Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2006-12-31 21:32:05 Witam
NIE MA przekaźnika ładowania, napięcie od akumulatora przez skrzynkę bezpieczników, idzie dalej do stacyjki, tam jest włączane lub wyłączane, dalej wraca przez skrzynkę bezpieczników do regulatora napięcia - jeżeli jest fabryczny wtedy jest na alternatorze, często wstawia się zamaist fabrycznego poldkowski, np. na prawym nadkolu, wtedy kabel do regulatora podłaczmy do styku 15, a od styku 67 ciągnie się kabel do szczotkotrzymacza na alternatorze- (wersja z łady 2106). polecam takie rozwiązanie - regulator nieczuły jest na zachlapanie wodą z kałuży, łatwiejsze sprawdzenie i szybka wymiana w razie awarii. Przed tragicznymi diagnozami typu zwarcie, spalony alternator, regulator czy akumulator do wymianyprawdzić drożność kabli na linii akumulator-skrzynka-stacyjka-skrzynka-regulator, poluzowanie wiązek dochodzących do skrzynki, potrafi powodować że alternator nie ładuje, podobnie jak kabel wysunięty z alternatora, czy zużyte czy zawieszone szczotki, po drugie, miałem ostanio przypadek że akumulator rozładował się na postoju ponieważ "zapomniałem" od jakiegoś czasu dolewać do niego wody destylowanej ![]() ![]() A po trzecie w 2107 jest na tablicy woltomierz, na zielonym polu jest kreska na której powinna utrzymywac się wskazówka podczas pracy silnika, czyli ładowania Polecam jescze pilnej uwadze, grube kable dochodzące od akumulatora do alternatora i od alternatora do skrzynki bezpieczników, no i oczywiście masa, warto poprowadzić dodatkową masę gdzieś od silnika do karoseri, na wierzchu, tak by była widoczna. |
![]() Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2007-01-01 21:16:43 Miernik uni(moze byc cyfrowy)ustawiony na amperomierz(jesli cyfrowy to kable trzeba dobrze zapiac-nie wiem moze w zywklym tez) albo amperomierz - szeregowo zapinasz z +sem z altera(kabel) i akumulatorem- bolec plus. Zamykasz drzwi wszystkie, stacyjka wylaczona - i patrzysz ile zre pradu.
(zostaje tylko zegarek + ew. alarm) patrzysz ile sam zegarek ciagnie i sprawdzasz z tym co wyszlo. A pozniej stopniowo np wypinasz bezpieczniki i obeserwujesz ampera(na mierniku nie na desce) Ja mialem taki wadliwy regler co podczas pracy ladowal jak trzeba pelna para, lecz na postoju zarl masakrycznie duzo pradu co konczylo sie rozladowana bateria. i polecam mase zapiac - silnik pas przedni(wewnatrz komory silnika-pod srube od masy akumulat) w miejscu kolektor dolotowy/wydechowy-sruba kolektora co do glowicy idzie. Bo ja np mialem do pompy wody poepiete i byla lipa. Do tego polecam pamietac ze pornolecy i fiaciory mialy rozne altery- ilosc diod i wazne jest jaki regler sie zastosuje do jakiej ilosci diod(nie jest to wszystko jedno) |
![]() sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2007-01-02 19:18:50 Witam
Jedyny przekażnik w tej czesci instalacji, jest pod deską, sterowany jest stacyjką, wyłącza wszelkie odbiorniki takie jak ogrzewanie szyby, wentylator nagrzewnicy i cos tam jeszce... obwód ładowania wyłącza styk w stacyjce, jeżli rozłądowanie miałoby nastąpić przez regulator napięcia, przyczyny nalezałoby szukać w stacyjce |
![]() sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2007-01-03 01:01:33 Witam
ale przecież wyraźnie pisał że ładuje, tylko po zgaszeniu motoru gdzies upływa prąd ![]() |
![]() sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2007-01-03 21:50:36 witam
hmmm.. już napisałem... ale jeszcze raz ![]() Przekaźnik zlokalizujesz może po chrakterystycznym odgłosie przy włączaniu stacyjki |
![]() Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2007-01-03 22:58:35 Primo-zgaduje ze nie ma masy na silniku(95% usterek sie przez to dzieje) nawet jak jest to jej nie ma ![]() Dwa - prad powinien sie wylaczyc po przekreceniu stacyjki na zero.Wlasnie przez brak masy dzieja sie takie cyrki. Malo tego moze dojsc do tego ze wyjmiesz kluczyk ze stacyjki a konttrolki dalej beda sie swiecic. Sam tak mialem na wegrzech, i wszyscy mi mowili ze to brak masy, a ja nie moglem uwierzyc. Nawet JAsiu z krakowa klubowicz mowil ze sam tak mial. No i przekrecilem masowy kabel z pompy wody na srube glowicy kolektor co trzyma i problem zniknal. Oczywiscie regulator juz moglem wyrzucic-choc byc moze wyszedl z fabryki felerny.
Dokladnie taka sytuacje mialem, i okazalo sie ze wlasnie regulator byl czasniety, zarl co nie miara na postoju, a jak silnik pracowal, to ladowal pelna para. Poza tym ladowanie rzedu 14,4 V wydaje mi sie zbyt wysokim. Sprawdz czy zegarek ktory chodzi zawsze ciagnie wlasnie tyle pradu ile powiedziales(to w ksiazce powinno pisac) Do tego moze masz jakis inny odbiornik wlaczony np. ogrzewanie tylnej szyby ?(kontorlka mogla sie spalic a szyba grzec) Do tego jak nic innego nie pomorze(dolozenie masy + nowy regler) to wyjmij skrzynke z bezpiecznikami, i rozbierz sprawdz czy sie cos nie przepalilo zwierajac cos innego po drodze. Moja skrzynka miala spalona jedna sciezke na plytce drukowanej-widac dopiero po rozebraniu. A do tego bylo juz kilka watkow o ladowaniu, alterze itp. nie chce mi sie poraz kolejny pisac tego samego. A na koniec - rzecz najprostrza, czy akumulator czasem sam z siebie nie pada ? |
![]() sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2007-01-04 22:29:49 Witam
Niekoniecznie, niektóre obwody wyłaczane przez ten przekaźnik nie mają lampki kontrolne, musiałbym pogrzbać w schemacie by sprawdzić dokłądnie które, ale np. wyłączany tam jest zapłon - zasilanie cewki |
![]() sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2007-01-05 22:57:05 witam
1999 raz napiszę nie ma przekaźnika ładowania... ten przekażnik o którym piszę dotyczy innych obwodów,... a przekażnik KONTROLKI ładowania w ładach 2107 zlikwidowano bodaj 1983 roku Obwód ładowania wyłączany jest stacyjką
na regulator napięcia idzie przez stacyjkę i skrzynkę bezpieczników, pełne napięcie z akumulatora, albo zero przy wyłaczonym zapłonie, inne pomiary oznaczają jakieś przebicie na kablu lub w skrzynce |
![]() A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Warszawa | 2007-01-12 11:00:10
A ja go tyle szukałem.... eeeh |