Cieknie płyn chłodniczy z okolic paska rozrządu, miski olej.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie tak jak w temacie, po tym jak wczoraj z Pre100n-em zrobilismy wąż który pękł w czasie jazdy, pojechałem do Szklarskiej i spowrotem. Płynu nie ubywało. Dzisiaj pojechałem na miasto, samochod trzymał temp cały czas w normie (wskazówka poziomo). Podjechałem pod dom i co widzę? Para spod maski... Otwieram mache a tam wszystko zachlapane płynem.
Jedyne co mi sie udało zaobserwować to to, że płyn znajduje ujście przy dolnej rolce paska rozrządu (przy misce olejowej) i tam sobie leciał dość dużym strumieniem. Po tym jak odkręciłem korek w zbiorniczku wyrównawczym, przestało lecieć ciurkiem i teraz powoli skapuje.

Na co mam się szykować? Essi wypluł uszczelke spod głowicy czy pękła głowica lub blok? Sam już nie wiem co mogło się stać...

Silnik 1.6 CVH EFI
  
 
Może wali z pompy wody??? bez zdjęcia osłony rozrządu się nie obędzie.
  
 
A jak to dziadostwo sciągnąć? Sam już nad tym myślałem...
  
 
Nie pamietam dokładnie jak jest mocowana, ale wydaje mi się, że na zapinki, choc pewny nie jestem , W pompie jest taka specjalna dziurka, i jeśli płyn przez nią choć trochę się sączy to pompa do wymiany.
  
 
Nie moge tej obudowy, rozrzadu sciagnac... Ale wydaje mi sie ze masz racje i to pompa wody sie skonczyła...
  
 
Na bank pompa wody, przerabiałem to ostatnio w swoim. Jak sie zagrzał i go postawiłem to ciurkiem sobie kapał, a płyn sobie ubywał i ubywał.. wymiana pompy nie jest aż taka kłopotliwa, trzaba jednynie pasek rozrządu ściągnąć powodzenia
  
 
Gdzie kupiłeś pompe? Wertuje allego ale nic nie ma...
Jakie koszty wymiany? Robiłeś to sam czy u jakiegoś mechanika?
  
 
Masz garaż i troche zapału do samochodu to możesz sam. Jak nie masz garażu i nie chce ci się robić to tylko do warsztatu. P.S. na dworze przy 0C troche trudno. ZIMNO
  
 
Nie mam garażu nie mam kanału, gdybym miał to już bym to rozbrajał...
  
 
No to warsztat
  
 
jest to silnik CVH wiec wymiana pompy jest prosta, trzeba zdjąc ta obudowe rozrzadu u mnie jest przykrecona na dwie srubki wiec u Ciebie jest chyba tak samo , pasek trzeba zdjac i najlepiej przed zdjeciem ustawic rozrzad na znakach i samemu tez sobie zaznaczyc pozycje białym markerem i zdjac a potem to juz tylko pompe zdemontowac i wsadzic nowa,uszczelki itd i poskladac wszystko do kupy i chyba tyle
  
 
Gdybym miał warunki to już robiłbym to padło... Niestety nie mam ani garazu, ani kanału, a jak wiemy kanał w tym wypadku niezbędny...
  
 
no kanal to moze nie bo ja robiłem takie rzeczy bez auto stało na klockach, ale garaz to podstawa o tej porze roku
  
 
Cytat:
2006-12-31 14:38:06, GrzEE pisze:
Gdzie kupiłeś pompe? Wertuje allego ale nic nie ma... Jakie koszty wymiany? Robiłeś to sam czy u jakiegoś mechanika?



No... Na spocie przedświątecznym rozmawialiśmy, ktoś pytał o wymianę rozrządu... a ja opowiadałem, że jak wymieniałem rozrząd to tylko pasek i rolke wymieniłem, a pompę zostawiłem. W efekcie czego, później doszło do takiej sytacji, jaką opisujesz. Lało się z okolic rozrządu. Poszła pompa i było ponowne rozbieranie rozrządu.

Pompa kosztowała 120 -130 zł (zamiennik jakiś raczej) plus ze 100zł (nie pamiętam dokładnie) za rozbieranie rozrządu i wymianę pompy.

Kozak
  
 
Mi krzycza za robote 150-200zł.
Dzisiaj gadałem z Prezesem i chyba Piotr załatwi mi kanał, dzięki czemu z Pre100n-em bedziemy mogli dowlec padlinke i zrobić ja
  
 
jak cos pisz na gg dam powiem CI co i jak ja sie tak wyszkolilem ze zmieniam w 40min


aaaaaaaaa to 1.6....to jednak Ci nie pomoge, jak w gre wchodzi jeszcze rozrząd

[ wiadomość edytowana przez: RysiekLBN dnia 2007-01-02 21:58:44 ]
  
 
z tą awarią spotkałem się zaraz po kupnie swojej bryki.wymieniłem płyn w chłodnicy dwa dni było dobrze a trzeciego wszystko wyleciało
za pompe zapłaciłem 160 zl i przy okazji zmieniłem razrząd za pasek napinacz i dwie rolki co są na pompie zapłaciłem 300 zl
Za robocizne tego wszystkiego wybuliłem 100zl