MotoNews.pl
  

Dlaczego pękł mi blok ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jest tak ze dzis rozebralem swoj silniczek bo nagle stracil cisnienie oleju (po rajdzie) Patrze i niedowierzam!! Blok jest pekniety przy panewce glownej walu od strony kola zamachowego. Wiec pytam co moglo byc przyczyną????? Mnie nasuwa sie jeden powod: poluzowanie sie srub mocująceych panewke. Jak macie jakies pomysly i doswiadczenia z tym zwiazane to kliknijcie prosze.
  
 
Ten typ tak ma, zdarza się po prostu.
  
 
tez keidys mialem taki rpzypadek i po ogledzinach w zaprzyjaznionym warsztacie okazlo sie nie dokladnie wywazony zamach i taki psikus sie zrobil
  
 
Faktycznie ze byl zalozony inny zamach. Cięty po same zeby. Nie wiem czy byl wywazany dokladnie, dostalem go za grosze. Slady po wywazeniach sa ale czy bylo to zrobione dobrze tego najstarsi Górele nie wiedzą. Znacie jakis TANI zakladzik na dolnym slasku ktory wywazy zamach? A wracajac do tematu to sruby panewki byly luzne. Jak go skaldalem to dokrecilem je na 35 Nm. Ksiazka podaje ze ma byc 27 Nm.
  
 
poluzowanie srub najpewniej jest wynikiem zle wywazonego zamachu badz ogolnie ukladu korbowego, i to najpewniej jest przyczyna peknietego bloku. Zgaduje ze pekniecie zaczyna sie przy otworze na srube, albo innym zalomie/progu ??
  
 
No wlasnie to jest dziwne bo blok pekl centralnie na srodku. Jak patrzec od strony miski olejowej to poprostu na srodku szerokosci bloku. Pekniecie jest po calosci, az do panewki.
  
 
ja bym stawiał na kolo zamachowe niewywazone i dlatego pekł. We wrocławiu heinrich wywaza zamachy
  
 
pewnie zamach był przykrecony na piasek syf itp albo jak stoczone to źle wyważone
  
 
zdrza sie przecież, blok jest słaby konstrukcyjnie w tym miejscu i lubi peknąć nawet jak niewłaściwie, krzywo , itd wsadzisz i przykręcisz panewke.

blok rallyfilipa, według mnie popękał bo filip w końcu zatarł panewki ale zanim silnik klęknał zdązyl na nim jeszcze wyjąc zdaje sie SRS-a






powód uszkodzeń ( pęknięć) zbyt zuzyta panewka na wale ze strony rozrządu.







  
 
ja mialem dokladnie ten sam problem.generalnie to sprawka niewywazonego zamachu.od niego luzuja sie sruby na panewce a potem peka blok.mialem identycznie
  
 
mi też pękł blok, a powodem byłotylko i wyłącznie wykręcenie się śrub mocujących panewkę, która była ewidentnie źle dokręcona
  
 
Dziekoowa chopy za info. Wszytsko wskazuje na to ze zamach zle jest wywazony i dlatego odkrecily sie sruby na panewce a potem to jakos poszlo. Piernicze i zakladam stary zamach oryginalny nie ciety od Bisa. Podobno jest lepiej wazony niz zwykle maluchowskie. Strace na przysp. ale cos za cos. A w miedzy czasie znajde kogos kto mi wywazy. A tera ide polerowac i wywazac tloki
  
 
chlopaki z MP Rally wywazaja. Ja u nich robilem i jestem zadowolony
 
 



cos slabo sie staracie z tymi peknieciami.
oczywiscie to przez zle stoczone kolo



[ wiadomość edytowana przez: Markiej dnia 2007-01-02 19:44:57 ]
  
 
o ja jebie..

a ja mam pytanie, dzis rozebralem stary silnik i zas mam luz na wale w boki jak u starej kur.... y. Byl robiony i kasowany jakies 1000km temu. Co jest powodem ???
 
 
Moze trzeba wywazyc wal razem z kolem i dociskiem
  
 
nastepny chce wywazac z dociskiem
  
 
??? Racja lepiej zamiast z dociskiem wywazac zapodac spojler na dach to pomoze
  
 
nowy docisk jest wywazony
  
 
Cytat:
2007-01-02 22:16:48, cichy_b0b pisze:
??? Racja lepiej zamiast z dociskiem wywazac zapodac spojler na dach to pomoze


co ty na dachu juz nie ma miejsca:]:] ja bym mu teraz neony zaproponowal albo lambo dors.
Po odelzeniu kola powinno sie je wywazyc z walem i dociskiem no i oczywiscie potem uwazac zeby wszystko przykrecic tak jak bylo wywazane.