MotoNews.pl
  

Klemy płaskie. Gdzie przerobić?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Możecie polecić jakieś miejsce gdzie przerobią mi klemy na normalne? Nie chce szukać aku specjalnie do płaskich. Muszę to jak najszybciej wymienić. Chce to zrobić dobrze u fachowca zeby nie było problemów. Poradźcie cos proszę
  
 
sa do tego przejsciowki z okraglych na plaskie . . .
  
 
ja poprostu ułamałem tą płaską część
kupiłem klemy które akurat wejdą na kabel i po sprawie
Pamiętaj o tej małej skrzyneczce bezpieczników :]
Ja np. nadal nie wiem jak ja zamocować żeby nie zwierało
  
 
Cytat:
2006-12-28 18:08:34, PowerUser pisze:
Możecie polecić jakieś miejsce gdzie przerobią mi klemy na normalne? Nie chce szukać aku specjalnie do płaskich. Muszę to jak najszybciej wymienić. Chce to zrobić dobrze u fachowca zeby nie było problemów. Poradźcie cos proszę




W kazdym sklepie sa takie i takie - fordowskie sa zazwyczaj jeszcze nizsze o ok 2 cm - kupisz sztuke i nie dosc ,ze klemy nie pasuja to jeszcze wladowac bedzie problem


[ wiadomość edytowana przez: Seba dnia 2006-12-28 18:51:25 ]
  
 
zaraz zaraz panowie jednej rzeczy nie rozumiem, piszecie o płaskich klemach.... miałem raz w escorcie akumulator na płaskie klemy ale tam sprawa wygladała tak że o ile uchwyty przy akumulatorze były płaskie na sórbkę pod klucz 10 o tyle instalacja elektryczna pojazdu nie posiadała zadnych klem jakotakich. Instalacja pojazdu zakonczona była w następujący sposób : kabel masowy miał na końcu zaciśnięta płaską blaszke z otworem w środku zaś przewody dodatnie schodziły się do bezpieczników z obudowy których wychodził wspornik w kształcie prostokąta z otworem w środku. Obie te końcówki przykręcone byłu do bolców z akumulatroa śróbka z nakrętką.
Obecnie w RS mam tradycyjny akumulator i operacja zmiany polegała na kupnie zwykłych klem i dokreceniu do tych klem przewodów też jedną śróba na klucz 10. Różnica polega na tym że teraz przewody nie są przykręcone bezpośrednio do aku tylko do klem które dopiero mocowane są do aku.
To tyle za 10 min wkleje wam fotkę
  
 
Wszedzie gdzie sprzedaja akumulatory z montarzem przerabiaja odrazu klemy za darmo
  
 
Cytat:
2006-12-28 19:23:29, Remarq pisze:
zaraz zaraz panowie jednej rzeczy nie rozumiem, piszecie o płaskich klemach.... miałem raz w escorcie akumulator na płaskie klemy ale tam sprawa wygladała tak że o ile uchwyty przy akumulatorze były płaskie na sórbkę pod klucz 10 o tyle instalacja elektryczna pojazdu nie posiadała zadnych klem jakotakich. Instalacja pojazdu zakonczona była w następujący sposób : kabel masowy miał na końcu zaciśnięta płaską blaszke z otworem w środku zaś przewody dodatnie schodziły się do bezpieczników z obudowy których wychodził wspornik w kształcie prostokąta z otworem w środku. Obie te końcówki przykręcone byłu do bolców z akumulatroa śróbka z nakrętką. Obecnie w RS mam tradycyjny akumulator i operacja zmiany polegała na kupnie zwykłych klem i dokreceniu do tych klem przewodów też jedną śróba na klucz 10. Różnica polega na tym że teraz przewody nie są przykręcone bezpośrednio do aku tylko do klem które dopiero mocowane są do aku. To tyle za 10 min wkleje wam fotkę



Tak wlasnie jest Kupic klemy obciac to gdzie normalne skreca sie przewod i wszystko skrecic tam gdzie dokreca sie kleme i juz
  
 
Możesz kupić w fordowskim sklepie specjalne przejściówki, 4 zł sztuka - czyli 8 zł.
Przykręcasz je do płaskich klem, z drugiej strony są już okrągłe zaciski ( zgadza się z jednej strony u mnie też jest kwadratowa puszka z bezpiecznikami).
Wszystko bardzo dobrze pasuje .

Ja też chciałem początkowo uciąć stare, płaskie klemy, ale okazało się, że kabel plusowy jest na styk i będzie za krótki.
Poza tym i tak musiałby kombinować jak zawisić tą puszkę.
Wydaje mi się, że rozwiązanie z przejściówkami jest najszybsze.

Jak chcesz to przerabiać w warsztacie, to najczęściej przerabiają, tam gdzie sprzedają i montują akumulatory.
Jeśli będziesz kupował akumulator, to powinni Ci przerobić za darmo, inaczej biorą od 15-30 zł.


[ wiadomość edytowana przez: -OMEN- dnia 2006-12-28 19:56:43 ]
  
 
Ok juz mi się rozjaśniło. Jadę jutro na ASO w w-wa kupic aku i zeby mi zamontowali. Chce zakupic Centra futura tylko jeszcze sie zastanawiam jakie parametry. Nie chce przedobrzyć.
  
 
zgodnie z obietnicą fotki
dam dwie pierwsza orginalna poglądowa na drugiej zaznaczyłem miejsce przykręcenia przewodów do okrągłych klem:





do klemy minusowej przewód przykreciłem na bocznej krawędzi bo tak bylo mi wygodniej, do klemy dodatniej zaś dwoma śróbami przykręcilem do górnej krawędzi ponieważ inaczej wspornik od bezpieczników by nie pasował, tak że jest to niewielka i prosta do wykonania przeróbka.

Z góry przepraszam z jakoś zdjęć ale niestety aparat to stary niskobudżetowy mustek ze słaba matrycą, a do tego fotki robione w ciemnym garażu dają wiele do życzenia.

Co do pytania kolegi o parametry akumulatora to książka obsługi i naprawy podaje dla silnika wysokoprężnego o pojemności 1800cm3 (a taki znalazłem w kolegi profilu) następujace parametry:12 V, 650 A/ /63A-h.
Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Remarq dnia 2006-12-28 21:08:46 ]
  
 
Spotkałem się z opiniami, że można nawet wsadzic aku z pradem rozruchowym 720. Żeby nie miec problemow z zapalaniem
  
 
Można jak zrobisz to już zalezy od Ciebie, im większy prąd rozruchowy tym lepiej zwłaszcza na zime kiedy silnik ma naprzykład kłopoty z zapalaniem, jednak co do pojemności akumulatora to nie radze ci jej zwiększać bo i tak akumulator bedzie ładował sie tylko do okreslonej a wszystko co nadmiarowe i tak nie zostanie użyte przez co nie bedzie pracował w optymalnych dla siebie warunkach.
  
 
Cytat:
2006-12-28 21:25:43, Remarq pisze:
Można jak zrobisz to już zalezy od Ciebie, im większy prąd rozruchowy tym lepiej zwłaszcza na zime kiedy silnik ma naprzykład kłopoty z zapalaniem,



no pewnie ze mozna, tylko pozniej nie dziw sie jak ci rozrusznik siadzie, albo sie po prostu spali jak kabel od akumulatora do rozrusznika:] zwlaszcza w naszych poczciwych 1,6 EFI gdzie byly problemy z rozruchem:] na moim 400A kable i rozrusznik byly gorace ze niezle mozna bylo sie oparzyc a na takim 750 to hoho...:] nie chcial bym testowac takiego czegos pod moja maska
  
 
oj tam ziom ja akurat nigdy nie miałem problemu z zapalaniem EFI-ka, dopiero pod koniec mojej przygody z nim , coś go troche pokręciło i klasycznie jak był ciepły sie zacinał ale to to już mamy przepracowanie co nie
  
 
Cytat:
2006-12-28 20:24:33, PowerUser pisze:
Ok juz mi się rozjaśniło. Jadę jutro na ASO w w-wa kupic aku i zeby mi zamontowali. Chce zakupic Centra futura tylko jeszcze sie zastanawiam jakie parametry. Nie chce przedobrzyć.



Kurde,stary jestes z wawy - kupujesz nowe aku - przeciez w tym miescie jest od koloru do wyboru - u mnie na pipidowce moze nie byc wielkiego wyboru choc i tak dostalem do escorta odpowiedni.
Po co kombinowac jak mozna miec taki jak nalezy??
  
 
No niby tak. Szczerze mówiąc to jeszcze się nie orientuję jak to wszystko wygląda. To moje pierwsze auto i pierwszy zakup aku.
Słyszałem, że cięzko znaleźć aku do Forda(z płaskimi). Upatrzyłem sobie konkretny model ale na normalne.
A na płaskie to jaką markę wybrać? Wydaje mi się że nie ma az takiego wyboru aku z płaskimi klemami.
  
 
Cytat:
2006-12-29 08:34:38, PowerUser pisze:
No niby tak. Szczerze mówiąc to jeszcze się nie orientuję jak to wszystko wygląda. To moje pierwsze auto i pierwszy zakup aku. Słyszałem, że cięzko znaleźć aku do Forda(z płaskimi). Upatrzyłem sobie konkretny model ale na normalne. A na płaskie to jaką markę wybrać? Wydaje mi się że nie ma az takiego wyboru aku z płaskimi klemami.



Taki sam wybor Ci sami producenci ,te same modele
  
 
No podzwoniłem sobie troszkę po sklepach i dalej jestem w polu.
Potwierdziło się jedynie że płaskie klemy w większości punktów trzeba zamawiać aku bo mają mało bo im nie schodzą.
Jeszcze facio mi powiedział ze ciężko będzie przerobic bo jest duzo roboty z tą skrzynką bezpiezników.
Acha no i z Centry chyba zrezygnuje bo jak usłyszałem cenę to przeżyłem szok:O
  
 
a weż stary brzeszczot i natnij okrągłe końcówki zeby były właskie
potem wiertareczka
wiertło 8 i wiercisz
  
 
Reasumująć:
-po pierwsze juz chyba wszystko zostało powiedziane
-po drugie jeśli to problem proponuje kupić odpowiedni akumulator na płaskie klemy (a założe sie o 300 zł że na bank kolega w Warszawie takowy kupi)
-po trzecie nierozumniem kolego rozterki spowodowanej wypowiedzią pana serwisanta (skoro zamisćiłem fotke i opisałem krok ko kroku jak przerobić klemy),koledzy także napisali jak to zrobić
Pozrdawiam