL to portfel powinien zostawać grubszy bo wtedy silnik powinnien być najkorzystniej obciążony i nie miec takiego apetytu na paliwko.
zegar jest podłaczany pod kabelek sygnałowy z sondy Lambda, tylko tu jest mały problem czytałem ze w niektorych gablotach komputer zniekształca pomiar i nie wiem gdzie lepiej go podłączyć do kompa czy bezposrednio do kabla sygnałowego sondy, pozatym podobno lepiej to wszystko działa przy szerokopasmowej sondzie - niewiem jaka jest w esim ale widzałem fotorelacje z montażu na forum w dzale tuningu-modyfikacje kolega Bakster prezętuje tak sie troche rozpisałem bo własnie zakupiłem wskazniczek i przygotowuje sie do montażu i gdzies tam troche poszperałem może ktoś juz ma i doda opinie, czy to tylko kolejny gadzed "tuningowy" czy moze da sie troche pomonitorować motor
  
 
Cytat:
kiedys było mozna kupć tzw." ekonomizery" czy jakoś tak


Dokładnie o to mi chodzi. Czy takie coś można dostać i czy to będzie pasowało do Escorta? Na jakiej zasadzie działa taki ekonomizer?
  
 
Cytat:
2006-12-26 02:21:09, El_Jefe pisze:
jeżeli masz na zbyciu jakieś 200 zlociszy to mozesz spróbować ze wskaznikiem AFR, na allegro jest kilka Taki cytat gdzieś znalazłem - ''Zadaniem wskaźnika jest monitorowanie sygnału sterującego, wysyłanego przez sondę do komputera. Wartości tego sygnału są przetwarzane przez komputer i na ich podstawie ustalany jest skład mieszanki, czyli podstawowa wartość odpowiedzialna za moc silnika, emisje spalin, zużycie paliwa." ]AFR[/URL] teoretycznie jezeli zona w czasie jazdy miesciła by się w zakresie OPTIMAL to portfel powinien zostawać grubszy bo wtedy silnik powinnien być najkorzystniej obciążony i nie miec takiego apetytu na paliwko. zegar jest podłaczany pod kabelek sygnałowy z sondy Lambda, tylko tu jest mały problem czytałem ze w niektorych gablotach komputer zniekształca pomiar i nie wiem gdzie lepiej go podłączyć do kompa czy bezposrednio do kabla sygnałowego sondy, pozatym podobno lepiej to wszystko działa przy szerokopasmowej sondzie - niewiem jaka jest w esim ale widzałem fotorelacje z montażu na forum w dzale tuningu-modyfikacje kolega Bakster prezętuje tak sie troche rozpisałem bo własnie zakupiłem wskazniczek i przygotowuje sie do montażu i gdzies tam troche poszperałem może ktoś juz ma i doda opinie, czy to tylko kolejny gadzed "tuningowy" czy moze da sie troche pomonitorować motor



hmm... no niestety ,ale tan wskaznik to raczej taki bajerek rzeczywiscie do dokladnego pomiaru AFR potrzebna jest szerokopasmowa sonda, jak np w silniku 1.8T VW. w essim takiej nie ma...ale mysle,ze do takiej nauki jazdy wystarczy, po prostu wksazowka bedzie sie po nim majtala raz w ta raz w tamta w zaleznosci od odciazenia silnika,z tym,ze beda to wskazania wysoce ogolne a nie np do diagnozowania silnika, tuningowania etc. (jak to pisza co poniektorzy sprzedajacy na allegro)


[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2006-12-26 22:39:24 ]
  
 


foto slabe ale to chyba to, ale doczego podpiac ta rurke
  
 
KLIK

El_Jefe poprawilem link bo nie mozna bylo zobaczyc w powiekszeniu


[ wiadomość edytowana przez: MacFly dnia 2006-12-26 22:57:07 ]
  
 
W mp 125P "monitorowało" to podciśnienie w kolektorze ssącym.
I ta rurka była "wcięta" w kol. ssacy.
  
 
Zgadzam się z El_Jefe i maciek701 – mierzenie chwilowego spalania w starszych autach nie jest łatwe, a wskaźniki AFR bez szerokopasmowej sondy są mało dokładne.

Sam korzystam z prostszego i pewniejszego rozwiązania – regularnie zapisuję tankowania na https://kalkulatorspalaniap.pl. Strona pokazuje realne zużycie paliwa, bez montażu czujników i kombinowania.

Idealne, jeśli – jak szymarek – chcesz zobrazować komuś wpływ stylu jazdy na spalanie.