MotoNews.pl
4 LPG do BMW E30 318iS 16V 136HP (170132/0)
  

LPG do BMW E30 318iS 16V 136HP

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Chcialbym dowiedziec sie czegos o instalacjach FORGAS (wlochy), IV gen. Zostala mi taka zaproponowana przez gazownika, podobno kozysta z oryginalnego ECU silnika (czyli map zaplonow), czy to prawda?
E.w. Jaka instalacje polecicie do BMW E30 318iS 16V na Motroniku 1.3 (ma TPS, przeplywke, czujnik spalania stukowego, czujnik polozenia walka, czyjnik walu korbowego i oczywiscie sonde lambda).
Jesli jest ktos kto zaklada gaz to prosze takze o cene za zalozenie IV gen. do tego auta.
Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi.
  
 
4Gas to żadna włoska tylko polska instalacja i jest to Stag 300 z inną nalepką, firmowany przez InterCars. Wybór niezły ale zdecydowanie lepszym będzie KME Diego z nowym sterownikiem, wchodzącym właśnie na rynek.
  
 
OK tylko podstawowe pytanie jest takei czy to kozysta z ECU auta czy doklada sie jakis komputerek do sterowania tym ustrojstwem ... bardzo zalezy mi na tym zeby kozystalo z map w oryginalnym ECU (wtedy bedzie tez kozystac z kazdego chipa wlozonego do ECU), gosc powiedzial mi ze kozysta (forgas) ... czy to jest prawda?
P.S.
Tamta druga instalacja jest w podobnej cenie?
W ogole ile moze kosztowac ten FORGAS? (tak chce sobie porownac czy mnie ktos nie robi w bambuko ), a ile ten KME? i czy KME kozysta z ECU?

Dzieki za jakis odzew
  
 
a jak nazywa sie dokladnie ten nowy sterownik KME Diego? zebym sie mogl na bank dowiedziec o cene tego nowego u gazownika ...
  
 
Sekwencja korzysta z czasów wtrysku ECU samochodu, jeśli wsadzisz czipsa powinno banglać ładnie o ile nie przegniesz z czasami i zmapujesz odpowiednio instalacje w samochodzie. Sprawdź dokładnie sterownik jaki masz w samochodzie bo moim zdaniem tam siedzi Motronic 1,1/1,3 (chyba, że wsadziłeś 1,7 z modelu 136HP) poza tym nie masz pełnej sekwencji benzyny więc uprzedź o tym gaziarzy bo mogą przeoczyć ten fakt
Obie instalki kosztują +/- 2500PLN

EDIT: Diego miewa problemy z układami niesekwencyjnymi lub wymaga w takich przypadkach doświadczonego gaziarza więc dobierz dokładnie instalkę i warsztat tym bardziej, że chcesz czipsować...

[ wiadomość edytowana przez: orfeusz dnia 2006-12-30 23:44:35 ]
  
 
Mam motronic 1.3 ktory jest pelna sekwencja benzyny o ile mi wiadomo ... sa 4 osobne cewki i 4 osobne sterowania wtryskami - osobno na kazdy z nich, nie jest jak w L-Jecie ze wyszystkie wtryski sikaja nawet jak jest zamkniety zawor ssacy ... Nie wiem o co ci chodzi z M1.7 z wersji 136HP ... ja mam oryginalnie 136HP bez kombinowania ze sterownikami ... auto tak wyjechalo z fabryki jak kazde 318iS E30 ... moze mi wytlumaczysz :> ??
P.S.
Jesli kozysta z czasow otwarcia zaworow obliczonych przez ECU to przeciez nie musi korygowac dawki gazu - w aucie jest czujnik spalania stukowego wiec on teoretycznie w polaczeniu z lambda wlasnie reguluje czasy otwarcia oraz kat wyprzedzenia/opuznienia zaplonu! tak by nie doszlo do uszkodzenia silnika (spalania stukowego),
czyli sterowanie odbywac sie bedzie TYLKO przez ECU? czy cos sie jeszcze dodaje?
P.S.2.
Czy ustawia sie to wszystko na hamowni czy jesli kozysta to z map w ECU to nie trzeba?

[ wiadomość edytowana przez: Meteeusz dnia 2006-12-31 01:12:04 ]
  
 
Sekwencja korzysta z czasów benzynowych to wszystko. Weź pod uwagę, że gaz jest troche innym paliwem i sterownik gazowy trzeba dostosować do charakterystyki benzyny w wielkim skrócie - w przeciwnym razie mechanizmy, które wymieniłeś w sposób zresztą mało precyzyjny skutecznie zatrują Ci życie. Co chcesz jeszcze dodawać jeśli sterownik benzyny robi wszystkie korekty? Masz reduktor, listwe i sterownik gazowy. Musisz odpowiednio dobrać dysze, ciśnienie i ilość gazu odpowiadającą zapotrzebowaniu energetycznemu silnika przy danym obciążeniu. W praktyce jaki czas wtrysku gazu odpowiada danemu czasowi wtrysku beny. Jeśli masz pełną sekwencję benzyny to nie powinno być problemu BMW dobrze pracuje na systemie Diego.

Oczywiście fajnie było by mieć sprzęt i hamownie jednak konstruktorzy instalek ułatwili życie monterom i przy odrobinie chęci można dostroić przyzwoicie bez hamowni.
  
 
W takim razie mam jeszcze takie pytanie, na jakiej podstawie komp od gazu koryguje czas otwarcia wtryskiwacza benzynowego.
Chcac sie zabespieczyc przed ewentualna niewiedza gazownika chcialbym sie jeszcze czegos dowiedziec o tym jak sie dobiera cisnienie i wtryskiwacze oraz parownik? tak calkiem na wszelki wypadek ... najwyzej nie odbiore poki nie zrobia tego tak jak ma byc, tylko jeszcze nie wiem jak ma byc .

W iS-ce oryginalnie montowane sa wieksze wtryskiwacze (sa takie same jak w 325i) czy to ma jakies znaczenie?

P.S.
Szukam tez zakladu ktory byscie polecili ktory zalozy to naprawde pozadnie, miejsce nie ma wiekszego znaczenia, moga byc Tychy,Katowice,Sosnowiec,Gliwice,Chorzow,Ruda Śl., Mikolow, Pszczyna ... ten region .
Z tym ze najchetniej Tychy Gliwice bo w tych miastach bywam najczescniej.


Wielkie dzieki za odpowiedzi Pozdrawiam.
  
 
na moich scematach ta bmw ma motronika m 1.7 i jest to wtrysk 2 na 2
ps. 1.3 zdarzał się na silniku M40, ale na pewno nie na is (m 42)

[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2006-12-31 09:20:39 ]
  
 
Też mi się wydaje, że tam jest wtrysk półsekwencyjny.
  
 
Rzeczywiscie macie racje z tym ze to M1.7 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AF91&mospid=47256&btnr=12_0856&hg=12&fg=10 nr ECU: 0 261 200 175 w programie serwisowym pisze jeszcze cos takiego o ukladzie palowowym MFI-i i ze ma zaplon DEM Map-DI.
P.S.
jesli to jest 2/2 to po kiego wafla wysilali sie z 4 osobnymi cewkami?
Dzis sprawdze ile osobnych kolorow kabli w wiazce do wtryskiwaczy
Jesli bylo by 2/2 to 1-4 chodzily by razem i 2-3 ? ... jesli tak to pozamieniam kable na cewkach na dobry poczatek.


Takie male cos dodam ...
"W silniku o nieparzystej liczby cylindrów, wyposażonym w elektroniczny układ zapłonowy stosuje się z przyczyn technicznych indywidualne cewki zapłonowe (oczywi�cie stosowane sš one także w silnikach o parzystej liczbie cylindrów). Wła�ciwy rozdział napięcia na poszczególne cewki zapłonowe odbywa się w obwodzie niskiego napięcia w module zapłonowym z sekwencyjnym układem logicznym. W tym przypadku sygnał o położeniu ZZ jest niewystarcz ajšcy. W celu osišgnięcia koniecznej synchronizacji zastosowano czujnik położenia wałka rozrzšdu."

U mnie jest zarowno czujnik polozenia walka rozrzadu jak i czujnik polozenia walu korbowego.

[ wiadomość edytowana przez: Meteeusz dnia 2006-12-31 10:53:18 ]
  
 
1 i 2 wtryskiwacz razem oraz 3 i 4 razem.
12V maja stałe (czerwono-biały) a masa podawana razem na pary wtryskiwaczy z ECU (brązowo-żółty i brązowo-biały).

Motronic 1.7. Sprawdź czy tak jest, to będziesz miał pewność co do sekwencji wtrysku.

To, ze są 4 cewki nie ma wiele wspólnego z sekwencyjnością wtrysku.
  
 
jest na bank M1.7 i jak mowiesz jest on polsekwencja (ale i tak sprawdze ) ... to w takim razie co do tego zamontowac?
na innym forum gosc polecil mi stag200 ma go u siebie w iSce i ponoc lata niezle ... a co Ty bys polecil? bedzie dobrym wyjsciem zamontowanie tego forgasu(ponoc stag300)? czy upierac sie przy tym najnowszym diego?(co ono ma takiego dobrego?)
P.S.
Jesli benzyna jest polsekwencja to gaz tez bedzie ... wiec pozostaje pytanie czy bedzie z tego powodu duzo wiecej palic?
benzyny pali mi
od 6,7 (baaaardzo spokojna jazda na "trasie" (drogi wiejskie)- 80-90km/h + autostrada max 130km/h)
przez srednie 7,6 (Tychy-Gliwice tez raczej spokojnie - <3000rpm)
i 8,5-10,5 w miescie (zalezy w jakim i jakie korki-tez spokojna jazda), choc w zeszla zime udalo mi sie uzyskac 18 i nie bylo to jakims wielkim problemem przy slizganiu sie ...
  
 
aaa .zapomnialem ... jak to jest z tymi wtryskiwaczami ... kody bledow lacza ze soba wtrysli parzyste i nieparzyste ... (jeden kod sla 2,4,6,8 ... a drugi dla 1,3,5,7 ...) wiec troche inaczej mialy by byc podlaczone niz mowisz (1-2 i 3-4)
  
 
Cytat:
2006-12-31 00:23:42, Meteeusz pisze:
Mam motronic 1.3 ktory jest pelna sekwencja benzyny o ile mi wiadomo ... sa 4 osobne cewki i 4 osobne sterowania wtryskami - osobno na kazdy z nich, nie jest jak w L-Jecie ze wyszystkie wtryski sikaja nawet jak jest zamkniety zawor ssacy ... Nie wiem o co ci chodzi z M1.7 z wersji 136HP ... ja mam oryginalnie 136HP bez kombinowania ze sterownikami ... auto tak wyjechalo z fabryki jak kazde 318iS E30 ... moze mi wytlumaczysz :> ?? P.S. Jesli kozysta z czasow otwarcia zaworow obliczonych przez ECU to przeciez nie musi korygowac dawki gazu - w aucie jest czujnik spalania stukowego wiec on teoretycznie w polaczeniu z lambda wlasnie reguluje czasy otwarcia oraz kat wyprzedzenia/opuznienia zaplonu! tak by nie doszlo do uszkodzenia silnika (spalania stukowego), czyli sterowanie odbywac sie bedzie TYLKO przez ECU? czy cos sie jeszcze dodaje? P.S.2. Czy ustawia sie to wszystko na hamowni czy jesli kozysta to z map w ECU to nie trzeba? [ wiadomość edytowana przez: Meteeusz dnia 2006-12-31 01:12:04 ]



Podstawową rolą sterownika gazowego jest przeliczenie aktualnego sygnału czasu wtrysku benzyny wg zamodelowanego algorytmu, wynikającego za strojenia ( zależnego głównie od rozmiaru dysz, rodzaju wtryskiwaczy i roboczego cisnienia gazu ). Ponadto sterownik uwzględnia wahania ciśnienia oraz temperatury gazu. Jeśli strojenie jest idealne, korekty działają również idealnie ( sytuacja teoretyczna, dąży się po prostu do jak najmniejszych odchyłek ) sterownik benzyny zachowuje się tak jakby instalacji nie było, w przeciwnym razie, na podstawie standardowych sygnałów ( przede wszystkim z sondy lambda ) koryguje zaprogramowane czasy wtruysku. Im doskonalszy jest ( mechanicznie - stabilny reduktor, liniowe wtryskiwacze, programowo - np.korekty w sterowniku, montażowo - montaż, strojenie ) układ LPG tym sterownik benzyny w mniejszym stopniu zmienia swoje ustawienia.

Co do problemów instalacji z wtryskami niesekwencyjnymi to problem raczej w niedoskonałości wtryskiwaczy gazowych - niezdolność do stabilnej pracy przy krótkich, typowych dla wtr. niesekwencyjnych czasach, a nie sterownika.

To, że IS ma większe wtryskiwacze benzynowe, tak jak 325 jest normalne, zważywszy na liczbę KM z jednego cylindra, to ona jest tu decydująca, przełoży się to na rozmiar dysz wtryskiwaczy gazowych.

Nowy sterownik KME roboczo nazywa się EGO, pytaj o niego.

Co do polecanego zakładu.... przejrzyj kilka, kilkanaście tematów na forum to się dowiesz, że masz farta i w Twojej okolicy urzęduje jeden wymiatacz....

[ wiadomość edytowana przez: Gustaw6666 dnia 2006-12-31 12:03:49 ]

[ wiadomość edytowana przez: Gustaw6666 dnia 2007-01-01 03:49:44 ]
  
 
chodzilo mi o wtryskiwacze benzynowe z 325 a nie gazowe. ale OK juz wiele rzeczy rozjasniliscie w moim ciemnym umysle ...
Czy o tego wymitacza to chodzi o croma1? http://www.eko-car.com/ ???



zapomnialem ponownie zapytac ... na jakiej podstawie dobiera sie parownik i dysze wtryskiwaczy? nie chcial bym przekonac sie na wlasnej skorze jak sie dobiera te rzeczy "losowo" albo "do skutku" ...

P.S.
Czy te komputery od gazu lubia sie rozkalibrowywac? rzeba z tym jezdzic na jakies regulacje? ew. ile kosztuje taka regulacja i czy podlega pod gwarancje .
Kurde ale Was wykozystam ... pytania to mi sie mnoza i mnoza

[ wiadomość edytowana przez: Meteeusz dnia 2006-12-31 12:25:08 ]
  
 
Cytat:
2006-12-31 12:15:10, Meteeusz pisze:
http://www.eko-car.com/



Jesli wybierzesz ten właśnie zakład, to na pewno nie będziesz musiał martwić się o poprawne dobranie podstawowych rzeczy.


Cytat:
2006-12-31 12:15:10, Meteeusz pisze:
zapomnialem ponownie zapytac ... na jakiej podstawie dobiera sie parownik i dysze wtryskiwaczy? nie chcial bym przekonac sie na wlasnej skorze jak sie dobiera te rzeczy "losowo" albo "do skutku"


  
 
Cytat:
2006-12-31 12:15:10, Meteeusz pisze:
chodzilo mi o wtryskiwacze benzynowe z 325 a nie gazowe.



Jasne, przepraszam, już edytowałem. Też myslałem o benzynowych a napisałem gazowe.

Parownik dobiera się przede wszystkim do mocy silnika, typ wtryskiwacza i wielkość dyszy przede wszystkim do mocy z cylindra i typu układu wtrysku benzyny.